امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فلزات ساخت لوازم خانگی

امروزه استفاده از لوازم خانگی بسیار گسترش پیدا کرده است. سلامت لوازم خانگی هر جنسی که باشد؛ به صورت دائمی نبوده و پس از مدتی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. نکته ای که باید مدنظر قرار دهید این است که لوازم خانگی از چه جنس و کیفیتی ساخته شده است. همانطور که می دانید فلزات مختلف وجود دارد که جهت ساخت لوازم خانگی مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر برخی از این فلزات می توان به مس و برنج و برنز یا حتی روی اشاره کرد. در این مطلب تصمیم داریم به بررسی فلزات ساخت لوازم خانگی بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

با توجه به گسترش زندگی مدرن تنوع و تعداد استفاده از انواع لوازم خانگی در بین خانواده ها بسیار رواج پیدا کرده است. فولاد زندگی افراد را متحول کرده به خاطر سهم 1.3 درصدی ظرف تولید ناخالص داخلی نقش انکارناپذیری در تولید تجارت اشتغال و اقتصاد کشور دارد. شاید برای شما عزیزان نقش فلزات از جمله آهنی یا غیر آهنی در لوازم خانگی در نگاه اول مهم نباشد؛ اما زمانی که بحث مرغوبیت و قیمت کالا در میان باشد آگاهی از اهمیت این عناصر و اجزا به چشم می خورد. امروزه برای ساخت لوازم خانگی متنوع از میلگرد فولادی آلیاژی بسیار استفاده می شود.

فلزات ساخت لوازم خانگی

 انواع فلزات ساخت لوازم خانگی

به طور کلی می توان ذکر کرد که لوازم خانگی شامل یخچال فریزر، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، خشک کن و مایکروویو، تلویزیون، کولر و … می باشد. در ساخت تمامی این وسایل از انواع فولاد و فلزات استفاده خواهد شد. به شرح هر یک می پردازیم.

فولاد

در ساخت اکثر لوازم خانگی فولاد مورد استفاده قرار گرفته است. به عنوان مثال می توان نقش اساسی فولاد را در تولید واشر، خشک کن، یخچال، ماشین ظرفشویی و آبگرمکن مشاهده کرد. از جمله مهمترین ویژگی‌‌های فولاد قابلیت بازیافت فوق‌العاده آن است. به گونه‌ای که بارها بازیافت شده بدون اینکه یکپارچگی ساختاری خود را از دست دهد.

مس

محصولاتی همچون یخچال و فریزر دارای سیم پیچ های داخلی بوده که از مس ساخته و تولید می شود. مس نیز همانند فولاد دارای قابلیت بازیافت خوبی می باشد. به عنوان مثال می توان ذکر کرد که ظروف مسی بسیار سنگین و بادوام بوده و به راحتی از بین نمی روند. همانطور که شما نیز می دانید استفاده از ظروف مسی باعث سلامتی می شود.

 انواع فلزات ساخت لوازم خانگی

آلومینیوم

آلومینیوم از جمله متداول ترین فلزات ساخت لوازم خانگی به شمار می‌رود که در بسیاری از موارد کاربرد دارد. از جمله مهمترین لوازم خانگی که با آلومینیوم تولید می شود؛ می توان به تلویزیون، خشک کن، یخچال فریزر و رایانه اشاره کرد. این فلز دارای قابلیت بازیافت و ذخیره سازی انرژی می باشد. این ویژگی باعث شده است تا این فلز در حدود سی سال گذشته در بین فلزات بیشترین رشد را داشته باشد.

برنز

برنز آلیاژی می باشد که از مس و حدود ۱۲ تا ۱۲.۵ درصد قطع می باشد. کاربرد اولیه فلز برنز به ساخت کاسه جهت استفاده در کلیساها در انگلستان بر می گردد. پس از آن در مصارف عمومی و صنعت لوازم خانگی نیز استفاده شد. متداول ترین کاربرد فلز جهت وسایل تزیینی، ظروف پذیرایی و لوستر ها می باشد. از جمله فلزات ساخت لوازم خانگی می توان به روی، برنز، برنج و آلومینیوم اشاره کرد. هر یک از این فلز ها متناسب به کاربرد و ویژگی هایی که دارند؛ در ساخت انواع لوازم خانگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. برخی از کاربردهای آن می توان به ظروف مسی آشپزخانه، تلویزیون، یخچال فریزر و سیستم‌های رایانه‌ای اشاره کرد.

لوازم خانگی

فلز روی

روی از جمله فلزات ساخت لوازم خانگی می باشد که پس از آهن، آلومینیوم و فولاد چهارمین فلز مصرفی جهان به شمار می‌رود. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های آن می‌توان به استحکام، سختی و انعطاف پذیری اشاره کرد. به همین خاطر در صنایع لوازم خانگی بسیار مورد توجه قرار می گیرد. روی به عنوان یک آلیاژ با عناصر فلزات دیگر ترکیب شده و مواد تشکیل شده حاصل از آن در خودروها اجزای الکتریکی و وسایل خانگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

فولاد ضد زنگ یا استیل در لوازم خانگی

از انواع پر کاربرد فلزات ساخت لوازم خانگی فولاد ضد زنگ یا استیل می باشد. فولاد ضد زنگ از جمله مهمترین انواع آلیاژ فولاد به شمار می‌رود. فولادهای با مقدار آلیاژهای ویژه که در برابر خوردگی دارای مقاومت بالا بوده و به نام فولادی ضد زنگ یا استنلس استیل شناخته می شود و در صنایع مختلف کاربرد های گسترده ای را به همراه دارد. کاربرد اصلی فولاد ضد زنگ یا استیل در ساخت لوازم خانگی می باشد. علاوه بر این در کاربرد های سنگین راه آهن نیز وسعت پیدا کرده و بیش از ۱۵۰ نوع فولاد ضد زنگ با خواص مختلف وجود دارد که برای تولید لوازم خانگی بسیار مناسب می باشد.

استیل در لوازم خانگی

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

امروزه استفاده از محصولات فولادی بسیار گسترش پیدا کرده است. در ساخت و ساز و همچنین در صنایع دیگر این محصولات بیشترین کاربرد را به همراه دارد. بهتر است بدانید کیفیت این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار است و باید سعی کنید تا از فروشگاه های معتبری جهت تهیه و سفارش محصولات اقدام نمایید. پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این مجموعه با توجه به شناخت نیازهای روز جامعه و همچنین سابقه درخشان همواره در تلاش است؛ محصولاتی را عرضه کند که از نظر کیفیت در سطح بالایی قرار گرفته و از نظر اقتصادی نیز مناسب و به صرفه باشد.

برخی از محصولات پرکاربرد می توان به ناودانی، نبشی، پروفیل، میلگرد، تیرآهن، انواع ورق های گالوانیزه، ورق استیل و … اشاره کرد. شما مخاطبین گرامی از سراسر ایران جهت سفارش و خرید این محصولات می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. در هر مرحله از خرید که نیاز به راهنمایی و مشاوره داشته باشید؛ نیز کافیست از طریق شماره های ذکر شده با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع فلزات برای ساخت لوازم خانگی کدامند؟

فلز برنج و برنز، روی، استنلس استیل و غیره.

از آلومینیوم برای ساخت کدام لوازم خانگی استفاده می شود؟

از آلومینیوم جهت ساخت تلویزیون، خشک کن، یخچال فریزر و یا رایانه استفاده می شود.

نحوه سفارش و خرید لوازم فولادی به چه صورت است؟

ساخت لوازم خانگی

از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ می توانید جهت خرید انواع محصولات فولادی اقدام نمایید.

https://ahanhyper.com//?p=72040

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *