امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

لرزه گیر یا ضد ارتعاش چیست ؟ + خرید انواع لرزه گیرها

یکی از اصلی ترین و ضروری ترین تجهیزات دینامیکی که در ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد لرزه گیر و یا ضد ارتعاش می باشد. وظیفه اصلی که شما از این تجهیزات دینامیکی دریافت می‌ کنید این است که از لرزش های به وجود آمده در خطوط لوله کشی تا حد بسیار زیادی جلوگیری می کند.

جلوگیری کردن از لرزش های به وجود آمده در خطوط لوله کشی با ثابت نگه داشتن شیرآلات صنعتی انجام خواهد شد. شما باید به خوبی بدانید که جذب کردن لرزش های موجود در صنایع متنوع بر عهده این تجهیزات می باشد که در انواع مختلف طراحی می ‌شوند و استفاده می گردند.

ضد ارتعاش ها از نظر جنس و سایز و همچنین ساختار بدنه در دسته بندی های مشخصی تولید و طراحی خواهند شد. هر یک از انواع لرزه گیر قطعات اتصالی متفاوتی دارند که دارای کاربرد بی نظیری می باشند.

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که انواع ضد ارتعاش ها را نیاز است بر اساس نوع ساختمان صنعتی خود مورد استفاده قرار دهید. پیش از خریداری و نصب کردن هر یک از ضد ارتعاش ها بهتر است که با کارشناسان فروش مشورت کنید تا آنها بر اساس نوع ساختمان تان یکی از بهترین ضد ارتعاش ها را به شما معرفی نمایند.

کاربرد ضد ارتعاش در صنایع پتروشیمی، فولاد، دارویی، سانتریفیوژها، گاز، تهویه مطبوع، نیروگاه‌های بخار و غیره می باشد. برخی از انواع ضد ارتعاش ها را در ادامه معرفی می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید.

 خرید انواع لرزه گیر

 خرید انواع لرزه گیر

 برخی از انواع لرزه گیر که در صنایع متنوع کاربرد گسترده‌ای دارد و شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید عبارت هستند از :

 1. ضد ارتعاش های فلزی :

یکی از مهمترین تجهیزات دینامیکی ضد ارتعاش های فلزی می باشد که آنها را به عنوان ضد ارتعاش آکاردئونی نیز می شناسند. بدنه این تجهیزات به طور کامل از آلیاژ های متنوع و فلز تشکیل شده است. بر همین اساس این ضد ارتعاش ها از مقاومت بسیار بالاتری نسبت به ضد ارتعاش های لاستیکی برخوردار می باشند.

این نمونه از تجهیزات علاوه بر کاهش دادن لرزه ها و ارتعاشات صنعتی فشار و دمای زیاد را به بهترین نحو ممکن تحمل می کنند. دفع کردن این فشارها و ارتعاشات توسط ضد ارتعاش های فلزی از شکسته شدن لوله ها و همچنین دیگر خسارات در صنایع متنوع جلوگیری می نماید.

 نحوه اتصال ضد ارتعاش های فلزی به صورت جوش دهی و یا فلنجی می باشد. اگر ضد ارتعاش با استفاده از فلنج متصل گردد این مزیت را به همراه خواهد داشت که زمان استهلاک قطعه به راحتی تعویض شود. اما ضد ارتعاش های جوشی این مزیت را به‌ همراه ندارند.

مهمترین مزیت آنها در این است که آب بندی مناسبی درون آنها وجود دارد. ضد ارتعاش های دنده ای بیشتر در موتورخانه ها مورد استفاده قرار می گیرند و همچنین قابلیت مهار کردن ارتعاش را درون خود خواهند داشت. مکانیزم این نمونه از ضد ارتعاش ها به گونه ای طراحی شده که قابلیت حذف کردن ارتعاشات را در جهات افقی و عمودی دارند.

 2. ضد ارتعاش های لاستیکی و یا غیر فلزی :

یکی دیگر از انواع لرزه گیر ها که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ضد ارتعاش های لاستیکی می باشد. این نمونه از ضد ارتعاش ها دما و فشار پایین را نسبت به دیگر ضد ارتعاش که فلزی هستند تحمل می کنند.

حداکثر دمایی که این ضد ارتعاش ها می توانند تحمل نمایند ۹۰ درجه سانتیگراد می باشد.

همچنین شما باید به خوبی بدانید که آنها انعطاف پذیری بیشتری نسبت به دیگر اتصالات درون خود دارند. انعطاف پذیری بالای این ارتعاش ها یکی از مهمترین مزیت‌ های آنها به شمار می‌ رود. بیشترین کاربردی که از این ضد ارتعاش ها دریافت می ‌شود در پمپ ها است.

شما با استفاده از این ضد ارتعاش ها که وزن سبکی دارند می توانید صنایع را مجهز کنید. ضد ارتعاش های لاستیکی موجب می گردند که سیستم تاسیساتی و خطوط لوله کشی وزن کمتری را نسبت به دیگر ضد ارتعاش ها تحمل کنند. مکانیزم کارکرد این نمونه از از ضد ارتعاش ها به گونه ای طراحی شده که قابلیت حذف کردن ارتعاشات را در جهات متنوع عمودی و همچنین افقی دارند.چرا استفاده کردن از لرزه گیر ضروری می باشد؟

چرا استفاده کردن از لرزه گیر ضروری می باشد؟

در هر یک از انواع خطوط لوله کشی به دلیل انواع تجهیزاتی که بین خطوط لوله های ساختمانی قرار گرفته است و همچنین وجود تجهیزاتی مثل کمپرسور، پمپ و غیره جنبش های داخلی ناخواسته به دلیل شرایط صنایع متنوع، بین خطوط ایجاد می گردد.

این حرکات داخلی مانند لرزش های ریز و درشت زلزله می باشد. لرزش های به وجود آمده از این حرکات موجب می گردد که سر و صدای زیادی تولید شود. بنابراین شما باید به خوبی بدانید که استفاده کردن از لرزه گیر در این صنایع موجب می ‌شود که طول عمر قطعات متنوع افزایش پیدا کند و همچنین کارکرد قطعات به بهترین نحو ممکن انجام شود.

سایت آهن هایپر https://ahanhyper.com/  یک سایت کاملاً معتبر جهت خرید آسان با قیمتی ایده آل است. انواع میلگرد، انواع تیرآهن، انواع نبشی، ناودانی، سپری و … هرکدام از این محصولات با قیمتی مناسب و کیفیتی بی نظیر به فروش می رسند. کافیست قبل از سفارش با مشاورین مجموعه صحبتی هرچند کوتاه در مورد ساختار، ویژگی ها و مشخصات محصول داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط :

لرزه گیر مهاردار چیست ؟

لرزه گیر لاستیکی

https://ahanhyper.com//?p=7827

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *