امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

طول تیرآهن چقدر است؟

تیرآهن از جمله مهمترین مقاطع فولادی می باشد که معمولا با توجه به ضخامت و وزن دسته بندی های مختلفی را دارا می باشد. توجه داشته باشید که وزن هر شاخه تیرآهن بر اساس کیلوگرم و ضخامت آن نیز بر اساس سانتی متر بیان می شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی مبحث طول تیرآهن چقدر است؟ بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

نقش تیرآهن در ساختمان سازی

 قبل از اینکه به سوال طول تیرآهن چقدر است؟ بپردازیم؛ لازم است که با نقش تیرآهن در ساختمان سازی آشنا شوید. بهتر است بدانید تیرآهن در دیوارهای ساختمان جهت افزایش استحکام و تقویت آن در برابر تحمل نیروهای خمشی استفاده می‌شود که معمولاً به عنوان تیر و ستون خواهد بود. علاوه بر این باید ذکر کنیم که تحمل نیروهای برشی که به سازه از جانب حوادث طبیعی همانند زلزله وارد می شود؛ بر عهده تیرآهن خواهد بود. به همین خاطر مهمترین و اصلی ترین پروفیل های که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد؛ انواع تیرآهن ها می باشند.

 

نقش تیرآهن در ساختمان سازی

 

محاسبه طول هر شاخه تیرآهن بر حسب متر

در ادامه مبحث طول تیرآهن چقدر است؟ باید ذکر کنیم که پس از تولید تیرآهن به روش نورد گرم هر شاخه معمولاً در طول های ۱۲ متری برش داده خواهد شد. به گونه ای که می‌توان گفت طول هر شاخه تیرآهن ۱۲ متر می باشد. توجه داشته باشید که در صنعت ساختمان سازی بیشترین استفاده تیرآهن معمولاً به صورت ترکیبی از شاخه ها می باشد. علاوه بر مواردی که ذکر شد این نوع مقطع فولادی معمولا در اندازه های مختلفی از ۸ سانتی متر تا 60 سانتیمتر تولید و عرضه می‌شوند. هر تیرآهن با توجه به سایز می‌تواند در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار بگیرد.

مزایای استفاده از تیرآهن

در ادامه مبحث طول تیرآهن چقدر است؟ باید ذکر کنیم حال که با اندازه و طول تیرآهن آشنا شدید؛ لازم است که با مزایای این مقطع فولادی نیز آشنا شوید. همانطور که ذکر شد تیرآهن یک پروفیل شناخته شده و پرکاربرد می باشد که دارای سطح مقطع به شکل I و H می باشد. معمولا از آلیاژ های مختلفی در ساخت این مقطع استفاده می‌شود که باعث شده است تا از مزایای متنوعی برخوردار شود. برخی از مزایای آن عبارتند از:

  • پس از پایان رسیدن سازه امکان توسعه آن وجود دارد.
  • توسط تیر آهن می توان چندین قطعه را به یکدیگر اتصال داد.
  • تیرآهن ها قطعاتی به صورت پیش ساخته در کارخانه ها می باشند.
  • اجرا و نصب آن با سرعت بالایی انجام خواهد شد.
  • در ارتفاع های زیاد کاربرد بسیاری دارد.

 

مزایای استفاده از تیرآهن

 

کاربرد تیرآهن

در پاسخ به سوال طول تیرآهن چقدر است؟ باید بدانید که تیرآهن دارای طول ۱۲ متر می باشد و در کاربردهای بسیاری استفاده می‌شود. برخی از کاربردهای تیرآهن می‌توان به استفاده در اسکلت سازه فولادی، استفاده در کفی ستون، استفاده در تیرآهن کرومیت، استفاده در ستون، استفاده در خرپا، استفاده در تیرک میانی و … اشاره کرد. در نظر داشته باشید که هر یک از تیرآهن ها دارای ابعاد، سایزهای مختلف می باشد که در هر کاربردی باید بتوانید نوع مناسب آن را استفاده نمایید.

طول تیرآهن های موجود در بازار

تیرآهن مهم‌ترین و شناخته‌شده‌ترین مقاطع فولادی می باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که اهمیت این مقطع فولادی به گونه‌ای است که بدون آن ساخت و ساز به هیچ عنوان امکان پذیر نمی باشد. به همین خاطر باید با انواع آن آشنا بوده و سایزهای مناسب آن را با توجه به مکان مورد استفاده انتخاب نمایید. انتخاب سایز مناسب تیرآهن برای هر قسمت از ساختمان بر عهده مهندسین و ناظرین هر پروژه می باشد.

بهتر است بدانید که طول تیرآهن های موجود در بازار دوازده متری می باشد. البته در نظر داشته باشید که با توجه به نیاز مشتریان در طول های مختلفی برش داده خواهد شد. به طور کلی کارخانه ها سعی می کنند تمامی سایزهای این مقطع فولادی را در طول های دوازده متری تولید و عرضه کند. در صورتی که در هر قسمت از ساخت نیاز به طول کمتری باشد؛ به راحتی می توانید توسط دستگاه برش تیرآهن ها را برش دهید. اما در صورتی که نیاز به طول بیشتر باشد؛ نیز کافیست دو یا چند قطعه تیرآهن را به یکدیگر اتصال دهید تا سایز و طول مورد نظر شما ایجاد شود.

تمام این کارها باید توسط افراد مجرب و ماهر انجام شود. در پاسخ به طور به سوال طول تیرآهن چقدر است؟ با توجه به این مطلب که ذکر کردیم پی بردید که طول تیرآهن ۱۲ متر می باشد. توجه داشته باشید که تیرآهن ها معمولاً در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. هر یک از انواع آن دارای ویژگی ها، کاربرد و خواص منحصر به فردی است.

 

طول تیرآهن های موجود در بازار

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی می باشد. بیشترین تیرآهن هایی که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند؛ می توان به تیرآهن ۱۲، تیراهن ۱۴، آهن ۱۶، اهن 18، تیر اهن ۲۰ الی تیرآهن 30 و … اشاره کرد. هر یک از سایز های تیرآهن در قسمت های خاصی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد.

در نظر داشته باشید که کیفیت و مرغوب بودن این نوع مقاطع فولادی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. باید همواره سعی کنید در صورت نیاز از طریق فروشگاه های معتبر و شناخته شده جهت سفارش و خرید انواع محصولات فولادی اقدام نمایید. پیشنهاد ما به شما عزیزان فروشگاه تخصصی آهن هایپر می باشد. این فروشگاه معتبر با توجه به سابقه درخشان و شناخت نیازهای جامعه همواره در تلاش است تا محصولاتی را عرضه کند که علاوه بر کیفیت بالا از نظر اقتصادی نیز مناسب و به صرفه باشد. پس با اطمینان خاطر می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ جهت سفارش انواع مقاطع فولادی از جمله ناودانی، نبشی، پروفیل های ساختمانی و … اقدام نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

آشنایی با انواع تیرآهن های موجود در بازار

انواع استاندارد تیرآهن

https://ahanhyper.com//?p=36377

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *