امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید چهارپهلو

یکی از مهم ترین محصولاتی که در صنایع و ساختمان سازی ها مورد استفاده قرار می گیرد چهار پهلو می باشد. روش های مربوط به تولید چهارپهلو با توجه به مدل های متنوع این محصول با یکدیگر متفاوت می باشد. چهارپهلو های نورد سرد و نورد گرم هر یک دارای روش های تولید متفاوتی هستند. تفاوت در نحوه تولید آنها تاثیر زیادی روی کیفیت و همچنین قیمتشان می ‌گذارد.

این نمونه از محصول صنعتی و ساختمان سازی به دلیل سطح مقطع بسیار ساده ‌ای که دارد در بیشتر صنایع مورد استفاده قرار می ‌گیرد. امروزه بسیاری از افراد از این محصول به صورت روزانه در صنایع و ساختمان های خود استفاده می کنند.

شما باید به خوبی بدانید که هر یک از کارخانه های تولیدکننده چهار پهلو برای تولید چهارپهلو از بهترین متریال ها استفاده می کنند. در صورتی که متریال ها و آلیاژهای به کار رفته شده جهت تولید انواع چهار پهلو کیفیت مناسبی نداشته باشند ممکن است ساختار این محصول را با مشکل مواجه سازند.

بسیاری از تولیدکنندگانی که تولید انواع چهار پهلو را بر عهده دارند بر اساس استانداردهای بین المللی این محصول را تولید و طراحی می‌ کنند. در واقع شما باید به خوبی بدانید فرایند تولید این محصول باید به صورت اصولی اجرا شود تا چهار پهلو ها کیفیت لازم را داشته باشند. برخی از مهم ترین مراحل تولید انواع چهار پهلو را در ادامه معرفی می کنیم.

فرایند تولید چهارپهلو

معرفی روش های تولید چهارپهلو در انواع متفاوت

شما باید به خوبی بدانید که چهار پهلو مدل های متفاوتی دارد که هر یک از آنها بر اساس نوع کاربردی که از خود نشان می ‌دهند به خواص مکانیکی خاصی نیاز پیدا خواهند کرد. برای ایجاد خصوصیات متنوع در محصولات فلزی باید روش ‌های متنوعی روی آنها اجرا شود. فرایند تولید چهارپهلو نورد سرد، نورد گرم و ترانسی به صورت مشخص شده می باشد.

هر یک از فرایند هایی که مربوط به تولید این محصول است اگر به درستی اجرا نگردد امکان دارد به طور کلی محصول کیفیت خود را از دست بدهد.

برخی از اصلی ترین و مهمترین مراحل مربوط به تولید انواع چهارپهلو عبارت است از :

  1. روش نورد گرم :

روش تولید کردن چهار پهلو نورد گرم بر اساس عملیات نورد گرم آغاز می‌ گردد. در این روش باید شمش درون کوره برود و پس از رسیدن به دمای مشخص شده و استاندارد وارد قفسه ‌های مربوط به نورد گرم شود و بعد از آن کاهش سطح مقطع و همچنین افزایش طول چهارپهلو آغاز می گردد. چهار پهلو در این مرحله شکل می‌ گیرد و شکل آن شبیه به سطح مقطع می ‌شود.

از آنجایی که در دمای بالا چهار پهلو سیاه می شود از این روش به طور معمول چندان استفاده نمی‌ کنند. شما باید به خوبی بدانید در برخی از موارد ظاهر چهارپهلو اهمیت زیادی ندارد به همین دلیل از این روش برای تولید کرد چهار پهلو استفاده خواهند کرد. اگر شما می‌ خواهید چهارپهلو را در نمای داخلی ساختمان به کار ببرید باید آن دسته از چهارپهلو هایی را که با استفاده از این روش تولید نشده اند را خریداری کنید.

فرایند تولید چهارپهلو

  1. روش نور سرد :

تفاوت نورد گرم با نورد سرد در این می باشد که شمش پیش از عملیات نورد نیاز نیست که وارد کوره شود. در واقع در این روش تولید چهارپهلو شمش را به صورت مستقیم وارد قفسه های نورد می کنند تا به شکل مورد نظر در آید. همین عامل موجب می‌ شود که کیفیت محصول از روش نورد گرم بسیار بالاتر برود.

به عبارتی محصول تولید شده با استفاده از روش نورد سرد ساختارهای خاصی به خود می گیرد و سختی و استحکام آن بالاتر می شود.

صافی سطح کار چهار پهلو در این روش یکی از مهمترین مزیت هایش به شمار می ‌رود. در واقع باید به خوبی بدانید اگر شما مایل هستید چهارپهلو را در نمای ساختمانی به کار ببرید باید چهارپهلو های تولید شده با روش نورد سرد را انتخاب و خریداری کنید.

  1. روش ترانسی :

برای تولید انواع چهارپهلو ترانسی باید دقت بسیار زیادی شود. در این روش بعد از نورد چند مرحله دیگر باید روی آن اجرا گردد. در واقع شما باید به خوبی بدانید که صیقلی و صاف بودن چهار پهلوهای تولید شده در این روش بسیار مهم است. خروجی محصول با استفاده از این روش کیفیت بالاتری پیدا می ‌کند و دقیق تر می گردد.

بسیاری از تولیدکنندگانی که تولید چهارپهلو را برعهده دارند از این روش جهت تولید استفاده می کنند تا محصول با کیفیت و با ظرافتی را وارد بازار نمایند. این محصول ظرافت خاصی دارد و در بیشتر بخش های ساختمان سازی و صنایع این چهار پهلو را مورد استفاده قرار می دهند.

توجه داشته باشید که چهار پهلوهای تولید شده با استفاده از این روش دارای سطح صاف و صیقلی هستند. بر همین اساس برای زیبایی نمای داخلی از این چهار پهلو استفاده می کنند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کاربرد چهار پهلو چیست ؟

راهنمای خرید چهار پهلو

کارخانه‌های تولیدکننده چهارپهلو

کارخانه نورد فولاد نوین متین

https://ahanhyper.com//?p=11255

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *