امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فرایند استاندارد خمکاری میلگرد

امروزه میلگرد یکی از پرکابرد ترین ها در حوزه ساختمان سازی است. به گونه ای که فرایند استاندارد خمکاری میلگرد جزء فرایند هایی بسیار مهم و البته پیرو نکات و قوانین خاص شمرده می شود و زمانی خمکاری میلگرد می تواند نتیجه قابل قبولی داشته باشد که فرایند خمکاری مطابق با استاندار های اصلی انجام پذیرد.

 هر عملیاتی برای تولید هر محصولی اگر از استاندارد اصلی خود پیروی نکند، قطعاً به مرور زمان بازدهی اصلی خود را از دست خواهد داد. به همین دلیل در عملیات خمکاری میلگرد از فرمول و معادلات متفاوتی برای اینکار مهندسین استفاده می کنند. برای آشنایی بیشتر با این موضوع تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

فرمول خمکاری استاندارد میلگرد

فرایند استاندارد خمکاری میلگرد را شما با تجهیزات مکانیکی باید در نظر بگیرید که معمولاً در عملیات دستی به صورت استاندارد از یک صفحه استفاده می کنند که بر روی صفحه میلگرد را قرار می دهند. به واسطه فشار اهرام طبق زاویه نیز مشخص می گردد.

شما به صورت دستی و پیشرفته باید یک طول و زاویه مشخص را برای خمکاری میلگرد در نظر بگیرید. نقشه های ساختمانی که طراحان آن را طراحی می‌کنند، می‌تواند طول و زاویه را به راحتی تعیین نماید. زمانی که شما به نقشه توجه کنید به صورت استاندارد می توانید مطابق با کارایی محصول آن را  ببه شکلی ایده آل نزدیک کنید. استانداردها کاملا متفاوت هستند، به این دلیل که اشکال میلگرد یک شکل خاص نیست. در ادامه شما را با فرمول هر کدام آشنا می کنیم.

معمولاً در میلگردهای اصلی فرمول زیر مورد توجه قرار می گیرد:

Min D=۶db                  ۱۰mm≤db≤۲۵mm

اما آن دسته از میلگرد هایی که قطری بین 10 الی 25 میلی متر را به خود اختصاص می دهند نیز، از فرمول زیر برای خمکاری استفاده می کنند :

Min D=۸db                  ۲۵mm≤db≤۳۶mm

برای قطر میلگرد هایی که بین 37 الی 55 میلی متر برآورد می شوند باید قطر خم میلگرد را 10 برابر قطر میلگرد در نظر گرفت که فرمول زیر مناسب است:

Min D=۱۰db                  ۳۶mm≤db≤۵۷mm

توجه داشته باشید که خمکاری میلگردهای اصلی و خاموت  داستان جدایی دارد. برای خم 180 درجه حداقل ۴db، برای خم 90 درجه حداقل ۱۲db و برای خم 135 درجه  ۸db را باید برای طول بعد از خم نیم‌ دایره در نظر گرفت.

این نکته را در نظر بگیرید که نقطه عطف میلگرد، مهم ترین نکته در فرایند استاندارد خمکاری میلگرد است. بدون شک کشش و مقدار حرکت انواع میلگرد در زمان خم شدن بر روی صفحه برابر نیست.

 

فرمول خمکاری استاندارد میلگرد

 

ساخت دستگاه خمکاری میلگرد

شما چه از روش برقی و یا چه از روش هیدرولیک استفاده کنید، در فرایند استاندارد خمکاری میلگرد  صفحه خم کن و ورودی میلگرد و تکیه گاه جزء موارد کلیدی هستند؛ چرا که ماشین های پیشرفته هر کدام از این استانداردها به صورت اصولی پیروی می کنند.

طول خم میلگرد و زاویه قلاب در این جا حرف‌های زیادی برای گفتن داردو چنانچه از دستگاه خمکاری میلگرد دستی استفاده کنید، باید از یک میز با ارتفاع حداقل ۸۰ سانتی متر برای آغاز کار خود استفاده نمایید. صفحه خم کن نیز صفحه ای است که میلگرد را بر روی آن قرار می دهند و یک صفحه فولادی مانند است.

 معمولاً طول میلگرد با طول صفحه در ارتباط است و عرض صفحه نیز با توجه به قطر و تعداد میلگرد محاسبه میشود که برای روش خمکاری میلگرد  صفحه ۱ در ۱ یک گزینه ای ایده آل است. معمولاً در دستگاه های جدید برای فرایند استاندارد خمکاری میلگرد از دیسک گردان استفاده می کنند که برای ورودی میلگرد مورد توجه قرار می گیرد.

 تکیه گاه باید علاوه بر اینکه میلگرد را به جلو هدایت می کند، آن را صاف نگه دارد. شما در هنگام استفاده از میلگرد در صفحه خم کن باید از یک تکیه گاه استفاده کنید و همچنین کاربرد آچار اف را از یاد نبرید.

 

ساخت دستگاه خمکاری میلگرد

 

اهمیت انتخاب نقطه عطف میلگرد

با توجه به فرایند استاندارد خمکاری میلگرد شما بهتر است به خاطر بسپارید که تنها از آچار اف باید استفاده کنید که سر آچار جنس فولادی داشته باشد. قطر میلگرد و طول میلگرد نوع سر آچار اف شکل شما را مشخص می کند.

 معمولاً خم کردن میلگرد برای استفاده در فونداسیون آرماتور بندی گزینه مورد توجهی است. برای خم کردن میلگرد اگر استانداردها رعایت نشود در آینده سازه را با مشکلات ریز و درشت زیادی روبرو می کند. امروز دستگاه خمکاری میلگرد هیدرولیک با قابلیت مل و نقل بیشتر مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرد. برای شروع کار با دستگاه خمکاری هیدرولیک باید نقطه عطف میلگرد را انتخاب نمایید و سپس بر روی نقطعه نگهدارنده فرایند استاندارد خمکاری میلگرد را انجام دهید.

فرایند استاندارد خمکاری میلگرد موضوع اصلی این مقاله بود. میلگرد همان گونه که در مقاله های قبلی به آن اشاره کردیم، از جمله پراستفاده ترین مقاطع فولادی در ساختمان سازی به شمار می آید. شما می توانید از مجموعه آهن هایپر انواع مختلف میلگرد آجدار و ساده را در برندهای گوناگون با قیمت مناسب خریداری کنید.

البته ناگفته نماند که تنها محصول پرفروش این مجموعه میلگرد نیست. بلکه انواع تیرآهن، نبشی، ناودانی، پروفیل، لوله و… نیز نسبت به رقبا در این وب سایت با کیفیت ایده آل تری به فروش می رسد. البته برخی از کاربران هنوز با مزایای خرید اینترنتی رو به رو نشده اند و با خرید از بازار سنتی، هزینه واسطه را نیز پرداخت می کنند.

شما با بررسی جزئیات محصول و همچنین، پیش فاکتور آنلاین که قیمت روز محصول را ارائه می دهد، می توانید در کمترین زمان بهترین قیمت را برای خرید محصولات گوناگون و مورد نیاز خود در این مجموعه پرداخت نمایید. کیفیت، تنوع و قیمت ارزان جزء معیارهای اصلی بسیاری از کاربرانی است که این مجموعه را انتخاب می کنند. شما نیز می توانید یکی از مشتریان ثابت این مجموعه باشید.

 

فرایند استاندارد خمکاری میلگرد

 

کافیست به وب سایت https://ahanhyper.com مراجعه نمائید و این محصولات را تهیه نمائید. بهتر است بدانید این محصولات طبق برترین استانداردهای دنیا تولید و روانه بازار شده اند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

فرایند خمکاری پروفیل و روش های انجام آن

https://ahanhyper.com//?p=24764

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *