امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ضد زنگ با پیستوله

شاید فکر کنید که کار با ضد زنگ آسان است اما استفاده از این ابزار همراه با مهارت‌ها و تجربه‌های خاصی می‌باشد. در این مقاله از وب سایت اینترنتی آهن هایپر قصد داریم در رابطه با ضد زنگ با پیستوله صحبت کنیم.  قبل از شروع رنگ‌کاری نوع رنگ، مقدار فشار هوا، سردی و گرمی هوا باید مورد برسی قرار داد.

غلظت رنگ درون پیستوله

رنگ و ضد زنگی که داخل پیستوله قرار می‌گیرد باید غلظتی داشته‌باشد که امکان خروج آن  فراهم شود. توجه داشته باشید اگر محتویات مورد نظر بیش از حد لازم باشد، خروج آن با سختی همراه می‌شود. شره کردن رنگ زمانی صورت می‌گیرد که غلظت آن کم باشد یا به نوعی محلول رقیق شده‌باشد.

اگر می‌خواهید بدانید رنگ و ضد زنگی که درون پیستوله به کار می‌برید چه مقداری باشد باید استانداردهای آن را از روی قوطی بردارید و طبق آن پیش‌ بروید. بخش فنی شرکت تولیدکننده رنگ نحوه چگونگی رنگ زدن را به صورت کامل برای شما توضیح می‌دهد.

 

غلظت رنگ درون پیستوله

 

هرآن‌چه که باید در رابطه با ضد زنگ بدانید!

ضد زنگ کاربرد آسانی دارد، قدرت پوشانندگی بالا و خاصیت ضد خوردگی عالی آن موجب گشته‌است در صنعت بسیار مورد استفاده قرار گیرد. در برابر رطوبت و نفوذ بالا مقاومت زیادی از خود نشان می‌دهد. روش اعمال ضد زنگ، بهره‌گیری از ابزار آلاتی همچون پیستوله، غلتک، قلم مو می‌باشد.

از برترین ضد زنگ‌های موجود در بازار می‌توان به ضد زنگ‌های آلکیدی اشاره کرد. مشخصات بارز این ضدزنگ‌ها عبارتند از؛ تهیه و ساخت بر اساس پایه رزین آلکید، زمان خشک شدگی متناسب، استفاده از مواد مقاوم و با کیفیت در ساخت، قابل بهره در درب ورودی، چهار چوب پنجره‌ها، ستون فلزی درون و بیرون ساختمان، ساخت سوله‌های صنعتی، قدرت پوشانندکی بالا

زمانی که وسایلی از‌جنس فولاد و آهن در معرض رطوبت، مواد شیمیایی و… قرار می‌گیرند، دچار زنگ زدگی‌ می‌شوند.

در ضد زنگ‌ها به دلیل وجود رنگدانه‌های ضدخوردگی کیفیت سطح فلزات ابتداییی تغییر می‌کند. البته در نظر داشته‌باشید که این مورد به میزان زیادی به کیفیت رنگدانه‌ها بستگی دارد.

سه تنظیم بودن پیستوله موجب کنترل بهتر و بالا هنگام رنگ‌‌کاری می‌شود. پیچ تنظیم به صورت معمول در پشت پیستوله قرار می‌گیرد.  یک استاد رنگ‌کار با توجه به مواردی همچون غلظت، نوع رنگ، خروجی، پیچ پیستوله را شل و سفت می‌کند.

مزایا ضدزنگ با پیستوله

از برترین مزیت‌های ضد زنگ با پیستوله به مواردی همچون استفاده در سطوح فلزی، بتنی و سیمانی، محافظت از سطوح فلزی،‌مقاومت در برابر سایش‌ می‌توان اشاره کرد.

 

مزایا ضدزنگ با پیستوله

 

نحوه استفاده از ضد زنگ با پیستوله

در ابتدا باید مواد لازم جهت انجام فرایند را تهیه فرمائید. این وسایل شامل قلم‌مو،‌ پارچه، پیستوله، ضد زنگ می‌باشد.

  1. چربی و سیاهی‌های موجود روی در را به خوبی تمیز کنید تا روند انجام کار اختلال ایجاد نکند.
  2. ضد زنگ را با تینر به خوبی مخلوط کنید. در مرحله بعدی آن را درون ظرف مناسبی بریزید.
  3. پیستوله، قلم‌مو و غلتک سه نوع ابزاری هستند که می‌توان با آن‌ها ضدزنگ را روی سطح فلزی پخش کرد.
  4. صبر کنید تا ضد زنگ به خوبی خشک شود. بعد از خشک شدن ضد زنگ درب یا کابینت فلزی را دوباره جاسازی کنید.

توجه داشته‌باشید که اگر بعد از زدن ضد زنگ، تینر را از روی پیستوله و غلتک پاک نکنید، در زمان استفاده مجدد از آن دچار مشکل خواهید شد.

خرید پیستوله

شما می‌توانید خرید خود را از طریق ثبت سفارش آنلاین انجام دهید. یدین صورت که وب سایت مورد نظر خود را انتخاب، محصول و تمامی ویژگی‌های آن را برسی  و در نهایت با پرداخت اینترنتی پیستوله را درب منزل دریافت نمایید.

نکات ایمنی و مرتبط با ضد زنگ با پیستوله

  • کودکان علاقه دارند مواد جدید را امتحان کنند. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که ضد زنگ را دور از آن‌ها قرار دهید.
  • در صورت بلعیده شدن، بچه را مجبور به بالا آوردن و تهوع نکنید و در کوتاه‌ترین زمان ممکن کودک‌ را به بیمارستان و یا مرکز‌درمانی‌ ببرید.
  • اگر هنگام استفاده، ضد زنگ وارد چشمتان شود، سعی کنید آن را با آب فراوان بشویید.
  • ضد زنگ رادر مجاورت شعله یا مواد اشتعال آور قرار ندهید. زیرا در صورت بروز حادثه، عواقب جبران ناپذیری برجای خواهد گذاشت.
  • جهت اجرای پوشش‌به مواردی مانند هوا، اسپری هوا، قلم مو، میکسر برقی یا بادی نیاز است.
  • در صورت اجرای عملیات با اسپری هوا مراحل آماده سازی سطح مانند قبل است. منتها حرکت اسپری را باید به صورت یکنواخت،‌ منظم و با دقت بالایی انجام داد.
  • دمای هوا و رطوبت دو عاملی هستند که روی کیفیت نهایی ضد زنگ تأثیر گذار هستند‌. در هنگام استفاده از ضد زنگ توجه داشته باشید که زوایا و گوشه‌ها به دقت زنکاری شوند. بعد از انجام عملیات تمامی وسایل را با تینر شستشو دهید.

 

ضد زنگ با پیستوله

 

جمع بندی:

سه تنظیم بودن پیستوله موجب کنترل بهتر و بالا هنگام رنگ‌‌کاری می‌شود. پیچ تنظیم به صورت معمول در پشت پیستوله قرار می‌گیرد. یک استاد رنگ‌کار با توجه به مواردی همچون غلظت، نوع رنگ، خروجی، پیچ پیستوله را شل و سفت می‌کند. همان‌طور که در این مقاله از وب سایت اینتزنتی آهن هایپر مطالعه کردید؛ ضد زنگ با پیستوله به دلیل کاربری آسان، قدرت پوشانندگی مناسب و خاصیت ضد زنگ‌زدگی بالا در صنعت کاربرد فراوانی دارد.

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده‌باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه ضد زنگ با پیستوله به دست آورده باشید‌.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ضد زنگ بهتره یا رنگ؟

ضد زنگ در

https://ahanhyper.com//?p=23347

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *