امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

ضد زنگ باک

از سخت‌ترین مشکلاتی که رانندگان موتورسواران با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، زنگ‌زدگی باک بنزین است. زمانی که زنگ‌زدگی باک اتفاق می‌افتد، احتمال چکه کردن سوخت از آن وجود دارد. امروزه برخی از کارخانه‌ها موتورسیکلت‌هایی تولید می‌کنند که باک بنزین آن ضد خوردگی و زنگ‌زدگی باشد. به غیر از چندکارخانه تولید موتورسیکلت بقیه از چنین مزیتی بی‌بهره‌اند و به ناچار باید از ضد زنگ‌های مناسبی بهره ببرند.

ضد زنگ باک

 زنگ‌ زدگی به صورت معمول موجب سوراخ شدن و پوسیدگی باک و خروج مایعات از آن می‌گردد. آب در مقایسه با بنزین سنگین‌تر است به همین دلیل در بخش انتهایی باک زنگار ایجاد می‌شود. موتور سیکلت‌های چهار زمانه بیشتر در معرض چنین رویدادی قرار می‌گیرند.

 

ضد زنگ باک

 

شستشوی موتورسیکلت و زنگ‌زدگی باک

قسمت‌هایی از موتورسیکلت راه‌هایی جهت نفوذ آب به درون باک خودرو دارد که موجب زنگ‌زدگی باک می‌شود‌. درجه حرارت با زنگ‌ زدگی ارتباط مستقیم دارد. زمانی که دمای هوا زیاد است و آن را گرم طلقی می‌کنند، قسمتی از هوای موجود در باک به بیرون هدایت می‌شود. همان‌طور که می‌دانید گرما یک انرژی است که از جسم گرم به سرد منتقل می‌شود. زمانی که هوا سرد است،‌ حرارت از محیط بیرون به درون باک منتقل میگردد.

برترین ضد زنگ‌های موجود در بازار

از برترین ضد زنگ‌های موجود در بازار می‌توان به ضد زنگ‌های آلکیدی اشاره کرد.  مشخصات بارز این ضدزنگ‌ها عبارتند از؛ تهیه و ساخت بر اساس پایه رزین آلکید، زمان خشک شدگی متناسب، استفاده از مواد مقاوم و با کیفیت در ساخت، قابل بهره در درب ورودی، چهار چوب پنجره‌ها، ستون فلزی درون و بیرون ساختمان، ساخت سوله‌های صنعتی، قدرت پوشانندکی بالا

زمانی که وسایلی از‌ جنس فولاد و آهن در معرض رطوبت، مواد شیمیایی و… قرار می‌گیرند، دچار زنگ زدگی‌ می‌شوند. در ضد زنگ‌ها به دلیل وجود رنگدانه‌های ضدخوردگی کیفیت سطح فلزات ابتداییی تغییر می‌کند. البته در نظر داشته‌باشید که این مورد به میزان زیادی به کیفیت رنگدانه‌ها بستگی دارد.

نحوه استفاده از ضد زنگ در باک موتور سیکلت

  • در مرحله اول مخزن بنزین را باز کنید.
  • راه‌های خروجی باک خودرو را توسط چوب پنبه مسدود کنید.
  • به صورت تقریبی یک چهارم باک را با آب جوش‌پر کنید. این مرحله برای جذب بالا انجام می‌گیرد.
  • در نهایت به اندازه ۲۰ سی سی به آن محلول ظرف‌ شویی اضافه کنید. تعدادی مهره درون باک بندازید و آن را در جهت‌های مختلفی تکان دهید.

توجه داشته باشید با انجام مراحل بالا به صورت روتین و روزانه، از زنگ‌زدگی زودهنگام باک موتور سیکلت خود جلوگیری فرمائید‌. چربی و سیاهی‌های موجود درون باک را به خوبی تمیز کنید تا روند انجام کار اختلال ایجاد نکند. ضد زنگ را با تینر به خوبی مخلوط کنید. در مرحله بعدی آن را درون ظرف مناسبی بریزید.  قلم‌مو و غلتک  دو نوع ابزاری هستند که می‌توان با آن‌ها ضدزنگ را روی سطح فلزی پخش کرد.  صبر کنید تا ضد زنگ به خوبی خشک شود.

 

نحوه استفاده از ضد زنگ در باک موتور سیکلت

 

اگر هنگام استفاده، ضد زنگ باک وارد چشمتان شود، سعی کنید آن را با آب فراوان بشویید. ضد زنگ را در مجاورت شعله یا مواد اشتعال آور قرار ندهید. زیرا در صورت بروز حادثه، عواقب جبران ناپذیری برجای خواهد گذاشت.

جهت اجرای پوشش ‌به مواردی مانند هوا، اسپری هوا، قلم مو، میکسر برقی یا بادی نیاز است. تمامی موارد ذکر شده برای جلوگیری از زنگ زدگی درب الزامی است.

در صورت اجرای عملیات با اسپری هوا مراحل آماده سازی سطح مانند قبل است. منتها حرکت اسپری را باید به صورت یکنواخت،‌ منظم و با دقت بالایی انجام داد. دمای هوا و رطوبت دو عاملی هستند که روی کیفیت نهایی ضد زنگ تأثیر گذار هستند‌. در هنگام استفاده از ضد زنگ توجه داشته باشید که زوایا و گوشه‌ها به دقت زنکاری شوند. بعد از انجام  عملیات تمامی وسایل را با تینر شستوشو دهید.

 

خرید ضد زنگ باک

جهت خرید این محصول از دو طریق می‌توانید اقدام فرمائید. ۱. خرید اینترنتی و دریافت محصول درب منزل ۲. خرید حضوری

زمانی خرید آنلاین بر حضوری ارجحیت خواهد داشت که تمامی ویژگی‌ها و خصوصیات محصول خریداری شده با قطعه مورد نظر تطابق داشته‌باشد. در صورتی که خرید آنلاین نیازهای شما را تأمین نکند به فروشگاه معتبری مراجعه فرمائید و با کمک فروشنده ضد زنگ مورد نظر را تهیه کنید.

 

خرید ضد زنگ باک

 

کاربرد امروزی ضد زنگ در باک خودروها

امروزه ضد زنگ در هواپیماها نیز کاربرد دارد. از این محصول کاربردی در باک بنزین استفاده می‌کنند تا دیرتر دچار فرسایش و زنگ‌زدگی شود. زمان خشک شدگی متناسب، استفاده از مواد مقاوم و با کیفیت در ساخت، قابل بهره در باک بنزین، درب ورودی، چهار چوب پنجره‌ها، ستون فلزی درون و بیرون ساختمان، ساخت سوله‌های صنعتی، قدرت پوشانندکی بالا.

جمع بندی: ضد زنگ در موتورسیکلت و باک خودرو باید به نوعی عمل کند که از ریخته شدن سوخت جلوگیری کند.امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده‌باشید و پاسخ پرسش‌های خود را در زمینه ضد زنگ باک ونحوه استفاده از آن یاد گرفته‌باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ضد زنگ بهتره یا رنگ؟

ضد زنگ در

https://ahanhyper.com//?p=23348

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *