امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ضد زنگ برای تیرآهن

اکسید شدگی و یا زنگ زدگی به عنوان یکی از اصلی ترین خواص آهن شناخته می شود. این پدیده در زمان در معرض رطوبت قرار گرفتن آهن و یا حتی تماس سطح آن با هوا بسته به نوع و جنس آلیاژ تیرآهن، دیر یا زود اتفاق می افتد. با این که بشر در طول تاریخ در استفاده از آهن همواره با چنین چالشی رو به رو بوده است، اما اکنون تیرآهن به پایه و عضو اصلی بیشتر ساخت و سازها تبدیل شده است. دلیل آن نیز ابداع ماده ای به نام ضد زنگ برای تیرآهن می باشد.

حال این که ضد زنگ برای تیرآهن دقیقاً چیست و کاربردهایی دارد، تمامی این جزئیات را در ادامه همین مطلب برایتان تشریح نموده ایم.

معضل زنگ زدن تیرآهن و عوامل دخیل در آن

هنگامی که آهن دچار زنگ زدگی می شود، لایه ای به رنگ آجری تحت عنوان اکسید بر روی آن تشکیل می شود. این لایه رفته رفته بیشتر و ضخیم تر شده و در نهایت کل تیرآهن را فرا می گیرد. البته برخی از فلزات از جمله برنج، برنز و مس در برابر واکنش اکسیداسیون مقاوم تر اند و کمتر دچار خوردگی در طول زمان می شوند.

معضل زنگ زدگی تیرآهن و اهمیت استفاده از ضد زنگ برای تیرآهن بسیار جدی است. این اتفاق باعث کاهش استحکام و مقاومت تیراهن می گردد. پوسته پوسته شدن سطح تیرآهن بر اثر اکسیداسیون عملکرد آن را به خطر می اندازد. در نهایت شدت زنگ زدگی می تواند آن قدر زیاد باشد که تیرآهن در هم بشکند.

 

زنگ زدن تیرآهن

 

عواملی که در وقوع زنگ زدگی تیرآهن مؤثر هستند عبارت اند از:

  • رطوبت حاصل از باران و یا دریا
  • مواد اسیدی و یا قلیایی حاصل از فعالیت های صنعتی و دود آن ها
  • خاک رس
  • فشار
  • میکرو ارگانیسم ها
  • الکترولیز (عدم تعادل برق)

ضد زنگ برای تیرآهن چیست؟

ماده ضد زنگ یا Rustproof که با نام دیگر پرایمر آلکیدی نیز شناخته می شود، بهترین، ساده ترین و ارزان ترین راه محافظت از اسکلت های تیرآهنی در برابر زنگ زدگی است.

عملکرد این ماده بدین صورت است که رنگدانه های آن، خاصیت سطح فلز را تغییر داده و با ایجاد مقاومت الکتریکی بالا، واکنش با عوامل مخرب را غیر ممکن می سازند. به بیانی دیگر، ضد زنگ برای تیرآهن یک ماده حیاتی است، چرا که از بهترین پیگمنت های ضد خوردگی استفاده می کند و از این رو برای تمامی صنایع، ساخت و سازها، لوازم خانگی و… که آهن آلات در آن دخیل هستند، پیشنهاد می شود.

 

ضد زنگ برای تیرآهن چیست؟

 

کاربردهای ضد زنگ برای تیرآهن

ضد زنگ نه تنها برای تیرآهن بلکه برای هر نوع سازه فلزی، نرده ها، درب ها و… می تواند به خوبی استفاده شود. پوشش ضد زنگ به رنگ های خاکستری، قرمز، آبی و یا سبز موجود و بر حسب سلیقه و یا مشخص سازی نقش و تفاوت تیراهن ها از یکدیگر استفاده می شوند.

جالب است بدانید که می توان از ضد زنگ و رنگ به عنوان دو ماده مکمل استفاده نمود، بدین صورت که پس از خشک شدن ضد زنگ که یک پوشش نیمه براق مقاوم ایجاد می شود، می توان سطوح فلزی را بر حسب سلیقه رنگ نمود.

مزایای استفاده از ضد زنگ برای تیرآهن

پرایمر آلکیدی یا ضد زنگی که برای تیرآهن مناسب و کارآمد باشد، بایستی از ویژگی های زیر برخوردار باشد:

  • استفاده آسان
  • پوشش یکنواخت و مناسب
  • چسبندگی فوق العاده قوی
  • سرعت خشک شدگی بالا
  • دوام بالا و مقاومت در برابر عواملی همچون نور خورشید

شرایط نگهداری ضد زنگ برای تیرآهن

جالب است بدانید نگهداری از ماده ضد زنگ در صورت نیاز به استفاده مجدد و یا پیش از عرضه به فروشگاه ها توسط کارخانه جات، شرایط خاص خود را می طلبد. بدین صورت که لازم است محتویات موجود در سطل یا ظرف در محیطی خشک، خنک، به دور از آفتاب و برخوردار از تهویه کافی نگهداری شود.

بهترین زمان مصرف ماده ضد زنگ، در صورت رعایت شرایط انبارداری مناسب، تا 24 ماه پس از تولید محصول می باشد. پس از مصرف، درب ظرف را محکم ببندید.

قیمت ضد زنگ برای تیرآهن چقدر است؟

حال ممکن است نسبت به قیمت ماده ضد زنگ برای تیرآهن کنجکاو و یا قدری نگران باشید، چرا که اکنون به خوبی می دانید که استفاده از آن برای سالم ماندن مصالح آهنی الزامی است.

 

قیمت ضد زنگ برای تیرآهن

 

قیمت ضد زنگ به عواملی همچون برند تولید کننده و کیفیت محصول بستگی دارد. در حال حاضر ضد زنگ های تولید داخلی با کیفیت مناسب قابل تهیه از فروشگاه های مخصوص می باشند. لازم به ذکر است قیمت ضد زنگ های نانو از معمولی به دلیل عملکرد بهتر خود بالاتر محاسبه می شود.

خرید تیراهن ضد زنگ از آهن هایپر

با بیش از دو دهه سابقه درخشان در فروش آهن آلات ساختمانی و صنعتی و بیش از یک دهه فعالیت درست در بستر وب، فروشگاه آهن هایپر می تواند بهترین مرکز تهیه مصالح فولادی مورد نیاز برای هر نوع پروژه ای در قلب پایتخت باشد.

در فروشگاه آهن هایپر، انواع میلگرد، تیرآهن و هاش، ورق، پروفیل، لوله و نبشی و ناودانی با بالاترین کیفیت از برترین کارخانه جات کشور به صورت مستقیم قابل عرضه به تمام مشتریان در سراسر کشور می باشد. شما می توانید هر یک محصولات ما را از طریق وب سایتی که در آن حضور دارید نیز بررسی نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مربوط:

ضدزنگ بهتر است یا رنگ؟

چگونه ضد زنگ بزنیم ؟

https://ahanhyper.com//?p=24426

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *