امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فواید استفاده از میلگرد فشاری

میلگرد یک عنصر اصلی در ساختمان سازی است که باعت مقاومت و استحکام ساختمان می شود. به همین خاطر کیفیت و مرغوبیت آن از اهمیت بالایی برخوردار است. در این‌ مبحث قصد داریم فواید استفاده از میلگرد فشاری را مورد بررسی قرار دهیم. تا پایان مطلب همراه ما باشید.

میلگرد یک پروفیل یا میله فولادی می باشد که برای مقاومت بتن از آن استفاده می شود. در واقع اگر می خواهید استحکام بتن بالا برود؛ باید میلگرد را به بتن اضافه کنید. بتن به تنهایی در برابر نیروی فشاری وارد شده به آن مقاومت بالایی داشته و راحت خرد و شکسته نمی شود؛ ولی در برابر نیروهای کششی و چرخشی مقاومت کمی داشته و آسیب می بیند. برای جبران این نقص بتن می توان از میلگرد استفاده کرده و آن را جبران کرد.

معرفی میلگرد فشاری

در ادامه مبحث فواید استفاده از میلگرد فشاری باید ذکر کنیم میلگرد فشاری از میلگردهایی است که در المان بتنی همچون ستون به کار می رود و نیروهای فشاری که به بتن وارد می شود؛ را تحمل می کند. نام دیگر میلگرد فشاری، میلگرد انتظار است که در مصالح ساخت و ساز کاربرد بالایی دارد. دارای خواص ظاهری و مشخصات فنی متمایزی با بقیه میلگردها هستند به همین علت از انواع خاص میلگردها شمرده می شوند.

 

میلگرد فشاری چیست

 

وقتی در ساخت و ساز از اجزای بتنی استفاده می شود؛ باید بار آن را به طور یکنواخت به اجزای اطراف منتقل کرد. به همین علت برای جلوگیری از فشار اضافه بر قسمت های مختلف باید از  میلگرد فشاری استفاده کرد تا فشار وارده کم و قابل تحمل شود. با توجه به ویژگی های خاص این مصالح می توان فرآیند بتن ریزی را ادامه داده و سازه ها را به راحتی گسترش و توسعه داد. برای ساخت این میلگرد از فولادی عیار ۲۵۰ استفاده می شود چون در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاومت بالایی دارد.

کاربرد میلگرد فشاری

با توجه به مبحث فواید استفاده از میلگرد فشاری باید ذکر کنیم میلگرد فشاری به دلیل قابلیت های ویژه ای که دارد، کاربرد بالایی دارند. از موارد کاربرد این میلگرد می‌توان به استفاده آن برای وصل کردن ستون به فونداسیون اشاره کرد. با استفاده از این تجهیزات می‌توانید ستون را به فونداسیون ساختمان وصل کرده و امکان ادامه ساخت‌ و ساز را ایجاد کنید.

از کاربردهای دیگر میلگرد فشاری می توان به موارد زیر اشاره کرد: اتصال تیر به تیر، اتصال ستون به ستون، اتصال ستون به تیر، اتصال راه‌پله به دال، اتصال دال به دال و اتصال دال به ستون

 

کاربرد میلگرد فشاری

 

مزایا و فواید استفاده از میلگرد فشاری

با توجه به مبحث فواید استفاده از میلگرد فشاری باید ذکر کنیم این میلگرد از مزایای زیادی برخوردار است که در زیر به برخی از آن ها اشاره شده است:

  • با اضافه کردن میلگرد فشاری به مقطع پر فولاد لنگر مقاوم آن تا حد زیادی افزایش می یابد.
  • با اضافه کردن میلگرد فشاری به مقطع کم فولاد لنگر آن مقدار کمی افزایش می یابد.
  • با اضافه کردن میلگرد فشاری تار خنثی بالا رفته و آرماتور کششی جاری می شود.
  • صرفه جویی در زمان اجرای پروژه
  • عدم نیاز به نیروی متخصص برای برش دادن و بستن میلگرد
  • کاهش دور ریز و پرت میلگرد در محل
  • اجرای ساخت و ساز با سرعت بالایی انجام می شود.
  • بالا بردن استحکام و مقاومت سازه
  • برطرف کردن لغزش در میلگرد طبقه اول
  • تنوع بالا در کاربرد

مزایای میلگرد فشاری

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

حال که با فواید استفاده از میلگرد فشاری آشنا شدید لازم است بدانید برای اینکه بتوانید از مزایای ویژه این میلگردها بهره‌مند شوید؛ حتما سعی کنید از طریق فروشگاه های معتبر جهت تهیه و سفارش آن اقدام نمایید. شما مخاطبان گرامی می توانید جهت تهیه این مقاطع فولادی از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز می باشد. برخی محصولاتی که توسط این مجموعه ارائه می گردد می توان به انواع آهن آلات، میلگرد ظفر بناب، میلگرد نیشابور، میلگرد تیکمه داش، ورق استیل، ورق قطعات، ورق سیاه، تیرآهن نرمال و ورق گالوانیزه، انواع نبشی، هاش و … اشاره کرد.

تمامی این مقاطع در انواع و ابعاد مختلف موجود بوده و با توجه به کاربرد مد نظر خود می توانید محصول مناسبی را انتخاب کنید. نکته مهمی که باید مد نظر قرار دهید این است که اگر شما اطلاعات کاملی در مورد این محصولات نداشته باشید؛ کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش این مجموعه در تماس باشید و اطلاعات لازم را به صورت کاملا رایگان دریافت کنید. در این صورت بدون شک باکیفیت عالی و مرغوب ترین محصولات را تهیه کرده و در کاربردهای مدنظر خود از آن بهره مند خواهید شد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

میلگرد زیگزاگ چیست و چه کاربردی دارد؟

میلگرد ترمکس و شرایط استفاده از آن

https://ahanhyper.com//?p=36621

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *