امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید ناودانی

ناودانی یکی از مهم ترین محصولاتی است که در بیشتر ساختمان‌ ها مورد استفاده قرار می گیرد. فرآیند تولید ناودانی تاثیر زیادی روی تمامی خصوصیات مربوط به ناودانی می‌ گذارد. ناودانی ها کاربرد گسترده‌ ای در صنایع متنوع به ویژه در صنایع ساختمان سازی از خود نشان می ‌دهند.

برای اینکه شما با کاربرد ناودانی ها آشنایی بیشتری داشته باشید نیاز است که زمان خریداری آنها با کارشناسان و فروشندگان مشورت کنید. هر یک از کارخانه هایی که تولید کننده ناودانی هستند از بهترین و با کیفیت ترین متریال ها جهت تولید ناودانی استفاده کنند.

نکاتی که مربوط به تولید کردن ناودانی ها می باشد را کارخانه های تولید کننده به خوبی می ‌دانند و بر همین اساس تمامی استانداردهای مربوط به تولید کردن ناودانی را رعایت می نمایند. جهت انتخاب و خرید ناودانی مناسب شما ابتدا باید نحوه تولید آن را بشناسید.

در صورتی که به خوبی نحوه تولید ناودانی ها را تشخیص دهید و بشناسید می توانید بهترین ناودانی را از کارخانه تولیدکننده خریداری کنید. برخی از اصلی ترین و مهمترین نکاتی که جهت تولید ناودانی نیاز است رعایت شود را کارخانه‌ های تولیدکننده می ‌شناسند و رعایت می ‌کنند. مراحل مهم و روش هایی که مربوط به تولید کردن ناودانی است را در ادامه معرفی می کنیم.

فرایند تولید ناودانی

روش های تولید ناودانی

شما باید به خوبی بدانید که تولید ناودانی شباهت زیادی به تولید نبشی دارد. در کارخانه های تولید کننده ناودانی دستگاه های متنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در کارخانه ‌های تولید نبشی هم همین دستگاه‌ ها وجود دارد. برای فرایندی که مربوط به تولید کردن ناودانی می باشد و بسته به انحنا و همچنین شکل ناودانی این دستگاه ها متنوع هستند.

هر یک از ناودانی ها در اندازه ها و ابعاد متنوع تولید و طراحی می شوند. شما باید به خوبی بدانید که اندازه های مربوط به ناودانی ها بیشتر ارتباط به روش تولید انواع ناودانی دارد. برخی از مهمترین روش هایی که مربوط به تولید کردن ناودانی می باشد عبارت است از :

  1. تولید کردن ناودانی با استفاده از روش پرسی :

در این روش تولید کردن ناودانی ماده اولیه ای که مورد استفاده قرار می ‌گیرد ورق های فولادی می باشد. فرایند تولیدی این نمونه از ناودانی ها به این صورت است که ابتدا تمامی ورق های فولادی با ضخامت مناسب و همچنین اندازه استاندارد برش داده می‌ شوند.

در مراحل بعدی ورق های برش خورده از محلی که مشخص کرده ‌اند شکل می ‌گیرند تا ناودانی ها به وجود می ‌آیند. تولید کردن ناودانی به روش‌های متنوع انجام می شود. جهت انتخاب ناودانی مناسب شما باید ابتدا نحوه تولید آن را به خوبی بشناسید که نحوه تولید پرسی یکی از روش های تولید انواع ناودانی می باشد.

  1. تولید به روش فابریک :

در فرآیند دیگری که تولید ناودانی انجام می ‌شود روش فابریک را مورد بررسی قرار می ‌دهیم. برای تولید کردن ناودانی به روش فابریک ابتدا باید شمش های فولاد به وسیله کوره هایی که مخصوص هستند ذوب شوند و سپس با طی کردن مراحل متنوع به ناودانی های فابریک تبدیل گردند.

فرایند تولید ناودانی

خط تولید مربوط به ناودانی فابریک از شمش فولاد آغاز می گردد و به تولید کردن ناودانی ختم خواهد شد. شما باید به خوبی بدانید که ناودانی های تولید شده در این روش با استفاده از روش سرد و همچنین روش گرم تولید و طراحی می شوند. نورد گرم و همچنین نورد سرد جهت تولید انواع ناودانی ها ویژگی های خاصی دارند که این ویژگی ها عبارت است از :

– روش نورد گرم

برای تولید ناودانی به روش نورد گرم باید بدانید که شمش فلز را در کوره حرارت قرار می دهند تا به دمای مورد نظر برسند. بعد از آن غلتک های افقی و عمودی روی آن به کار می‌گیرند. نورد گرم از جمله فرایندی به شمار می ‌رود که ورق های فولادی تحت حرارت ۹۲۶ درجه قرار خواهند داد. دمای تولید این روش بیشتر است و به همین دلیل در اندازه برش ورق ها تاثیر می گذارد.

شما باید به خوبی بدانید که در این روش کیفیت ناودانی هایی که تولید شده اند تا حدودی پایین است. چرا که زمان و فرصت برای تولید کردن انواع ناودانی در این روش وجود ندارد.

– روش نورد سرد

برای تولید انواع ناودانی در روش نورد سرد باید استانداردهای مورد نظر رعایت گردد. روش نورد سرد یکی از بهترین روش ها برای شکل دادن به ورق و همچنین تبدیل کردن پروفیل دیگر محصولات به شمار می‌ رود. در این روش مقاطع را با استفاده از ورقه هایی که بسیار نازک هستند تولید می کنند. امکان تولید کردن آنها از طریق نورد گرم وجود نخواهد داشت.

در مورد نورد سرد باید بدانید که شرایط متفاوت تر از نورد گرم می باشد. کیفیت ناودانی هایی که بر اساس روش نورد سرد تولید می‌ شوند بیشتر است. برای نورد سرد عملیات های بیشتری انجام خواهد شد. فولاد هایی که در نورد گرم بوده اند در این عملیات قرار می ‌گیرند تا کیفیت بیشتری به دست بیاورند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط :

ناودانی چیست و انواع آن

راهنمای خرید ناودانی

کارخانه‌های تولیدکننده ناودانی

https://ahanhyper.com//?p=11276

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *