امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید ورق گالوانیزه

یکی از پرکاربردترین ورق های فولادی که در صنعت از آن استفاده بسیار زیادی می کنند ورق گالوانیزه می باشد. تولید کنندگانی که تولید این ورق ها را بر عهده دارند به خوبی با مراحل و فرایند تولید ورق گالوانیزه آشنا هستند. این ورق ها دچار خوردگی نمی شوند و زنگ زدگی هم درونشان به وجود نمی آید.

توجه داشته باشید که پیش از خریداری ورق های استیل باید به خوبی در مورد نحوه تولید ورق ها اطلاعات بیشتری کسب کنی و سپس آنها را مورد استفاده قرار دهید. لایه نازکی که روی ورق های گالوانیزه وجود دارد مانع زنگ زدگی ورق می شود.

روش هایی که کارخانه های تولید کننده برای تولید ورق گالوانیزه در نظر می گیرند بر اساس استانداردهای مشخص شده می باشد. دقت داشته باشید که زمان خریداری ورق های گالوانیزه باید به خوبی روش تولید آن را از نظر استاندارد بودن بررسی نمایید. از آنجایی که مصرف ورق گالوانیزه امروزه افزایش پیدا کرده است، بسیاری از تولیدکنندگان این ورق ها را تولید می کنند.

تولیدکنندگان از بهترین متریال ها برای تولید ورق های گالوانیزه استفاده می نمایند و همچنین باید به خوبی بدانید که تولید ورق ها را در کمترین بازه زمانی انجام می دهند تا حجم گسترده ای از ورق های گالوانیزه وارد بازار شود.

 

ورق گالوانیزه

مراحل تولید ورق گالوانیزه

برخی از مهمترین روش هایی که برای تولید ورق گالوانیزه وجود دارد و هر یک از تولیدکنندگان باید به خوبی این روش ها و مراحل را بشناسند عبارت می باشد از :

  1. گرم کردن گالوانیزه :

در این روش که برای تولید کردن گالوانیزه در نظر دارند غوطه ورسازی مواد اولیه باید ابتدا انجام شود. در این روش باید ابتدا فلز اصلی را تمیز کنند تا کیفیت ورق تولید شده کاهش پیدا نکند. بعد از تمیز کردن فلز اصلی باید به فلز اصلی حرارت ببخشند تا مطمئن گردند اکسیدهای باقی مانده روی فلز از بین رفته است.

در مرحله بعدی نیاز است که فلز اصلی روی مواد مذاب غوطه ور شود و پیوند متالوژیکی درون ورق به وجود آید. یکی از مهمترین مزیت هایی که این روش دارد مقرون به صرفه بودن آن می باشد. پوشش پایانی که روی ورق به وجود می آید استحکام ورق را تا حد زیادی افزایش می دهد.

  1. الکتروگالوانیزاسیون :

برخلاف بسیاری از روش‌ های دیگر باید بدانید که در این روش عنوان از وان آب استفاده نخواهد شد. در این روش جریان الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد که در یک محلول الکترولیتی آن را به کار می‌ برند تا به وسیله این محلول یون های روی فلز پایدار بمانند. هر یک از آلاینده های دانه ای روی ورق گالوانیزه برای پوشش روی ورق مورد نیاز قرار خواهند گرفت.

مانند مرحله پیش گالوانیزه سازی شما باید به خوبی بدانید که الکتروگالوانیزاسیون باید به طور دائم در این روش مورد استفاده قرار گرفته شود. یکی از مزیت هایی که این روش تولید ورق گالوانیزه دارد این است که پوشش یکنواختی روی ورق به وجود می ‌آورد و ضخامت دقیقی برای ورق تعبیه می ‌نماید.

با این حال این روش به وسیله نورد گرم انجام خواهد شد که همین مسئله موجب می گردد ورق در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی مقاومت زیادی از خود نشان دهد.

 

ورق گالوانیزه

  1. گالوانیزه سازی فابریک :

این فرایند تولید ورق های گالوانیزه در بسیاری از کارخانه ‌های تولیدی ورق فولادی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.  این روش شباهت زیادی به گالوانیزه سازی دارد که از روش گرم استفاده می‌ کند. در کارخانه های فولاد به طور معمول این روش را روی موادی انجام می‌ دهند که شکل و قالب خاصی دارند.

در این روش مانند روش گالوانیزه سازی گرم فرآیندهای متنوعی برای تمیز سازی را پشت سر می‌ گذارند. یکی از مهمترین مزیت های این روش نسبت به گالوانیزه سازی گرم در این است که شما می توانید ضخامت ورق ها را یکنواخت تر مشاهده کنید.

از طرفی معایبی که برای این روش نام برده می ‌شود این است که پوشش یافتگی ورق به بهترین نحو ممکن شاید انجام نشود. اگر کلاف هر یک از ورق های گالوانیزه کوچک تر برش داده شوند لبه‌ های آنها ممکن است که دچار آسیب گردد.

  1. اینفوگرافیک :

یکی دیگر از روش های تولید ورق گالوانیزه اینفوگرافیک می باشد. در فرآیند اینفوگرافیک مراحل مشخص شده باید طی گردد تا به بهترین نحو ممکن ورق های گالوانیزه تولید و طراحی شوند. بعد از طی کردن مراحل اولیه تولید فولاد باید اسید شویی آغاز شود. در این فرآیند نورد گرم باید استفاده شود و پس از طی شدن فرایند نورد ورق های گالوانیزه باید تمیز شوند.

در این مرحله باید دقت داشته باشند که با توجه به نیاز تولید امکان دارد ورق ها وارد فرآیند نورد شوند و همین اقدام امکان دارد که به صورت خروجی هم طی گردد. در مرحله بعدی که مربوط به فرآیند اینفوگرافیک می باشد بعد از طی کردن فرایندهای مربوطه باید کلاف پیچ ممکن آماده شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

علت شوره زدن ورق گالوانیزه و نحوه رفع آن

رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

https://ahanhyper.com//?p=11413

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *