امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ضد زنگ در

 اول از همه بهتر است شما را با ضد زنگ آشنا سازیم. این ماده یک رنگ آلکیدی می‌باشد که جهت جلوگیری از زنگ زدگی فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید در برابر خوردگی از فلزات محافظت کنید، ضد زنگ یک محصول کاملا مقرون به صرفه است.

زنگ زدگی فلزات

عواملی مانند اسپری نمک، آب دریا، دودهای صنعتی، خاک‌های رس، مواد شیمیایی با خاصیت قلیایی و اسیدی همگی می‌توانند موجب زنگ زدگی درب‌های فلزی شوند. خطوط لوله‌های دفن شده از سایر فلزات زود تر دچار خوردگی‌می‌شوند مگر این که محافظت ویژه‌ای از آن‌ها شود.

طریقه مصرف ضد زنگ در

در ابتدا چربی، گرد و غبار و هر آلاینده دیگری را به صورت مناسب پاک کنید. توجه داشته باشید که جهت پاک کردن رنگ‌های قبلی مناسب‌ترین وسیله سمباده است. البته در این میان باید دقت کنید که هنگام استفاده خش و یا آسیبی به درب یا کابینت‌ها وارد نشود. زیرا بعد از به کار بردن  ضد زنگ و رنگ، جلوه مناسبی ایجاد نمی‌کند.

 

زنگ زدگی فلزات

 

در مرحله بعدی محتوای قوطی را به صورت کامل مخلوط نمایید. این کار را تا رسیدن به غلظت مناسب ادامه دهید. رنگ را بایستی با تینر روغنی به خوبی ترکیب و در نهایت با استفاده از قلمو یا غلتک به دیوارها و درب‌ها ضد زنگ بزنید. یکی دیگر از ابزار آلات مورد استفاده پیستوله است که می‌توان آن را روی سطح مورد نظر اعمال کرد.

 رنگدانه‌های موجود در ضد زنگ

زمانی که وسایلی از‌جنس فولاد و آهن در معرض رطوبت، مواد شیمیایی و… قرار می‌گیرند، دچار زنگ زدگی‌ می‌شوند. در ضد زنگ‌ها به دلیل وجود رنگدانه‌های ضدخوردگی کیفیت سطح فلزات ابتداییی تغییر می‌کند. البته در نظر داشته‌باشید که این مورد به میزان زیادی به کیفیت رنگدانه‌ها بستگی دارد.

شرایط نگهداری ضد زنگ در

ظرفی که محتویات ضد زنگ در آن نگهداری می‌شود باید در محیطی خنک و  خشک قرار داده شود. همچنین نور خورشید یکی از مواردی است که می‌تواند روی محتویات ظرف تأثیر بگذارد و زمان از بین رفتن و خشک شدگی آن را جلو بیندازد.

نکات مهم و ایمنی در استفاده از ضد زنگ درب

کودکان علاقه دارند مواد جدید را امتحان کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که ضد زنگ درب را دور از آن‌ها قرار دهید. در صورت بلعیده شدن، بچه را مجبور به بالا آوردن و تهوع نکنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن‌ را به بیمارستان و یا مرکز‌درمانی‌ ببرید.

اگر هنگام استفاده، ضد زنگ درب وارد چشمتان شود، سعی کنید آن را با آب فراوان بشویید. ضد زنگ رادر مجاورت شعله یا مواد اشتعال آور قرار ندهید. زیرا در صورت بروز حادثه، عواقب جبران ناپذیری برجای خواهد گذاشت. جهت اجرای پوشش‌به مواردی مانند هوا، اسپری هوا، قلم مو، میکسر برقی یا بادی نیاز است. تمامی موارد ذکر شده برای جلوگیری از ژنگ زدگی درب الزامی است.

 

نکات مهم و ایمنی در استفاده از ضد زنگ درب

 

در صورت اجرای عملیات با اسپری هوا مراحل آماده سازی سطح مانند قبل است. منتها حرکت اسپری را باید به صورت یکنواخت،‌ منظم و با دقت بالایی انجام داد.  دمای هوا و رطوبت دو عاملی هستند که روی کیفیت نهایی ضد زنگ تأثیر گذار هستند‌. در هنگام استفاده از ضد زنگ توجه داشته باشید که زوایا و گوشه‌ها به دقت زنکاری شوند. بعد از انجام  عملیات تمامی وسایل را با تینر شستوشو دهید.

ویژگی‌های ضد زنگ درب ماندگار

  • کاربرد در مصارف صنعتی
  • قابلیت کاربری در محیط‌های ساختمانی
  • قابل استفاده در شرکت‌های پتروشیمیایی و پالایشگاه‌های کشور

مشخصات ضد زنگ آلکیدی

از برترین ضد زنگ‌های موجود در بازار می‌توان به ضد زنگ‌های آلکیدی اشاره کرد.  مشخصات بارز این ضدزنگ‌ها عبارتند از؛

  • تهیه و ساخت بر اساس پایه رزین آلکید
  • زمان خشک شدگی متناسب
  • استفاده از مواد مقاوم و با کیفیت در ساخت
  • قابل بهره در درب ورودی، چهار چوب پنجره‌ها، ستون فلزی درون و بیرون ساختمان و…
  • ساخت سوله‌های صنعتی
  • قدرت پوشانندکی بالا

کاربردهای ضد زنگ

ضد زنگ‌ها کاربردهای فراوانی دارند که در ادامه با برخی از آن‌ها آشنا خواهیم شد؛

  1. استفاده در سطوح فلزی، بتنی و سیمانی
  2. محافظت از سطوح فلزی
  3. مقاومت در برابر سایش‌

تفاوت رنگ و ضد زنگ درب

زمانی که از رنگ صحبت می‌کنیم، منظورمان ماده‌ای پوششی است که روی سطوح فلزی و غیر فلزی قرار می‌گیرد و به عنوان محافظ یا تزئین درب به کار می‌رود. کیفیت رنگ‌های خوب به دو عامل قدرت پوشانندگی و مقاومت آن بستگی دارد. رنگ‌ها باید به صورت یکنواخت وهموار پراکنده شوند.

 

تفاوت رنگ و ضد زنگ درب

 

انواع ضد زنگ

ضد زنگ آبی، آهنی، صنعتی، آپوکسی، ضد زنگ طوسی و قرمز انواع ضد زنگ‌های موجود در بازار هستند که کاربرد هر کدام متفاوت می‌باشد.

ضد زنگ طوسی و قرمز به صورت معمول به عنوان ضد زنگ درب و پنجره به کار می‌رود این دو رنگ اغلب کاربرد یکسانی برعهده دارند. برای فلزاتی که با اپوکسی کات  پوشیده شده‌اند، اغلب از ضد زنگ اپوکسی بهره برده می‌شود. از ضد زنگ‌های صنعتی در هر نوع صنعت مرتبطی می‌توان استفاده کرد.

از ضد زنگ‌های آهنی همان طور که از نامشان پیداست، روی درب و پنجره و یا محصولاتی فلزی استفاده می‌شود تا از خورده شدن و زنگ زدگی آن‌ها جلوگیری شود. ضد زنگ آبی در میان تمام ضد زنگ‌ها از همه قوی تر است و در محیط‌های خارجی‌و داخلی گوناگونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در مکان‌هایی که به صورت مستقیم در معرض نور خورشید و هوای آزاد قرار می‌گیرند، از ضد زنگ آبی استفاده می‌کنند.

جمع بندی؛  

همان‌طور که در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر مطالعه کردید: عواملی همچون الکترولیز، میکروارگانیسم‌ها، جریان با سرعت بالا، فرسایش، اسیدها و گازها موجب زنگ‌زدگی‌ درب‌های فلزی می‌گردند. ضد زنگ در از زنگ زدگی جلوگیری می‌کند.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده‌باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه ضد زنگ در  به دست آورده‌باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کدام ضد زنگ بهتر است؟

ضد زنگ با چی پاک میشه

https://ahanhyper.com//?p=23353

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *