امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]
شرکت لوله و تجهیزات سدید

شرکت لوله و تجهیزات سدید

در این مطلب قصد داریم محصولات تولیدی شرکت لوله و تجهیزات سدید را مورد بررسی قرار دهیم. جهت اشنایی با کارخانه لوله و تجهیزات سدید با ما همراه باشید.

شرکت لوله و تجهیزات سدید در جاده ساوه واقع شده است که در سال ۱۳۴۲ با نام ماشین سازی فتحی و پسران آغاز به کار کرد. دفتر مرکزی لوله و تجهیزات سدید در تهران می باشد کارخانه سدید اولین کارخانه ای است که در ایران لوله ها را به روش اسپیرال تولید و عرضه می نماید. به گفته یکی از مدیرعاملان این شرکت در واقع دارای ۴ کارخانه لوله سازی و پوشش داخلی و خارجی می باشد که دو کارخانه مربوط به لوله سازی به روش اسپیرال یک و اسپیرال دو می باشد.

 

شرکت لوله و تجهیزات سدید

 

 یکی دیگر از کارخانه ها مربوط به پوشش خارجی لایه پلی اتلین و کارخانه دیگر مربوط به تولید پوشش داخلی می باشد. این شرکت توانایی تولید لوله های اسپیرال تا قطر ۱۲۶ اینچ دارد.

 

 لوله اسپیرال چیست؟

 

لوله اسپیرال چیست؟

 لوله های اسپیرال در اندازه‌های ۸ تا ۱۲۰ اینچ و با فولاد نورد گرم و به صورت پیش ساخته می‌شوند. انواع لوله های اسپیرال نسبت به ضخامت شان معرفی می‌شوند. معمولا این لوله های اسپیرال به سه دسته تقسیم شده‌اند که عبارتند از: واجد شرایط: همانطور که از اسم این دست مشخص است این لوله ها از نظر استاندارد و کیفیت و شرایط فنی مطابقت دارند.

 لوله‌های ترمیم شده: لوله هایی که از نظر فنی و استاندارد و کیفیت قابل قبول نیستند ولی می توان آن ها را تعمیر و ترمیم کرد. لوله های غیر قابل استفاده: همان طور که از نام این لوله ها پیداست نمی توان از ان استفاده کرد و در شرایط خاصی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های ساخت لوله اسپیرال

 این لوله ها با دو روش یک مرحله‌ای و دو مرحله ای ساخته می شوند.

روش ساخت یک مرحله لوله اسپیرال: ساخت لوله اسپیرال به روش یک مرحله‌ای متداول ترین می باشد که شامل مراحل زیر است:

شکل دهی ورق: این روش برای پیشگیری از برآمدگی و ناهمواری غیرقابل پرس است و باید به دقت انجام گیرد تا ورق ها پیچ خم شود.

آماده سازی: در این مرحله ورقه ها را لول می کنند سپس آن ها را به هم جوش می دهند.

جوشکاری زیرپودری: داخل و خارج ساخت لوله اسپیرال به روش یک مرحله‌ای به سرعت جوشکاری زیرپودری بستگی دارد که این صورت معمولاً یک تا دو متر در دقیقه است.

همچنین در جوشکاری زیرپودری داخلی لوله در موقعیت ساعت 6 قرار می‌گیرد و توسط دستگاه مخصوص جوش زیرپودری که اتوماتیک از جوش داده می‌شود. جوش خارجی باید در موقعیت ساعت ۱۲ قرار گیرد و طبق جوش زیرپودری داخلی لوله ها  جوش داده شود.

روش های ساخت لوله اسپیرال

 ساخت لوله اسپیرال به شیوه دو مرحله‌ی: سرعت جوشکاری در این مرحله ۱۲ در دقیقه است و مانند روش یک مرحله‌ای می باشد با این تفاوت که در این مرحله هنگام شکل دهی ورق درز لوله ها را به وسیله GMAW جوشکاری و به هم وصل می کنند.

 مزایای لوله اسپیرال

لوله اسپیرال نسبت به لوله های درز جوش مزیت های مهمی دارند که عبارتند از: در طول این لوله‌ها محدودیتی وجود ندارد و در مقابل ترک با شکستن مقاوم‌تر هستند. این محصول از استحکام قدرت بالایی برخوردارند و همچنین فرم پذیری بالایی نیز دارند. هزینه کمتری دارند، درز جوش و اینکه با قطر ۱۲۰ اینچ تولید می‌شوند. همچنین برای تولید به تجهیزات سنگین احتیاج ندارند.

معایب لوله های اسپیرال

ابعاد و اندازه بزرک این لوله ها از معایب آن محسوب می‌شود که باید با ماشین های باربری و دستگاه جابه‌جا کرد تا دچار آسیب شوند . از دیگر معایب این لوله‌ها احتمال انفجار و آتش‌سوزی از ایجاد جرقه می باشد.

روش های بازرسی کیفیت لوله اسپیرال

 این لوله‌ها را معمولا با ۵ روش بازرسی می‌کنند که عبارتند از: بازرسی درصد و یکنواخت بودن خط جوش این بازرسی معمولاً برای نمایان کردن اشکالات و نقص‌های خط جوش لوله اسپیرال می باشد. برای یافتن نقص‌های احتمالی به طور کل از چشم مسلح و همچنین از ابزارهایی مانند قالب های استاندارد و بین المللی استفاده می‌شود.

وجود نقص در سطح ظاهری جوش نشان نشان‌دهنده نقص در داخل جوش می باشد. بازرسی ظاهری اتصالات خط جوش داده شده یک روش ساده و پرکاربرد می باشد. مهم ترین بخش از بازرسی محصولات نهایی تولید شده است.

بازرسی فیزیکی لوله اسپیرال

 لوله های اسپیرال قبل از اینکه وارد بازار شوند با آزمایش غیر مخرب بازرسی فیزیکی می‌شوند که این آزمون شامل عیب یابی مافوق صوت و گرافیکی رادیویی و ضریب نفوذ و تشخیص نقص مغناطیسی است. توجه داشته باشید لوله های اسپیرال علاوه بر تست آب بندی و تحمل فشار سیال عبوری باید آزمایش شوند که این آزمایش ها عبارتند از: تست فشار هیدرولیک و تست فشار هوا

 بازرسی میزان تحمل فشار لوله اسپیرال تست فشار هوا نسبت به آزمایش هیدرولیک خطرناک تر است. همچنین تست فشار هوا با توجه به تست فشار آب آسان و سریع می باشد و محصولی که مورد آزمایش قرار می‌گیرد احتیاج به تخلیه ندارد.

خرید محصولات شرکت لوله و تجهیزات سدید

 تست تراکم لوله های اسپیرالی که جهت انتقال مایع یا گاز استفاده می شوند از جوش های فشرده استفاده نمی‌شود. برای شناسایی و تشخیص ترک های ریز و شکاف‌ها خاکستر به وجود آمده از جوش باقی مانده روی لوله و ساختار و فشار استفاده می شود.

روش های تست تراکم عبارتند از: آزمایش نفت سفید، آزمایش حمله آب، آزمایش آب گرفتگی و .. آزمایش هیدرواستاتیک لوله های  اسپیرال برای جلوگیری از نشتی احتمالی تحت آزمایش قرار می‌گیرند.

 همان طور که ذکر شد شرکت لوله و تجهیزات سدید از جمله تولید کننده داخلی می باشد که جهت تولید انواع لوله ها و تجهیزات اقدام کرده است و محصولات با کیفیتی را روانه بازار کرده است. امروزه محصولات تولیدی این کارخانه نه تنها در ایران بلکه در سطح خاورمیانه مورد استفاده قرار می گیرد.

مجموعه آهن هایپر نماینده رسمی شرکت لوله و تجهیزات سدید می باشد. می توانید جهت تهیه و سفارش این تجهیزات به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمائید و این محصول را با کیفیت بالا تهیه کرده و در کاربردهای مختلف از ان بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان اهن هایپر تماس بگیرید.

برای مشاوره و خرید محصولات شرکت لوله و تجهیزات سدید با مشاوران خود در آهن هایپر با شماره 72025-021 تماس بگیرید

محصولات کارخانه

لوگو آهن هایپر

قیمت تیرآهن

لوگو آهن هایپر

قیمت میلگرد

گالری تصاویر