امروز : سه‌شنبه 23 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید لوله

امروزه بسیاری از افراد در صنایع متنوع خود از لوله استفاده می‌ کنند. لوله ها به آن دسته از تجهیزاتی گفته می شود که ابعاد استاندارد دارند و درون آنها خالی است که جهت ورود و خروج مایعات مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

کارخانه‌هایی که تولید لوله را بر عهده دارند بر اساس استانداردهای مشخص شده انواع لوله های فولادی و استوانه ای را جهت حمل مایعات از جمله گاز، نفت، آب و غیره تولید می ‌کنند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که کارخانه های بسیار زیادی تولید انواع لوله ها را بر عهده دارند و بر اساس استانداردهای بین المللی لوله ها را تولید و طراحی می‌ کنند.

هر یک از کارخانه هایی که تولید لوله ها را برعهده دارند روش‌ های تولید متنوعی را برای تولید کردن لوله ها به کار می گیرند. همچنین شما باید به خوبی بدانید که مراحل تولید نمودن انواع لوله با یکدیگر فرق می کند. اما به طور کلی هر یک از لوله ها را بر اساس مراحل مشخص شده تولید و طراحی می‌ کنند.

یکی از مهمترین نکاتی که شما باید به خوبی با آن آشنایی داشته باشید این است که تولید نمودن لوله های بدون درز و همچنین درزدار با یکدیگر فرق می ‌کند. روش ‌هایی که کارخانه ها برای تولید انواع لوله های درزدار و بدون درز به کار می برند بر اساس استانداردهای مشخص شده است.

 

روش های تولید لوله

روش های تولید لوله

برخی از روش هایی که برای تولید لوله باید به کار گرفته شود و بسیار مهم است عبارت می باشد از :

  1. استفاده از دستگاه نورد :

یکی از روش هایی که جهت تولید نمودن لوله ها به کار گرفته می شود استفاده کردن از دستگاه نورد می ‌باشد. در این روش بیلت فولادی باید تا دمای بسیار بالا در کوره گردان ذوب گردد.

بسیاری از تولیدکنندگان لوله های درزدار و بدون درز از دستگاه نورد برای تولید نمودن لوله استفاده می کنند. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که چیدمان غلطک های ثانویه روی دستگاه نورد برای تولید انواع لوله بسیار مهم است که بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد.

  1. استفاده از دستگاه نورد توپی :

 یکی دیگرا از روش های تولید کردن انواع لوله ها استفاده کردن از دستگاه نورد توپی می ‌باشد. در فرآیند مربوط به تولید لوله به وسیله این دستگاه از یک بیلت جامد و گرد استفاده می نمایند. این بیلت در بیشتر کوره هایی که بوته ای هستند باید به صورت یکنواخت گرم گردد.

پس از آن به وسیله دستگاه پیرسینگ آن را سوراخ می‌ کنند شما باید به خوبی بدانید که در این روش قطر خارجی و همچنین ضخامت دیواره بیلت را کاهش می‌ دهند. داخل و خارج لوله به صورت همزمان به وسیله دستگاه صیقل داده خواهد شد. این روش از جمله روش‌های بسیار مهمی به شما می‌ رود که بیشتر تولیدکنندگان با آن آشنا هستند.

  1. روش فورجینگ :

روش فورجینگ یکی دیگر از روش های تولید لوله به شمار می‌ رود که در این روش یک بیلت حرارت دیده شده را در قالب های فورج یا همان آهنگری (متالوژی) می‌ گذارند و با استفاده از یک پرس هیدرولیک قطر داخلی لوله را تعیین می ‌کنند.

بعد از انجام دادن فورجینگ باید لوله ها به ابعاد مناسبی برسند. فرآیند مربوط به تولید انواع لوله که با قطر بزرگ هستند در این روش به آسانی انجام خواهد شد. لوله های آهنگری به طور معمول با استفاده از این روش تولید و طراحی می شوند.

  1. روش اکستروژن :

برای تولید کردن لوله به روش اکستروژن باید یک بیلت حرارت دیده شده را در درون قالب قرار دهند. برای استفاده کرد از این روش به قالب ‌های خاصی نیاز پیدا خواهند کرد. هر یک از قالب ها باید به گونه‌ ای باشند که مقاومت زیادی در برابر حرارت نشان دهند. اگر برای تولید کردن لوله ها با ابعاد متنوع از قالب ‌های مناسب استفاده نشود امکان دارد که لوله ها به درستی تولید و طراحی نگردند.

 

روش های تولید لوله

 مراحل مربوط به تولید لوله

شما باید به خوبی بدانید که برای تولید کردن لوله ها مراحل متنوعی نیاز است که طی شود این مراحل عبارت می باشد از :

  1. در ابتدا باید بیلت هایی برای تولید کردن لوله مورد استفاده قرار گرفته شود. هر یک از این بیلت ها اندازه و همچنین کیفیت متفاوتی دارند. اگر تولید کنندگان از بهترین نمونه بیلت ها با اندازه مناسب استفاده کنند می‌ توانند بهترین لوله ها را برای نصب در صنایع متنوع تولید نمایند. شما باید به خوبی بدانید که انتخاب بیلت مناسب برای تولید کردن لوله یکی از مهمترین مراحل به شمار می ‌رود.
  2. روشی که برای تولید لوله انتخاب می شود به عنوان مرحله دوم اهمیت بسیار زیادی دارد. هر یک از روش ‌های مربوط به تولید کردن لوله دارای استانداردهای مشخص شده‌ ای هستند. برهمین اساس تولید کنندگان باید نوع لوله تولید شده را به خوبی بررسی کنند و سپس یکی از روش هایی را که مناسب آن لوله می باشد را انتخاب نمایند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع ساپورت لوله فولادی

حداکثر دمای فشار قابل تحمل برای لوله ها چه اهمیتی دارد؟

معرفی انواع لوله صنعتی

لوله چیست ؟

 

https://ahanhyper.com//?p=11357

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *