امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

صفحه عایق حرارتی XPS چیست؟

بهتر است بدانید استفاده از انرژی برای بهره وری ایجاد می کند که استفاده از عایق های حرارتی در ساخت و ساز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. یکی از عایق های حرارتی مورد استفاده در ساخت و ساز عایق حرارتی xps می باشد که معمولاً به نام پلی استایرن اکسترود شده نیز شناخته می شود.

عایق حرارتی XPS ساختمان

توجه داشته باشید معمولاً یکی از انواع پلیمرهای مصنوعی معطر می‌باشند که از مونومر استایرن است. معمولاً یکی از نمادهای پتروشیمی به صورت بی‌رنگ با بویی شبیه آروماتیک ها می باشند که دارای نقطه جوش ۱۴۶ درجه سانتیگراد می باشد.

توجه داشته باشید معمولا یکی از روش‌های حجم می باشد که برای تغییر شکل مواد برای کاهش ضخامت یا سطح مقطع آن ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در نهایت قطعاتی با سطح مقطع صاف و عمودی تولید و روانه بازار می شود. ماده اولیه در اکستروژن فشرده خواهد شد. در نتیجه به راحتی با سطح مقطع قالب تولید و روانه بازار می شود که شما می توانید از آن بهره مند شوید.

 

عایق حرارتی XPS ساختمان

 

روش تولید صفحه عایق حرارتی XPS

توجه داشته باشید این صفحات معمولا از بهترین و مرغوب ترین مواد که در بازار وجود دارند تولید می شود. دارای بافت تو در تو و خالی از هر گونه حفره می باشد و از گرانول پلی استایرن تشکیل شده که در فشار بالا تولید خواهد شد. معمولا گرانولی که از این صفحات تولید می‌شود پلی اتیلن بازیافتی به عنوان ماده اصلی از طریق قالب فوم استرودل کالیبراتور کشش و واحد برش عبور خواهد کرد.

 در اینجا فوم عایق xps معمولاً به صورت لایه پیوسته و غیر قانونی از دستگاه قالب زیر پلاستیک خارج می شود. معمولاً در فرایند تولید این ماده معمولی ابتدا ذوب می شود و در دستگاه با افزودن دی اکسید کربن مقاومت نازل های پهن به دستگاه وارد می‌کند که به آن ماده اکسترود کننده می‌گویند. ورقه های فومی با ضخامت ۲۰ تا ۲۰۰ میلیمتر در نهایت از آن خارج خواهد شد.

 توجه داشته باشید مواد با ورود به یک محیط سرد وارد ماشین برشی می‌شود که به صورت پنل های با اندازه های مشخص در آمده و لبه های آن را شکل می‌دهند. توجه داشته باشید به طور کلی می توان گفت تولید عایق توسط تکنولوژی مواد همچنین مخلوط کردن پیوسته و تنظیمات فشرده سازی در زمان فشار بالا اتفاق می افتد. در نهایت ورق عایق حرارتی XPS با کیفیت بالا تولید می شود.

توجه داشته باشید این عایق از ویژگی عایق حرارتی، صوتی و رطوبتی برخوردار است که باعث شده تا نسبت به عایق های دیگر متمایز شود.

 

روش تولید صفحه عایق حرارتی XPS

 

مزایای عایق حرارتی ‏xps

توجه داشته باشید  از عایق حرارتی XPS می توان در سیستم های عایق بندی منازل، ذخیره‌سازی سرد، اردوگاه‌ها، انبارها، کارگاه‌ها، آپارتمان ها و ساختمان های اداری و … استفاده کرد که از مزایا و ویژگی های بسیاری برخوردار هستند. مهم ترین مزایای عایق حرارتی عبارتند از:

  • برخورداری از وزن کم و انسداد هوا
  • دارای مقاومت بالا در برابر خوردگی
  • هزینه بسیار کم و مقرون به صرفه
  • برخورداری از کمترین چگالی
  • دارای جذب حداقل دستگاه آب و هدایت حرارتی با مقاومت بسیار بالا
  • انتقال حرارت بسیار پایین
  • همچنین میزان رطوبت و بخار آب در حد صفر
  • فشار بالا
  • سرعت بالا
  • میزان دانسیته بین 35 الی 40 کیلوگرم در متر مکعب
  • عدم تعهد گازهای سمی در مقابل حرارت و آتش سوزی
  • عدم خوردگی توسط حشرات و جانوران
  • جلوگیری از رشد موجودات ذره بینی مثل باکتری و قارچ
  • بدوناثر زیست محیطی
  • عایق XPS توسط فناوری های نوین تولید می شود.
  • بهترین عایق در برابر حرارت رطوبت و صوت می باشند.
  • برخورداری از استحکام بالا در برابر ضربه و فشار
  • سهولت کاربرد

 کاربرد عایق حرارتی XPS

توجه داشته باشید میزان اتلاف انرژی در حدود ۴۰ درصد می باشد. یکی از کاربردهای اصلی عایق حرارتی xps این است که به عنوان عایق حرارتی در دیوارهای ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی می‌توان گفت این عایق حرارتی در سه بخش ساختمان یعنی کف، سقف و دیوار کاربرد دارد.

 

 کاربرد عایق حرارتی XPS

 

توجه داشته باشید بهره‌برداری در زیرساخت‌های حمل و نقل، باند فرودگاه، راه آهن و جاده، نماکاری ساختمان، ساخت قطعات دکوراتیو ساختمان و … می توان از عایق حرارتی XPS استفاده کرد. معمولاً فوم های عایق حرارتی XPS در مصالح ساختمانی به ۲ صورت کاربرد دارد که عبارتند از:

  1. استفاده در ساخت مصالح پیش ساخته مانند ساندویچ پانل ها و ساندویچ پنل های بتنی
  2. همچنین اجرای بخش های بخش های مختلف سازه که شامل دیوارهای عایق و همچنین عایق سقف و … که مانند پشت بام تمامی این موارد می‌توانید از عایق حرارتی xps استفاده کرد.

 توجه داشته باشید استفاده از صفحه حرارتی XPS باعث می‌شود تا در صورت استفاده صحیح از آن در ساختمان مسکونی طول عمر بالا و همچنین در مصرف انرژی صرفه جویی کرد. مزیت دیگر ان این است که باعث بهبود بازده انرژی ساختمان خواهد شد.

توجه داشته باشید معمولاً عایق حرارتی XPS از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت تولید و روانه بازار می شود. با توجه به مزیت بالای این ورق ها امروزه اکثر کارخانه های داخلی و خارجی بسیاری نسبت به تولید این عایق ها اقدام کرده‌اند. می توانید جهت استفاده در کاربردهای مختلف از این فوم ها بهره مند شوید و از کیفیت ان اطمینان داشته باشید.

 توجه داشته باشید شما بازدید کنندگان گرامی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ نسبت به خرید انواع عایق های حرارتی اقدام نمایید. در هر مرحله ای از خرید می توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

 به صورت کاملاً رایگان از راهنمایی ها و مشاوره های لازم بهره مند شوید. همچنین بهتر است بدانید تمامی و مشخصات فنی انواع ورق های حرارتی از جمله صفحه حرارتی XPS در سایت https://ahanhyper.com/ ذکر شده است. می توانید جهت مشاهده اطلاعات و مشخصات فنی این ها به وب سایت https://ahanhyper.com/  مراجعه نمایید و به صورت صحیح مطالعه کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

عایق کاری چیست؛ انواع آن

کارخانه ایران پارس

https://ahanhyper.com//?p=17131

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *