امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند تولید تیرآهن

یکی از مهمترین تجهیزاتی که در ساختمان سازی باید مورد استفاده قرار بگیرد تیرآهن می باشد. هر یک از تولیدکنندگانی که تولید تیرآهن را برعهده دارند انواع تیرآهن ها را بر اساس استانداردهای مشخص شده تولید می‌ کنند.

شما باید به خوبی بدانید که تولید کردن هر یک از انواع تیرآهن ها پروسه مشخص شده‌ ای دارد که اگر پروسه مشخص شده تولید آنها رعایت نگردد ممکن است که تیرآهن کیفیت مناسبی از خود نشان ندهد. استحکام و دوام ساختمان‌ ها به تیرآهن بستگی دارد. به همین دلیل است که شما باید بهترین و با کیفیت ترین تیرآهن را برای ساختمان سازی خریداری کنید.

یکی از مهمترین روش هایی که برای تولید تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرد روش نورد گرم می باشد. این روش برای تولید انواع تیرآهن های ساختمانی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و استانداردهای مشخص شده ای دارد. شما باید به خوبی بدانید که در این روش کوره هایی با درجه 1100 سانتی گراد تنظیم و طراحی می‌کنند تا تیرآهن ها را درون این کوره‌ ها تولید نمایند.

فرایندی که مربوط به تولید کردن هر یک از انواع تیرآهن ها میباشد را در ادامه معرفی می کنیم تا شما اطلاعات بیشتری در مورد تولید این نمونه از المان های مهم ساختمان سازی  داشته باشید.

فرایند تولید تیرآهن

آشنایی با فرایند تولید تیرآهن

یکی از مهمترین نکاتی که شما در مورد تولید تیرآهن باید بدانید این است که بدون ابزارهای بروز و پیشرفته و همچنین تکنیک های خاص نمی توانید تیرآهن را تولید کنید. بنابراین تولید انواع تیرآهن باید به خوبی تکنیک ها و ابزارآلات مورد نیاز را تامین کنید. برخی از روش ها و نکاتی که در مورد تولید کردن انواع تیرآهن ها اهمیت دارد عبارت است از :

  1. ابزارهای مورد استفاده برای ساخت تیرآهن :

به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که فناوری در حال پیشرفت می باشد و به همین دلیل فناوری تولید انواع تیرآهن هم روز به روز پیشرفت می کند. سازندگانی که مقاطع فولادی را تولید می ‌کنند از ابزارها و تکنیک های جدیدی استفاده می نمایند. هر چه که تولیدکنندگان از ابزارها و تجهیزات جدید استفاده کنند می ‌توانند محصولات دقیق تر و با کیفیت تر را تولید نمایند.

به کارگیری ابزارهای به روز جوشکاری و تجهیزات کامپیوتری برای تولید انواع تیرآهن آسان تر می باشد و قیمت هر یک از تیرآهن ها را کاهش می دهد.

  1. روش های استاندارد تولید انواع تیرآهن :

هر یک از استانداردهایی که مربوط به مقاطع فولادی و کاربرد تعیین شده آنها می ‌باشد مشخص شده است که تولیدکنندگان باید آنها را رعایت کنند. در واقع شما باید به خوبی بدانید که چهار نوع تیرآهن وجود دارد که هر یک از آنها بر اساس استانداردهای جهانی طراحی می‌ شوند.

هر یک از استانداردهایی که برای تولید و طراحی تیرآهن ها وجود دارد باید به درستی رعایت شود تا تیرآهن کیفیت لازم را به دست بیاورد. به طور کلی تیرآهن های فولادی را بر اساس روش های متنوعی تولید و طراحی می‌ کنند. روش نور شده، روش اکسترود شده، روش  جوش داده شده و روش پرچ شده از جمله مهمترین و اصلی ترین روش هایی است که جهت تولید انواع تیرآهن به کار گرفته می شود.

  1. تولید انواع تیرآهن های زنبوری و برش آن :

در این چند سال اخیر هر یک از سازندگانی که تیرآهن ها را تولید می ‌کنند آن دسته از تیرآهن هایی را که وزن کمتر و کارایی بالاتری دارند را بیشتر تولید می ‌نمایند. یکی از مهمترین محصولات تیرآهن که وزن کمتری دارد و کارایی زیادی از خود نشان می ‌دهد تیرآهن لانه زنبوری می باشد.

به طور معمول تیرآهن های لانه زنبوری دارای یک برش خطی با الگوی مشخص شده هستند که به جای تیرآهن های قبلی استفاده می شوند. به این صورت شما می توانید با ثابت نگه داشتن وزن تیرآهن های لانه زنبوری مقاومت ساختمان را افزایش دهید و انعطاف پذیری در ساختمان سازی مشاهده کنید.

فرایند تولید تیرآهن

  1. برش و سایزینگ تیرآهن :

یکی از مهمترین مراحلی که برای تولید تیرآهن باید رعایت شود این فرایند سایزینگ می باشد. هر یک از خطوط تولید که مربوط به تولید انواع تیرآهن است باید بر اساس اندازه های مشخص شده راه اندازی شوند.

تیرآهن ها به طور معمول در سایز های متنوعی تولید می‌ شوند. هر چه که دقت این ابعاد و استانداردهای اندازه ای تیرآهن ها بیشتر باشد محصول به دست آمده شرایط بهتری برای ساختمان‌ سازی خواهد داشت. قیمت تیرآهن ها به اندازه های آنها بستگی دارد.

  1. کنترل و بسته بندی تیرآهن :

مرحله کنترل و همچنین بسته بندی تیرآهن ها یکی از آخرین مراحلی است که برای تولید تیرآهن ها باید به آن دقت شود. بعد از تولید مقاطع فولادی باید آنها را از نظر ظاهری، کیفی، فنی و غیره ارزیابی کنید تا بر اساس استانداردهای مشخص شده باشد. بعد از آن محصول اگر مورد مشکلی نداشته باشد آنها را بسته بندی کرده و به بازار ارائه می دهند.

مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده کلیه مقاطع فولادی همچون انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … می باشد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط :

نحوه ساخت تیرآهن

نحوه ساخت تیرآهن لانه زنبوری

برای ساخت تیرآهن از چه آلیاژی استفاده می شود؟

روش‌های تولید، مزایا و معایب تیرآهن زنبوری

https://ahanhyper.com//?p=10216

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *