امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فولاد VCN، فولادی با خاصیت مقاومت حرارتی بالا

vanadium carbide nitride مخفف فولاد v‌‌c‌‌n است. قابلیت عملیات حرارتی بسیار عالی و بالا را می توان از ویژگی های بارز و کلیدی این نوع فولاد در نظر گرفت. فولاد vcn از جمله فولاد هایی با خاصیت و مقاومت حرارتی بالا است.

به همین دلیل در ساخت قطعاتی که در معرض بار کششی، خمشی و پیچشی قرار دارند، یک گزینه عالی به شمار می آید و اگر مقاومت عالی و استحکام بی‌نظیر در مقابل شکست این نوع فولاد را یک مزیت در نظر بگیریم، طبیعی است که جزء پرفروش ترین ها نیز باشد. ما در این مقاله در مورد  فولاد VCN،فولادی با خاصیت مقاومت حرارتی بالا  با شما صحبت می کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

فولاد VCN چیست؟

برای معرفی فولاد VCN،فولادی با خاصیت مقاومت حرارتی بالا بهتر است اینگونه آغاز کنیم که در گروه بندی، vcn100 ،vcn150 و vcn200 جای می گیرد. هرکدام از انواع گفته شده در صنایع گوناگون کارایی و خواص خاصی را برای خود دست و پا کرده اند.

البته ناگفته نماند که اگر به دنبال کارایی بیشتر هستید، vcn150 می تواند به عنوان یک فولاد ایده آل عمل کند. معمولاً فولاد vcn150 استحکام و مقاومت بسیار کمتری نسبت به فولاد vcn200 از خود نشان می دهد.

 

فولاد VCN چیست؟

 

این نکته را نیز در نظر بگیرید که فولادهای v‌‌c‌‌n به خاطر دوام بی نظیر و منحصر به فرد خود می توانند برای ساخت و تولید قطعات آن دسته از ماشین آلاتی که به دوام کششی بالایی نیاز دارند، مناسب باشند. به عنوان مثال در ساخت قطعات ماشین آلات، مانند موارد زیر به کار می آیند:

  • میل لنگ‌ ها
  • صفحه دیسک
  • محورهای غیرمرکز
  • میل سوپاپ
  • قطعات دندانه‌دار
  • شاسی خودرو

مزیت فولاد VCN

زمانی که در مورد فولاد VCN،فولادی با خاصیت مقاومت حرارتی بالا صحبت می کنیم، بهتر است بدانید که این نوع فولاد، به خاطر استحکام، مقاومت و دوام بالای خود در برابر ساییدگی، ضربه، پوسته پوسته شدن، گرما و بسیاری از موارد اینچنینی تا این مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. در صنعت همیشه مقاومت و استحکام حرفی برای گفتن دارند.

 زمانی که یک فولاد نتواند ضربه پذیری، مقاومت و استحکام بالایی داشته باشد، قطعاً شما را به رضایتی که مدنظر دارید نزدیک نخواهد کرد. البته ناگفته نماند که در  DIN آلمان نیز این نوع فولاد توانسته با استاندارد بالایی از آن یاد می شود که برای تهیه این نوع فولاد می توانید هم اکنون به مجموعه آهن هایپر https://ahanhyper.com مراجعه و با توجه به قیمت روز خرید خود را عملی کنید.

 

مزیت فولاد VCN

 

ترکیبات شیمیایی فولاد VCN

هرنوع فولادی معمولاً از ترکیبات شیمیایی خاصی تولید می شود که ترکیبات شیمیایی فولاد VCN،فولادی با خاصیت مقاومت حرارتی بالا نیز ترکیبات کم اهمیتی نیستند. کربن ، سیلیسیم ، منگنز و نیکل ترکیبات اصلی این نوع فولاد را تشکیل می دهند. صددرصد این ترکیبات به استحکام کششی، خمشی و دیگر مزایای ساختار فولاد کمک کرده است. اگر هرکدام از ترکیبات به نحوی کم و زیاد شود خواص مکانیکی فولاد نیز دستخوش تغییراتی خواهد شد. استحکام بالا در برابر ضربه، پوسته پوسته شدن و… را به خاطر وجود همین ترکیبات باید در نظر بگیرید. ترکیبات شیمیایی بر اساس وزن درصدی شامل:

  • سیلیکون: حداکثر ۰٫۴ درصد
  • منگنز:۰٫۶۵ درصد
  • کروم: ۱٫۵ درصد
  • مولیبدن: ۰٫۲۳ درصد
  • نیکل: ۱٫۵ درصد

انواع فولاد VCN

فولاد VCN،فولادی با خاصیت مقاومت حرارتی بالا  انواع مختلفی دارد. به عنوان مثال به فولاد vcn150 به فولاد 6580 هم معروف است. این نوع فولاد نیز با ترکیبات شیمیایی نیکل، کروم و مولیبدن تولید می شود و به خاطر داشتن چقرمگی می توان آن را با استحکام بالایی در عملیات های حرارتی در نظر گرفت.

اما فولاد دیگری به نام vcn150 جزء فولاد های VCN بسیار محبوب است؛ چرا که استحکام کششی فوق العاده بالایی را می توان از این نوع فولاد انتظار داشت. سختی vcn 150 به مراتب بالاست و این خود یک ویژگی متفاوت شمرده می شود که در صنعت جزء پرکابرد ترین ها به حساب می آید. البته دلیل محبوبیت vcn 150 بخاطر قیمت ارزان و پایین تر آن نسبت به دیگر فولاد VCN است.

 

انواع فولاد VCN

 

خواص مکانیکی و مقاومت در محیط های گوناگون

مقاومت فولاد در برابر محیط‌ های اشتعال پذیری،آب شیرین، حلال آلی، اکسیداسیون در 500˚C، آب دریا، اسید قوی، قلیاهای قوی، پوشش ضعیف، اسید ضعیف، قلیا ضعیف، حداقل دمای مورد نیاز نیز 43.2-73.2 ˚C و حداکثر دمای مورد نیاز613-653 ˚C است.

ناگفته نماند که فولاد VCN، فولادی با خاصیت مقاومت حرارتی بالا  مدول الاستیسیته، چگالی فولاد، هدایت حرارتی، ظرفیت گرمایی ویژه، دمای سخت شدن و شرایط سردسازی (کوئنچ)  را نیز در بین خواص مکانیکی خود با اعداد و ارقام مختلفی برآورد می کند.

عملیات حرارتی فولاد VCN

عملیات حرارتی فولاد vcn را می توان در مراحل متفاوتی در نظر گرفت. نرماله کردن، تنش زدایی، سخت شدن، تمپر کردن، آهنگری یا فورج، قابلیت ماشینکاری، مقاومت در برابر خوردگی، جوشکاری فولاد و کار سرد هرکدام جزء مراحل اصلی عملیات حرارتی فولاد VCN،فولادی با خاصیت مقاومت حرارتی بالا  است.  کاربرد این فولاد :

  • ساخت چرخ دنده‌های فرود هواپیما
  • چرخ دنده‌های انتقال نیرو و محورها و سایر قطعات ساختاری
  • قطعات مهندسی عمومی
  • چرخ دنده‌های سخت شده
  • اتصالات میله
  • پیچ و مهره و لوله تفنگ

فولاد VCN،فولادی با خاصیت مقاومت حرارتی بالا جزء فولاد های محبو و البته پرکاربردی است که در صنعت حرف های زیادی برای گفتن دارد. شما می توانید این نوع فولاد را که مقاطع گوناگون فراوانی دارد را در مجموعه آهن الات با قیمت مناسب خریداری کنید.

 

قیمت فولاد VCN

 

خرید آنلاین به خاطر حذف واسطه می تواند یک خرید مقرون به صرفه در طولانی مدت باشد. برخی از کاربران هنوز با مزایای خرید آنلاین آشنا نشده اند و به همین دلیل با هزینه ای که برای واسطه پرداخت می کنند همیشه با چالش های قیمت خرید رو به رو هستند. نسبت به رقبا وب سایت https://ahanhyper.com را می توان یک گزینه مناسب و بسیار در دسترس در نظر گرفت.

تمامی بازدیدکنندگان گرامی می توانید این محصولات را از سراسر کشور سفارش دهند. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید می توانید از راهنمایی های کارشناسان اهن هایپر بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

فولاد MMFX محصولی از فناوری نانو

https://ahanhyper.com//?p=24781

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *