امروز : جمعه 29 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فولاد ساختمانی به چه شکل هایی عرضه میشود؟

برای بسیاری از کارهای ساختمانی از جمله حفاظ پله ها، ستون ها، نرده ها و … از انواع فولاد ساختمانی استفاده خواهد شد. در واقع می توان گفت فولاد ساختمانی در انواع و شکل های مختلفی در اندازه های متفاوتی تولید و عرضه خواهد شد. مصالح ساختمانی معمولاً به شکل میله های بلندی می باشد که مقاطع خاصی دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم به بررسی سوال فولاد ساختمانی به چه شکل هایی عرضه میشود؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

انواع فولاد ساختمانی

در پاسخ به سوال فولاد ساختمانی به چه شکل هایی عرضه میشود؟ باید ذکر کنیم که انواع فولادهای ساختمانی در مدل های متفاوتی وجود دارد. پر کاربرد ترین و معروف ترین آن ها می توان به تیرآهن، نبشی، میلگرد، پروفیل و ناودانی، ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی و … اشاره کرد. هر یک از این فولادها در یک بازه وسیع تولید می‌شود و هر یک در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید که هر کدام از انواع فولاد ساختمانی از چقرمگی مناسب، جوش پذیری خوب، استحکام و مقاومت در برابر خوردگی و … برخوردار می باشد.

 

انواع فولاد ساختمانی

 

تیرآهن

در پاسخ به سوال فولاد ساختمانی به چه شکل هایی عرضه میشود؟ باید ذکر کنیم که یکی از اشکال فولاد ساختمانی تیر آهن است؛ که بسیار پرکاربرد و مهم می باشد. در یک ساختمان حجم زیادی از آن تیرآهن می باشد. به گونه ای که قیمت تیرآهن تعیین‌کننده قیمت نهایی ساختمان خواهد بود. این مقطع فولادی یکی از اجزای ساختمان که بار ساختمان را تحمل کرده و تنش آن را کنترل می کند.

تیرآهن معمولاً دارای سطح مقطع H یا I انگلیسی می باشد و از دوبخش بال و جان برخوردار است. در نظر داشته باشید برای اینکه مقاومت تیرآهن در برابر تنش اضافه شود؛ بال بسیار نقش ویژه ای دارد. تیرآهن ها در انواع مختلفی تولید می‌شود که دارای کاربرد و ویژگی های منحصر به فردی می باشد.

نبشی

نبشی از جمله انواع فولادهای ساختمانی می باشد که از ظاهر L مانند برخوردار بوده و دارای دو بال می باشد. این دو بال عمود بر یکدیگر بوده و اندازه های آن برابر می باشد. در پاسخ به سوال فولاد ساختمانی به چه شکل هایی عرضه میشود؟ می توان گفت یکی از اشکال آن نبشی می باشد. البته در نظر داشته باشید در برخی مواقع امکان دارد دو بال نبشی اندازه های برابر نداشته باشند که در اینجا به آن نبشی با دو بال نامساوی می گویند.

میلگرد

میلگرد یکی از انواع فولاد های ساختمانی می باشد که دارای سطح مقطع دایره ای شکل بوده و توپر می باشد. با توجه به مبحث فولاد ساختمانی به چه شکل هایی عرضه میشود؟ باید ذکر کنیم که یکی از انواع فولاد ساختمانی میلگرد می باشد. در صنایع ساختمان سازی کاربرد بسیاری داشته و به ویژه نوع آجدار آن که باعث می شود مقاومت کششی بتن را افزایش دهد.

میلگرد شامل انواع A1 , A2 , A3 , A4 می باشد. در نوع A4 آن مقاومت مکانیکی بالا بوده و درصد کربن آن پایین می باشد که این عوامل باعث خواهد شد تا جوشکاری روی میلگرد ها راحت تر انجام شود. میلگرد A1 دارای سطحی صاف بوده و بر روی آن هیچ گونه آجی وجود ندارد.

 

میلگرد

 

قوطی پروفیل و ناودانی

در پاسخ به سوال فولاد ساختمانی به چه شکل هایی عرضه میشود؟ باید ذکر کنیم که یکی از شکل های بسیار پر کاربرد آن قوطی پروفیل و ناودانی می باشد. این قوطی ها دارای سطح مقطع مربعی و مستطیلی شکل می باشند. از مقاومت بالایی برخوردار بوده و همچنین شکل پذیری خوبی دارند؛ به همین خاطر در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

بهتر است بدانید ناودانی از جمله انواع فولادهای ساختمانی به شمار می روند که در دو نوع C و U موجود می باشند. بیشترین کاربرد آن در ساختمان سازی می باشد. ناودانی ها را از جنس گالوانیزه و آلومینیوم، استنلس استیل و … تولید و عرضه می کنند. این نوع مقطع فولادی را در بازار می توانید در طول های ۶ متری یا ۱۲ متری پیدا نمایید و در کاربردهای مد نظر خود از آن بهره مند شوید.

فولاد ساختمانی به چه نامی معروف است؟

فولاد ساختمانی به چه نامی معروف است؟ سوال بسیاری از شما بازدیدکنندگان استو بهتر است بدانید فولاد ساختمانی از جمله بیشترین حجم استفاده فولاد را به خود اختصاص می دهد. با توجه به اینکه درصد بیشترین فولادها از آهن ساخته شده است به نام آهن آلات معروف می باشد و جهت ساخت مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که در پاسخ به سوال فولاد ساختمانی به چه شکل هایی عرضه میشود؟ ذکر کردیم این مقاطع در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. هر یک از انواع آن دارای کاربردهای خاصی بوده و از ویژگی های منحصر به فردی نیز برخوردار می شود.

 

فولاد ساختمانی به چه نامی معروف است؟

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

همانطور که ذکر شد فولادهای ساختمانی در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند؛ که هر یک از انواع آن در کاربردهای خاصی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. نکته بسیار مهمی که باید مدنظر قرار دهید این است که شما باید همواره سعی کنید تا این مقاطع فولادی را از فروشگاه معتبر تهیه کنید تا دغدغه ای بابت کیفیت آن نداشته باشید.

پیشنهاد ما به شما فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. شما عزیزان می توانید جهت مشاهده قیمت میلگرد، قیمت آهن آلات، قیمت تیرآهن، قیمت ورق سیاه، قیمت ورق گالوانیزه و همچنین قیمت ورق فولادی اقدام نمائید. قیمت این مقاطع را بررسی کرده تا بتوانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید و جهت خریداری از طریق وب‌سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید.

 در صورتی که اطلاعات لازم جهت خرید بهتر و انتخاب بهتر نداشته باشید؛ کافیست با کارشناسان این مجموعه در تماس باشید و به صورت کاملاً رایگان اطلاعات لازم را دریافت نمایید. توجه داشته باشید تمامی مقاطع فولادی که توسط این مجموعه عرضه می گردد؛ توسط برترین تولید کنندگان داخلی و خارجی تولید شده اند که از کیفیت بالایی برخوردار می باشند. نکته بسیار مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که شما بازدید کنندگان عزیز از سراسر ایران می توانید جهت سفارش و خرید این مقاطع فولادی اقدام نمایید و محصولات را درب منزل تحویل بگیرید. دیگر نیازی نیست که مراجعه حضوری به فروشگاه ها داشته باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

معرفی فولادهای ساختمانی

میلگرد

تیرآهن

https://ahanhyper.com//?p=34800

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *