امروز : شنبه 23 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

ضد زنگ در ساختمان

ضد زنگ آلکیدی است که جهت جلوگیری از زنگ زدگی فلزات مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر می‌خواهید در برابر خوردگی از فلزات محافظت کنید، ضد زنگ گزینه مناسبی است. عواملی مانند اسپری نمک، آب دریا، دودهای صنعتی، خاک‌های رس، مواد شیمیایی با خاصیت قلیایی و اسیدی همگی می‌توانند موجب زن‌گ‌زدگی درب‌های فلزی شوند.

 خطوط لوله‌های دفن شده از سایر فلزات زود تر دچار خوردگی‌می‌شوند مگر این که محافظت ویژه‌ای از آن‌ها شود. با استفاده از رنگ‌ها و ضدزنگ‌های موجود در بازار شما می‌توانید عمر فولاد را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.  امروزه بخش اعظمی از دستگاه‌ها و سیستم‌های کارخانجات اعم از لوله‌ها و تجهیزات از جنس فولاد هستند.

زنگ زدگی در ساختمان

از جمله عواملی که موجب‌می‌گردد در فلزی ساختمان‌ها دچار فرسایش شود می‌توان به موارد زیر اشاره کرد؛

  • الکترولیز
  • میکروارگانیسم‌ها
  • جریان با سرعت بالا
  • فرسایش اسیدها و گازها

ضد زنگ جهت مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ضد زنگ در ساختمان اشاره کرد. به کارگیری از این ضد زنگ کمک می‌کند در ساختمان عمر طولانی‌تره داشته‌باشد.

 

ضد زنگ در ساختمان

 

درب‌های فلزی گوناگونی را هنگام بیرون رفتن مشاهده کرده‌ایم. جهت زیباترشدن و عمر طولانی این درها از از فولادهای ضد زنگ و پوشش‌های مناسبی مانند رنگ‌ها استفاده می‌کنند.

رنگ‌آمیزی درب حیاط و مراحل آن

اگر خانه‌ شما نیز دارتی درب فلزی است باید بدانید که با تابش نور خورشید و گذشت زمان، زیبایی اولیه خود را از دست نی‌دهند. در این مقاله سعی‌داریم روش‌هایی را به شما آموزش دهیم تا کمترین آسیب و خسارات به درها وارد شود.

رنگ کردن درب‌های فلزی حیاط با دیوار‌ها و ستون های داخل خانه بسیار متفاوت است. رنگ‌کردن باید به صورت اصولی انجام کیرد تا جلوه و نمای جذاب‌تری برای‌مخاطبان ایجاد کند‌‌.

رنگ روغنی: رنگ‌های روغنی در برابر عواملی همچون آب باران و تابش خورشید مقاومت بالایی دارند. به همین دلیل کاربرد این ماده در صنعت ساخت و ساز روز به روز در حال افزایش است.

ضد زنگ در ساختمان

مرحله قبل از رنگ‌آمیزی درب حیاط باید لایه‌ای محافظ را با عنوان ضد زنگ، روی درب ساختمان و حیاط قرار داد. این لایه به در کمک می‌کند تا در برابر خوردگی و سایش مقاومت بیشتری از خود نشان دهد.

تینر: جهت رقیق‌تر کردن محلول رنگ و ضد زنگ باید از تینر یا بنزین استفاده کرد. توجه داشته باشید که در درجه اول پیشنهاد ما به شما تینر است. در صورت عدم وجود این محصول، می‌توانید از بنزین به عنوان یک حلال صنعتی استفاده نمایید.

تینر در رنگ ‌کاری نقش مهمی بر عهده دارد. این ماده در حجم‌ها و ظرفیت‌های گوناگونی به بازار عرضه می‌گردد.  شفافیت، سرعت تبخیر بالا، نوع بسته‌بندی و… همگی از مواردی محسوب می‌شوند که روی قیمت تینر و رنگ آمیزی موثر می‌باشند.

همزن رنگ، سینی رنگ، بتونه، دستکش، کاغذ سنباده، غلتک رنگ آمیزی و قلم‌مو رنگ آمیزی از مهم‌ترین ابزار آلات رنگ‌آمیزی درب ساختمان محسوب می‌شوند. شاید برایتان جالب باشد بدانید که سنباده چه کاربردی در رنگ‌آمیزی در ساختمان دارد؟! از این وسیله برای صاف و یکنواخت سازی در استفاده می‌شود. به نوعی که لکه‌ها یا رنگ‌های کهنه و قدیمی را می‌کنند تا در ادامه سطح برآمده‌ای ایجاد نشود. در واقع در زیباسازی و تکمیل فرایند رنگ‌آمیزی میسر است.

 

نحوه استفاده از ضد زنگ در ساختمان

 

زمانی که گوشه‌های دیوار یا یک در را به خوبی نتوانید رنگ کنید، از قلم‌مو بهره می‌برند. این ابزار به شما کمک می‌کند تا باریک‌ترین و کوچک‌ترین نقطه‌ها را نیز مورد عنایت قرار دهید. معمولا برای بخش‌ها و قسمت‌های مسطح درهای فلزی از غلتک استفاده می‌شود. غلتک یکنواختی بیشتری نسبت به سایر ابزار آلات رنگ ‌آمیزی دارد.

 ابعاد، وزن، تعداد، دسته، جنس دسته، طول دسته جزو مشخصات قلم‌مو رنگاری محسوب می‌شوند. قیمت قلم‌مو با توجه به موارد مذکور تأیین می‌گردد. همچنین شرکت سازنده محصول و سوابق آن  روی قیمت نهایی تأثیر گذار است.

جمع بندی:  همان‌طور که مطالعه کردید  ضد زنگ در ساختمان  قبل از رنگ آمیزی در فلزی به کار می‌رود. قبل از استفاده از ضد زنگ بایستی آن را به خوبی با تینر مخلوط کرد. همچنین با سمباده سطحی صاف و آری از هرگونه برآمدگی ایجاد کرد. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه ضد زنگ در ساختمان به دست آورده باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

نسبت ترکیب ضد زنگ با تینر

ضد زنگ در

چگونه ضد زنگ بزنیم ؟

https://ahanhyper.com//?p=23350

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *