امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]
کارخانه فولاد دهشیر یزد

کارخانه فولاد دهشیر یزد

کارخانه فولاد دهشیر یزد یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های انواع نبشی، تیرآهن و ناودانی به شمار می‌رود این شرکت محصولات خود را باکیفیت بسیار مطلوبی تولید و به بازار عرضه می‌کند با ما همراه باشید تا با کارخانه فولاد دهشیر یزد و محصولاتش بیشتر آشنا شوید.

درباره کارخانه فولاد دهشیر یزد

این مجتمع در سال 1387 در زمینه تولید انواع نبشی و تیرآهن و ناودانی شروع به کارکرد که سالانه چیزی بیش از یک‌صد هزار تن از انواع محصولات فولادی برای مصرف در بازار داخل تولید می‌کند. این شرکت در استان یزد در تفت و در کیلومتر 2 جاده دهشیر ابر کوه احداث شده است که با تأسیس این شرکت در شهرستان تفت باعث اشتغال 200  نفر از اهالی این منطقه محروم شده است و همچنین این شرکت در نظر دارد با افزایش خط تولید محصولاتی مانند میزگرد و ذوب آهن افراد بیشتری از این منطقه را مشغول به کار کند.

یکی از بزرگ ترین مشکلات این شرکت در مراحل ابتدایی کمبود برق صنعتی بود که با کمک متخصصان یک نیرو گاه در نزدیکی این شرکت تأسیس شد. البته هنوز مشکلاتی در زمینه برق منطقه وجود دارد. از مهم‌ترین محصولات این شرکت تولید انواع تیرآهن و نبشی و ناودانی است.

یکی از مهم‌ترین دلایل انتخاب محصولات این شرکت در بین مصرف‌کنندگان کیفیت بالا کنترل دقیق خواص مکانیکی است و البته کمترین میزان تلرانس در ابعاد این محصولات از دلایل دیگر است. مالک و مدیر این شرکت آقای حسن حداد است.

 

کارخانه فولاد دهشیر یزد

 

محصولات کارخانه فولاد دهشیر یزد

ناودانی

ناودانی تولید شده در این شرکت به شیوه نورد گرم شمش فولادی به دست میاید. باید در نظر داشت که ناودانی یک پروفیل به شکل یو است که در دسته پروفیل با مقطع باز قرار دارد.

ناودانی های تولید داخل ایران در دو دسته پرسی و فابریک هستند. که ناودانی های پرسی با انجام عمل پرس به شکل مورد دلخواه تبدیل میشوند و ناودانی فابریک در اول مرحله تولید به شکل ناودانی در می اید. این گروه از محصولات باز هم به دو دسته نورد سرد ونورد گرم تقسیم مییشوند.دو نوع دیگر ناودانی ها ناودانی مشبک و ساده است که ناودانی مشبک با ورق گرم وهم به روش نورد گرم و یا نورد سرد تولید میشود.

این نوع از ناودانی مشبک برای تولید قفسه فولادی و سازه های سبک فولاد مورد مصرف قرار میگیرد. دسته بعدی ناودانی ساده است که در مواردی مثل ساختمانی و صنعتی مورد استفاده قرار میگیرد و به شیوه نورد گرم و شیب دار با بال موازی به دست می اید. این سری از تولیدات به عنوان گالوانیزه سرد و گرم قابل استفاده هستند.که این شرکت در حال تولید ناودانی سایز 8 و در طول 6 متر سبک است.

ناودانی های تولیدی این شرکت در طول سال ها در سایز های 6 و 10 و 12 بوده است.

محصولات کارخانه فولاد دهشیر یزد

از جمله مشکلات پیش روی این شرکت فراهم نبودن مواد اولیه و چالش های مدیریتی و سرمایه در گردش و بازار یابی و کمبود برق و کمبود نیرو در تخصص نورد گرم بوده است. به شکلی که با توجه به توان ظرفیت 45 هزار تن در سال شرکت ولی هرگز بیش از 20 هزار تن تولید نکرده و مالکان این شرکت اقدام به فروش ان در سال 98 گرفتند که برادران رستمی که از مالکان شرکت لوله و پروفیل البرز هستند این شرکت را خریدند.

از مهمترین کار مالکان جدید میتوان به  اشتغال زایی در مناطق محروم و تلاش برای تولید بیشتر در زمینه مقاطع فولادی نورد گرم بوده است.که با این اقدامات تولید سالانه شرکت به حدود 60 هزار تن در سال رسید و کیفیت محصولاتی همچون نبشی 5 و 6 و 8 و ناودانی 6 و 8 و 10 و 12 و تیر آهن 14 به شکل سبک و سنگین  بهبود پیدا کرد. که برای رسیدن به این هدف تغییراتی مانند تغییر و تعمیر گسترده در خط تولید و زیر ساخت های شرکت به وجود امد و از نیرو ها ی کارامد و متخصص استقبال شد و برق برای افزایش تولید زیاد شد.

هم اکنون بخشی از این تغییرات یا انجام شد و یا در حال انجام است . و تعداد افراد مشغول به کار در این شرکت از 16 نفر به 50 نفر افزایش یافت و همینطور دیگر قطعات و غلطک ها در خود شرکت در حال طراحی و تولید هستند.

نبشی

از دیگر تولیدات این شرکت نبشی است که به شیوه نورد گرم شمش فولاد به دست می اید و این محصول هم در دسته پروفیل فولادی است و به شکل منفرد و مرکب در موارد ساختمانی مصرف میشود. نبشی ها هم در دو دسته پرسی و فابریک قرار دارند که در نوع پرسی با استفاده از پرس به شکل مورد نظر رسیده ودر مدل فابریک در ابتدای خط تولید به این شکل در می اید.

مهمترین موارد مصرف این محصولات در اتصال پل ها به ستون ها و یا تیر آهن به بیم های باربر است. و در بعضی جا ها هم از نبشی های خرد شده که همان نبشی لقمه ای نام دارد استفاده میشود.

تیرآهن

تیر آهن دهشیر یزد

دیگر محصول تولیدی این شرکت که تیر آهن است بیشترین مصرف را در ساخت و ساز دارد و باید تنش هایی که از نیروی برش ایجاد میشود را تحمل کند. از رایج ترین روش های تولید این محصول به شیوه نورد گرم است که با عبور از کوره های نورد شمش فولادی با این حرارت به شکل مورد نظر تبدیل میشود.

این محصول در سایز ها نوع های متفاوت در بازار عرضه میشوند. ورق سیاه مدل های مختلفی دارد. ورق  سیاه صنعتی و ورق سیاه معمولی که شامل استاندارهای مختلفی است. مدل صنعتی این ورق که نام تجاری ان اس تی 37 است پرمصرف ترین ورق در بخش صنعتی است که در سوله سازی  و ساختمانی و مخزن سازی و سد سازی است.قیمت این ورق های سیاه برطبق سایز و ضخامت و شرکت تولید کننده ان متفاوت است.

همچنین باید نوسانات قیمت ارز را هم در قیمت این محصول در نظر گرفت که باعث تغییر ان میشود.البته این محصول ورق سیاه چون به روش نورد گرم تولید میشود از قیمت پایین تری نسبت به انواع مشابه دارد.و این یکی از مناسب ترین گزینه ها برا تولید دستگاه های بزرگ است و چون مصرف این محصول بالا است قیمیت ان مهم است.

موارد مصرف این ورق ها در مصالح ساختمانی همچون ابگرمکن و صنایع فلزی سنگین و خودرو سازی و وسایل کشاورزی و کشتی سازی  و تانکر سازی و انواع موارد دیگر کاربرد دارد.

ضخامت این ورق های سیاه متفاوت است اما طبق استاندارد بین 1000 تا 1250 میلی متر است. از مهمترین و اصلی ترین بخش ها در اسکلت بندی ساختمان تیر آهن است. که برای کم تر شدن هزینه ها از تیر آهن با قطر های مختلف در ساختمان استفاده میشود.

از جمله دلایل استفاده از تیر آهن میتوان به بهینه سازی در زمان و استحکام ساختمان و مقاومت بالا در برابر فشار اشاره کرد که از تیر آهن  مانند یک اهرم یا لنگر خمشی استفاده میشود.

برای مشاوره و خرید محصولات کارخانه فولاد دهشیر یزد با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر