امروز : شنبه 16 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

طراحی استخر در باغ

بهتر است بدانید امروزه استفاده از استخرها طرفداران زیادی پیدا کرده است. شایان ذکر است که استخرها در انواع مختلفی ساخته می شوند. در این مبحث قصد داریم‌ به بررسی طراحی استخر در باغ بپردازیم. از شما مخاطبین گرامی دعوت می شود برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این‌ مطلب تا انتها با ما همراه باشید.

طراحی استخر در باغ یکی از کارهایی است که علاوه بر زیبا کردن محیط باغ فضای مناسبی برای شنا، ورزش و بازی کودکان را فراهم‌ می کند. استخر باغ ها به دو صورت روباز و سرپوشیده ساخته می شود. با توجه به سلیقه و فضای موجود می توان استخری زیبایی در فضای باغ احداث کرد. البته قابل توجه است که در زمان احداث استخر روباز حتما توجه کنید استخر در مکانی آفتابگیر و به دور از درختان نصب شود.

طراحی استخر در باغ

انواع استخر در باغ

استخر ونیلی: با توجه به مبحث طراحی استخر در باغ باید ذکر شود استخر ونیلی یکی از انواع استخرهای باغ است که از نوعی پلاستیک آستری مثل رزین ساخته شده است که بر روی سطح بتنی استخر قرار می گیرد. این استخر از بقیه استخرها ارزان تر بوده و مقرون به صرفه است. این استخر سریع راه اندازی می شود؛ بدین‌ گونه که بعد از گودبرداری و سیمان کاری ورق های ونیلی را روی استخر می گذارند. اگر به صورت مکرر از این استخر استفاده می کنید باید هر چند سال یکبار آستر آن را عوض کنید.

استخر بتنی در باغ: در این نوع استخرها می توانید طراحی استخر در باغ را به شکل دلخواه خود انجام دهید. این استخرها برای فضاهای بزرگ بسیار مناسب بوده و دوام آن بالاتر از بقیه استخرها می باشد. در این استخر آب بندی بدنه باید با دقت زیادی انجام شود در غیر این صورت مشکلاتی را ایجاد می کند.

استخر آماده باغ: این استخرها از جنس فایبرگلاس بوده و از پیش ساخته شده هستند. بعد از گوبرداری این استخرها در محل قرار می گیرند. لازم به ذکر است که این نوع استخر سرعت انجام کار را بالا می برد. همچنین سطح این استخرها ضد جلبک است که باعث کاهش هزینه های نگهداری آن می شود. یکی از بهترین گزینه ها برای طراحی استخر در باغ استخر فایبرگلاس می باشد.

انواع استخر در باغ

مراحل ساخت استخر در باغ

طراحی استخر در باغ

در این مرحله باید شکل و ابعاد استخر را مشخص کنید. همچنین عمق و تعداد پله ها و محل نشستن همگی در این مرحله باید مشخص شود‌. پس از مشخص شدن این موارد می توانید طرح خود را با یک پیمانکار درمیان گذاشته و پیمانکار متناسب با فضا و طرح شما بهترین استخر را برای شما طراحی می کند‌.

گود برداری محل استخر

مکانی را که برای ساخت استخر مشخص کرده اید؛ باید گود برداری شود. برای این کار نیاز به بیل مکانیکی می باشد. توجه کنید که این مرحله بسیار مهم بوده و بر کیفیت مراحل بعدی اثرگذار می باشد.

هموار کردن خاک

بعد از گود برداری باید خاک را هموار کرد که به چند روش انجام می شود. با ماسه و شن زیرسازی انجام شده و روی آن صاف می شود و با توجه به طرح نقشه سطح آن یا شیب دار و یا بدون شیب است.

مراحل ساخت استخر در باغ

مش بندی استخر

در استخرهای بتنی بعد از هموار کردن خاک آرماتورهایی را کف و دیواره استخر گذاشته تا استحکام استخر را تامین کنند.

لوله کشی تاسیسات

در این مرحله لوله های ورودی و خروجی آب، تصفیه و سیستم گرمایشی استخر نصب می شود‌. دقت کنید که جنس لوله های مصرفی مرغوب باشد و حتما توسط فرد لوله کش این کار انجام شود‌.

سیم کشی

در این مرحله توسط یک برقکار ماهر باید سیم‌ کشی، چراغ های استخر، تابلو برق، تصفیه و … انجام شود.

بتن ریزی استخر

در بتن ریزی عیار بتن، روش بتن ریزی و کیفیت بتن همگی بر روی کیفیت نهایی کار تاثیر می گذارند و باید توسط فرد متخصص انجام شود.

عایق کاری استخر

یکی از مراحل طراحی استخر در باغ عایق کاری استخر است. در این مرحله باید استخر را عایق کاری کرد تا از نشت آب جلوگیری شود. استفاده از فایبرگلاس یکی از بهترین روش ها برای عایق کاری استخر است.

سرامیک کاری

آخرین مرحله طراحی استخر در باغ سرامیک کاری می باشد. در انتخاب نوع سرامیک و رنگ آن دقت کنید چون‌ نمای ظاهری استخر در جذابیت آن تاثیر بسزایی دارد. همچنین این مرحله باعث استحکام استخر می باشد.

سرامیک کاری استخر

نکات مهم طراحی استخر در باغ

مهم‌ترین نکاتی که برای طراحی استخر در باغ باید رعایت شود به شرح زیر است:

داشتن بودجه مشخص: ابتدا بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید درباره اندازه استخر تصمیم بگیرید. ساخت استخر بزرگ مسلما تجهیزات بیشتری نیاز داشته و هزینه های مربوط به آن نیز بیشتر می شود. پس از تعیین بودجه طرح مورد نظر خود را به یک پیمانکار دهید تا بتواند مطابق بودجه بهترین طراحی را برای استخر انجام دهد.

طراحی استخر با توجه به نیاز افراد خانواده: از دیگر نکات مهم در طراحی استخر در باغ این است که توجه کنید چه کسانی قرار است از استخر استفاده کنند. طراحی استخر برای شنای بزرگسالان با شنا و بازی کودکان متفاوت می باشد. اگر بودجه دارید می توانید یک استخر جدا برای کودکان بسازید زیرا استخر بزرگسالان عمق بیشتری دارد و برای کودکان خطرناک است.

طراحی مدل استخر: براساس بودجه می توانید نوع و طرح استخر را انتخاب کنید. اگر می خواهید استخر در طولانی مدت پایداری خود را حفظ کند باید از استخر بتنی استفاده کنید؛ چون مقاومت بالایی دارند. استخرهای در شکل های مختلفی چون مربع، مستطیل، شش ضلعی، پنج ضلعی و حتی به شکل دایره یا بیضی هستند. هر کدام از این مدل ها زیبایی خاصی دارد که طبق سلیقه و متناسب با فضا می توانید مدل استخر را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ برای استخر: در طراحی استخر در باغ استفاده از انواع کاشی‌ها، سرامیک‌ها و سنگ‌های ساختمانی در رنگ‌ها و ابعاد مختلف می‌تواند باعث جذابیت استخر و محوطه سازی باغ شود.

ایمنی استخر: یک استخر مناسب باید به گونه‌ای طراحی شود که برای شنا کردن کودکان و بزرگسالان خطری ایجاد نکند. مصالحی که در ساخت استخر استفاده می شود؛ نباید لغزنده باشد. همچنین در اطراف استخر باید نرده کشی انجام شود تا از سقوط به داخل آب جلوگیری کند. امکانات دیگر چون امکانات ضدعفونی کردن آب، تخلیه آب و هر چیز دیگری که با سلامت شناگران مرتبط است باید برای استخر فراهم شود‌.

نکات طراحی استخر در باغ

آشنایی با فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع محصولات فولادی می باشد. برخی از پرکاربردترین این محصولات می توان به میلگرد، تیرآهن، ناودانی، نبشی، پروفیل، ورق استیل و … اشاره کرد. شما عزیزان می توانید قیمت ورق استیل، قیمت پروفیل، قیمت میلگرد و… را به صورت به روز و آنلاین در وبسایت https://ahanhyper.com/ مشاهده نمائید. همچنین برای خرید این محصولات نیز می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

استخرهای ساخته شده در باغ به چه صورت هستند؟

به دو صورت روباز و سرپوشیده می توان استخر باغ را احداث کرد.

انواع استخر در باغ را ذکر کنید؟

استخر ونیلی، استخر بتنی‌، استخر آماده

نکات مهم در طراحی استخر در باغ کدامند؟

بایدهای طراحی استخر در باغ

داشتن بودجه مشخص، طراحی مدل استخر، انتخاب رنگ، ایمنی استخر

https://ahanhyper.com//?p=71895

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *