امروز : دوشنبه 22 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد زاگرس چهارمحال

کارخانه فولاد زاگرس چهارمحال

کارخانه فولاد زاگرس چهارمحال یکی از قطب‌های تولیدکننده میلگرد محسوب می‌شود با ما همراه باشید تا با این شرکت و محصولاتش بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه فولاد زاگرس چهارمحال

کارخانه فولاد زاگرس چهارمحال از شرکت‌های زیر نظر هلدینگ آتیه فولاد نقش‌جهان است که به شرکت فولاد مبارکه اصفهان وابسته است. به دلیل این که مجتمع فولاد مبارکه اصفهان با تولید انبوه مانند دیگر فولادسازان توانایی تغذیه صنایع کوچک را نخواهند داشت که این مسئولیت برعهده شرکت فولاد زاگرس چهار محال است.

این شرکت با به‌کارگیری نیروها ماهر و ماشین‌آلات و سیستم‌های مکانیزه برای کسب رضایت مشتریان تمام توان خود را به کار گرفته است.

درباره کارخانه فولاد زاگرس چهارمحال

 از ویژگی‌های دیگر این شرکت نزدیکی آن به شرکت فولاد مبارکه است که یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان فولاد در خاورمیانه است و با به‌کارگیری نیروهای ماهر و تجهیزات باعث توانمندی شرکت فولاد زاگرس چهار محال شده است. یکی از تولیدات این کارخانه میلگرد است .

محصول میلگرد در شرکت فولاد زاگرس چهارمحال

باید در نظرداشت که قیمت میلگرد بر اساس کیفیت و ابعاد و قطر آن متفاوت است. میلگرد نقش مهمی در ساختمان‌سازی دارد باعث استحکام‌بخشی به سازه ساختمان می‌شود. میلگرد به دلیل داشتن مقاومت چرخشی و کششی وقتی تحت‌فشار قرار می‌گیرد خورد نمی‌شود بلکه نیرو را منتقل می‌کند و سازه را حفظ می‌کند.

نکته دیگر این است که دمای انبساط میلگرد فولادی و بتن بهم نزدیک است در تغییرات دمای در شرایط جوی باعث هماهنگی بیشتر می‌شود. از دیگر محصولات این شرکت میلگرد اجدار است که به‌طورکلی از شمش و بیلت های فولادی که تحت نورد گرم قرار می‌گیرند تولید می‌شوند.

ممکن است گاهی از ضایعات آهن برای تولید میلگرد استفاده می‌شود که این نوع تولید اثر سو بر روی کیفیت و استاندارد این محصول دارد.

کارخانه فولاد زاگرس چهارمحال

از جمله عواملی که بر قیمت این محصول تأثیر دارد آنالیز تولیدی و ماده خام تولیدی آن است. میلگرد اجدار شامل برآمدگی‌های منظمی است که روی سطح آن تکرار شده است و باعث افزایش اصطکاک بیشتر میلگرد با بتن می‌شود و ترکیب یکپارچه‌ای را به وجود می‌آورد.

بزرگ‌ترین کارخانه تولید میلگرد اجدار کارخانه ذوب‌آهن است که این میلگرد ها بر اساس استاندارهای روسی و ملی ایران به بازار عرضه می‌شود. قطر میلگردهای تولیدی متفاوت است به طوری که میلگرد های تولیدی کارخانه ذوب‌آهن تا 40 میلیمتر است. نوع اج این میلگرد ها مارپیچ جناقی است که در دو نمونه دوکی و یکنواخت و یا  اج مرکب عرضه می‌گردد.

این شرکت برای کنترل کیفیت این میلگرد ها آنها را تحت آزمایش کششی و آزمون خمش سرد را روی محصولات انجام می‌دهد و همچنین پیشرفت تکنولوژی در زمینه نورد و بالارفتن اتوماسیون زمینه را برای تولید میلگرد اج دار با اج بالاتر را فراهم می‌کند. این سیستم‌ها با کنترل دما و سرعت در سردکردن در تولید میلگرد با اج 500 تا 520 و قابلیت جوشکاری بالا و ویژگی‌های مکانیکی مناسب کاربرد دارند.

میلگرد های جناقی  نسبت به میلگردهای تقاطع اج عرضی و طولی برتری دارد. با انجام آزمایش روی میلگرد تقاطع مرکزی برای تنش و خستگی است و روی کیفیت میلگرد اجدار اثر منفی دارد.

از دیگر تولیدکنندگان مهم میلگرد اج دار کارخانه فولاد کویر کاشان، فولاد خراسان، فولاد میانه، فولاد آناهیتا گیلان، فولاد روهینا، فولاد کوثر و اهواز، فولاد بافق یزد و ابر کوه یزد و فولاد شاهین  می توان اشاره کرد.

شرکت صبا فولاد زاگرس در سال 88 ثبت شد و در سال 92 به بهره‌برداری رسید که این شرکت در شهرک صنعتی سفیددشت چهار محال و بختیاری در دو فاز تولیدی مقاطع فولادی و فولادی سازی شروع به کارکرد که در فاز اول به تولید 60 تن در ساعت رسید و در فاز دوم به تولید شمش فولادی دست‌یافت. از محصولات این شرکت انواع میلگرد اج دار فولادی در سایزهای 8 الی 32 در طول 6 و 12 متر مطابق استاندارد ملی در این شرکت تولید می‌شود. کیفیت محصولات این شرکت در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد چون این کارخانه از شمش‌های فولادی باکیفیت استفاده می‌کند و همچنین استفاده از دستگاه‌های پیش رفته باعث بالارفتن کیفیت این محصولات می‌شود 

تیرآهن یکی دیگر از بخش‌های اساسی در اسکلت‌بندی ساختمان است که در حال حاضر برای کمتر کردن هزینه‌ها از تیرآهن با قطرهای مختلف استفاده می‌شود یکی از دلایل استفاده از تیرآهن در اسکلت‌بندی صرفه‌جویی در وقت در هنگام انجام کار است.

تیر یک عنصر اساسی در استحکام ساختمان است. استفاده از اسکلت‌بندی فولادی در ساختمان مقاومت بیشتری نسبت به دیگر روش‌ها دارد. به‌طورکلی از تیرآهن در مناطق مهم ساختمان‌سازی به‌عنوان اهرم یا لنگر خمشی استفاده شود.

محصول پروفیل در شرکت فولاد زاگرس چهارمحال

از محصولات دیگر شرکت فولاد زاگرس چهارمحال می‌توان به پروفیل اشاره کرد در ساخت درو پنجره و پایه میز و صندلی و کنار پله‌ها و نرده‌کشی اطراف دیوار و در خودروسازی و پوشش سقف کاربرد دارد که پرمصرف‌ترین نوع آن پروفیل در و پنجره است.

این محصولات در سه نوع تولید می‌شوند. ابتدا پروفیل نورد سرد است که این پروفیل به شکل ناودانی هستند و به وسیله خم کردن و پرس ورق‌های فولادی ایجاد می‌شود که در کارهای ساختمانی سبک استفاده می‌شود.

پروفیل در شرکت فولاد زاگرس چهارمحال

 نوع دوم ان پروفیل نورد گرم است که این نوع پروفیل به شکل قوطی بوده و از نورد گرم شمش فولادی به دست میاید. از دیگر محصولات ورق سیاه است که در این کارخانه تولید می‌شود.

 که با در نظر گرفته سایز و ضخامت آن و نوع کارخانه سازنده قیمت آن تغییر می‌کند و چون این ورق سیاه از روش نورد گرم به دست میاید قیمت پایین‌تری نسبت به دیگر موارد مشابه آن دارد و این نوع از ورق سیاه برای ساخت دستگاه‌هایی با ابعاد بالا مناسب است و تقاضا برای این محصول بسیار زیاد است.

از دیگر محصولات می‌توان به سپری اشاره کرد که استفاده زیادی در ساختمان‌سازی دارد که به شکل تی می ماند و از دو لبه نازک و بلند ساخته شده است و قیمت آن به متراژ و نوع تولید آن بستگی دارد که روش تولید فابریک آن از طریق نورد گرم در کارخانه تولید می‌شود و این نوع محصول به دو روش فابریک و پرسی تولید می‌شود.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد زاگرس چهارمحال با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر