امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی)

در این مطلب از وب سایت اهن هایپر قصد داریم عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی) را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

ورق های فلزی و فولادی از مهمترین مصالح و مواد اولیه لازم در بسیاری از صنایع می باشد. به همین خاطر قیمت ورق برای فعالان عرصه تولید در کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این ماده در واقع یک عوامل تعیین کننده قیمت نهایی محصول تولید شده به شمار می‌رود که این محصول می‌تواند یک ساختمان خودرو یا بسیاری از محصولات دیگر باشد.

جهت برنامه ریزی بهتر برای قیمت گذاری یک محصول یا یک پروژه در حال ساخت کارفرما و سازنده باید درک درستی از عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی) که در آینده نزدیک می توان قیمت را تغییر دهند داشته باشند.

عوامل اصلی موثر در تغییر قیمت ورق

در ادامه مبحث عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی) باید ذکر کنیم که منظور از عوامل اصلی مواردی می باشند که تغییرات آن ها به صورت شدیدتری بر قیمت ورق موثر می باشد. قیمت ورق به صورت مستقیم با صنعت فولاد و آهن در رابطه می باشد. در ادامه برخی از عوامل آن را شرح می دهیم.

نوسانات قیمت جهانی فولاد و فلزات

با توجه به عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی) باید ذکر کنیم که یکی از این عوامل نوسانات قیمت جهانی فولاد و فلزات می باشد. این عامل به صورت روزانه و حتی لحظه ای بر قیمت ورق در انواع مختلف آن موثر می باشد.

تغییرات جهانی قیمت فلزات خام و فولاد به وضعیت عرضه و تقاضای جهانی، وضعیت داخلی کشور های دارای معادن بزرگ و عوامل سیاسی بسیار موثر بوده و بستگی دارد.

 

قیمت جهانی فولاد و فلزات

 

 البته در حال حاضر کشورهای در حال توسعه بیش از نیمی از فولاد جهان را تامین خواهند کرد. وضعیت سیاسی اثر کشورها چندان پایدار نبوده و همین باعث تغییر قیمت جهانی فلزات خواهد شد. بهتر است بدانید کهسهم کشور چین در این معادله حدود ۳۰ درصد می‌باشد. بنابراین سیاست‌ها و تصمیمات این کشور بسیار بیشتر از یک کشور معمولی بر قیمت ورق موثر و تاثیرگذار خواهد بود.

نوسانات قیمت ارز

بهتر است بدانید یکی از عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی)؛ تغییر قیمت ارز می باشد. بسیاری از مواد اولیه و دستگاه‌ها برای تولید ورق از کشورهای دیگر وارد می‌شود که به همین خاطر قیمت ارز در صورتی که افزایش پیدا کند هزینه تولید برای تولیدکنندگان داخلی نیز افزایش پیدا خواهد کرد که باعث افزایش قیمت ورق می شود.

 از طرف دیگر می توان گفت برخی از مشتریان تولیدکنندگان داخلی از کشورهای همسایه می‌باشند. افزایش نرخ دلار این تولیدکنندگان تمایل بیشتری به صادرات پیدا خواهند کرد به همین صورت می‌تواند سود خود را افزایش داده و همچنین افزایش هزینه ها را در بخش واردات را بهتر جبران خواهند کرد. صادرات تولید ثابت باعث کاهش ارز در کشور و در نتیجه افزایش قیمت ورق خواهد شد.

عرضه و تقاضا در کشور

یکی از عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق فلزی و فولادی؛ عرضه و تقاضا در کشور می باشد. اگر تقاضا برای ورق بیشتر باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. به طور کلی می‌توان گفت وضعیت دیگر صنایع به گونه‌ای است که عرضه و تقاضا را تنظیم خواهد شد. صنایع خودروسازی و مسکن در صورتی که با رکود مواجه شوند تقاضا برای ورق کم شده و در نتیجه قیمت آن امکان دارد کاهش پیدا کند. البته این عامل امکان دارد به صورت فصلی نیز باشد.

کیفیت ورق و استاندارد های تولید کننده آن

از دیگر عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی) می توان به کیفیت ورق و استانداردهای تولید کننده آن اشاره کرد. در کشور معمولاً توسط یک روش و یک کیفیت و با تولید نخواهد کرد آن ها از مواد اولیه متفاوت استفاده می‌کنند که امکان در در کیفیت نیز با یکدیگر متفاوت باشند. همچنین می توان گفت فرآیند تولید در کارخانه ها مشابه نیست و تکنولوژی‌های پیشرفته در عین اینکه سرعت تحویل سفارش بالا می‌رود و امکان دارد باعث تغییر قیمت ورق می شود.

 البته توجه داشته باشید که این تغییر لزوما به معنی افزایش نیست. چرا که گاه استفاده از دستگاه‌های به‌روز و دیجیتالی امکان دارد باعث کاهش نیروی انسانی مورد نیاز کاهش انرژی مصرفی و افزایش تولید شود که قاعدتا باید به کاهش قیمت بیانجامد.

قیمت قراضه آهن و مواد اولیه

از دیگر عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی) می‌توان به قیمت قراضه آهن و دیگر مواد اولیه اشاره کرد. توجه داشته باشید که بخش بزرگی از مواد اولیه صنایع فولادی مثل تولید ورق آهن از منابع داخل کشور تامین خواهد شد. سنگ آهن قراضه و آهن اسفنجی از جمله مواد به شمار می رود.

هرگونه تغییر در قیمت مواد اولیه باعث تغییر در قیمت ورق خواهد شد توجه داشته باشید که از مسئله قیمت ارز قیمت مواد اولیه خود را افزایش خواهند داد.

وضعیت بورس

سهم بسیاری از کارخانه های تولید مقاطع فولادی از جمله ورق در کشور در بازار بورس ارز شده است. وضعیت بورس از عواملی می باشد که بر قیمت ورق فلزی و فولادی موثر است.

وضعیت اقتصادی کلی کشور

یکی دیگر از عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق فلزی و ورق فولادی وضعیت اقتصادی کلی کشور می باشد. به گونه ای که می توان گفت وضعیت اقتصادی کلی کشور و عرضه و تقاضا و همچنین هزینه های نیروی انسانی تولید کننده موثر می باشد. سالانه دستمزد هزینه های تولید کننده ورق افزایش افزایش قیمت را به همراه دارد.

 

عوامل موثر بر قیمت ورق فلزی و فولادی

 

از دیگر عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی) می توان به هزینه حمل و نقل، تغییرات قیمت در برخی کشورها، اثرات روانی افزایش، قیمت ارز در بودجه عمرانی کشور، ساخت و سازهای دولتی، هزینه های مربوط به انرژی، قیمت نفت، بیماری کرونا و … اشاره کرد.

در اینجا عوامل موثر بر تغییر قیمت ورق (فلزی و فولادی) را برای شما عزیزان بیان کردیم. بهتر است بدانید مجموعه آهن هایپر ارائه دهنده انواع ورق های فلزی و فولادی می باشد که این محصولات توسط برترین کارخانه های تولیدکننده داخلی و خارجی تولید و عرضه شده است و از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 شما عزیزان می توانید این محصولات و همچنین دیگر محصولات فولادی از جمله انواع تیرآهن، نبشی و ناودانی، ورق گالوانیزه، ورق سیاه، انواع پروفیل و …  را از طریق فروشگاه اینترنتی https://ahanhyper.com تهیه نمایید. در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

معرفی بهترین تولید کنندگان ورق فولادی در کشور

کارخانه فولاد کالا فوکا

کارخانه امیرکبیر کاشان

https://ahanhyper.com//?p=24752

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *