امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید ورق سیاه

فرایندی که مربوط به تولید ورق سیاه می باشد روی تختال انجام خواهد شد. روش تولید انواع ورق های سیاه به وسیله نورد گرم می باشد که باید عملیات نورد گرم روی خواص فیزیکی ورق های سیاه تاثیر بگذارد.

خواص فیزیکی که روی ورق سیاه ایجاد می شود موجب می گردد ورق های سیاه مقاومت بیشتری به دست آورند و ظاهرشان بهبود پیدا کند. در بسیاری از کارخانه های تولیدی باید بدانید که ورق های سیاه را بر اساس استانداردهای بین المللی تولید و طراحی می کنند.

قیمت ورق های سیاه به نحوه تولید آنها بستگی دارد. شما در صورتی که قصد خریداری ورق های سیاه را دارید باید به خوبی در مورد ویژگی ها و مشخصات ورق سیاه اطلاعات بیشتری کسب کنید. در صورتی می توانید اطلاعات تان را در زمینه ورق سیاه افزایش دهید که فرایند تولید آن را بشناسید. برخی از مهمترین مراحلی که باید برای تولید ورق سیاه طی شود را در ادامه معرفی می کنیم.

 

فرایند تولید ورق سیاه

نحوه تولید ورق سیاه

 پروسه ای که برای تولید ورق سیاه طی می شود عبارت است از :

  1. یکی از مهمترین وسیله هایی که با استفاده از آن ورق ‌های سیاه را تولید می‌ کنند تختال می ‌باشد. تختال به عنوان یک محصول زیرساخت فلزی به شمار می ‌آید که برای تولید کردن ورق های سیاه به عنوان ماده اولیه مورد استفاده قرار می‌ گیرد.
  2. روش تولید این محصول به این صورت است که تختال ها را ابتدا وارد کوره می کنند تا به دمای ۱۲۸۰ درجه سانتی‌گراد برسند. فولادی که حرارت دیده شده است را برای انجام دادن عملیات نورد از میان غلطک های متنوع باید عبور دهند تا در خلاف جهت یکدیگر حرکتش را آغاز نماید.
  3. نیرویی که از سمت غلتک ها به تختال ها وارد می گردد موجب کاهش پیدا کردن ضخامت و همچنین طول تختال می ‌گردد.  به دلیل فشار وارد شده روی قطعه باید بدانید که خواص مکانیکی و خواص فیزیکی محصول خارج شده بهبود پیدا خواهد کرد.
  4. در مرحله بعدی تختال هایی که عملیات نورد روی آنها صورت گرفته است حدود ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد گرم خواهند شد. هدف از افزایش دما برای تولید ورق سیاه برطرف کردن تمامی عیوب ریزساختاری ورق ‌های سیاه می باشد.
  5. در تنظیم دما باید دقت کافی صورت بگیرد چرا که در صورت بی‌توجهی هزینه های اضافی را نیاز است که پرداخت کنید. علاوه بر این موارد که بیان کردیم در صورت انتخاب کردن دمای نامناسب امکان دارد رسوباتی نامنظم در ساختار ورق سیاه به وجود بیاید.
  6. در مرحله بعدی تختال ها با آب باید پوسته زدایی شوند. با عبور پیدا کردن از قفسه هایی که ضخامت تختال ها را به ۷۵ درصد کاهش می‌ دهد عملیات آغاز می‌ شود. به دلیل کاهش پیدا کردن ضخامت تختال ها عرض تمامی ورق های سیاه افزایش پیدا خواهد کرد.
  7. در مرحله بعدی روی تمامی تختال ها باید عملیات نورد خشن انجام شود. در قفسه‌ های قرار گرفته شده در نورد خشن باید بدانید که 2 الی 4 غلطک قرار داده اند.  نکته بسیار مهمی که در این شیوه وجود دارد این است که از نورد دمای بالا باید استفاده شود.  تختال ها برای عبور پیدا کردن از مرحله نورد خشن به انواع جعبه های کلاف می‌ رسند.
  8. هدف اصلی قرار دادن جعبه‌ های کلاف در این مرحله این است که دمای ورق و خواص مکانیکی ورق یکنواخت شود. ورق ها به صورت مجدد باید در مرحله بعدی با آب پوسته زدایی شوند و به مرحله نهایی برسند.
  9. در مرحله نهایی ۵ الی ۷ قفسه برای نورد مورد استفاده قرار گرفته خواهد شد که با عبور پیدا کردن از تمام این قفسه ها ضخامت ورق های سیاه کاهش پیدا می‌ کند.
  10. بعد از خارج شدن ورق های سیاه از مرحله نهایی تولید ورق سیاه، ورق ها را باید روی میزهای خنک کننده قرار دهند. با این اقدام دمای ورق های تولید شده کاهش پیدا می‌ کند. فرایند تولید کردن ورق های سیاه در این مرحله به پایان می ‌رسد و ورق آماده بارگیری از کارخانه خواهد شد.

فرایند تولید ورق سیاه

تولید ورق سیاه توسط کارخانه های ایران

از آنجایی که ورق های سیاه در بخش های متنوع صنایع مورد استفاده قرار می ‌گیرد، باید بدانید که کارخانه‌ های تولید کننده در کشور ایران حجم زیادی از ورق ‌های سیاه را تولید کرده و وارد بازار می نمایند. شما می توانید انواع ورق های سیاه تولید شده کارخانه های ایران را با قیمتی مناسب و به صرفه خریداری کنید و در صنایع خود به کار بگیرید.

استانداردهایی که مربوط به تولید انواع ورق سیاه می باشد را کارخانه‌ های تولید کننده به خوبی می‌ شناسند و بر اساس آن استانداردها ورق های سیاه را تولید می ‌کنند. توجه داشته باشید که تمامی کارخانه های تولید کننده ورق سیاه باید از دستگاه‌ های به‌روز پیشرفته جهت تولید کردن انواع ورق های زیاد استفاده کنند. در این صورت بیشتر ورق های سیاه در کمترین بازه زمانی و بدون مشکل تولید می شوند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

راهنمای خرید ورق سیاه

تعریف ورق سیاه یا ورق نورد گرم

تفاوت ورق سیاه و ورق روغنی‌ چیست؟

کاربرد ورق سیاه چیست ؟

کارخانه‌های تولیدکننده ورق سیاه

https://ahanhyper.com//?p=11469

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *