امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

سود مشارکت در ساخت به عهده کیست

سوالی که ممکن است ذهن بسیاری از مالکان و سازندگان را به خود درگیر کند، این است که سود مشارکت در ساخت به عهده کیست و باید به خاطر داشته باشید که با توجه به آورده هر شخص( مالک و سازنده) سود آن ها مشخص می شود و قیمت مصالح، متراژ زمین و قیمت آن نیز جزء عوامل کلیدی به حساب می آید.

 البته این نکته را باید در نظر داشت که اگر سازنده به تعهدات خود عمل نکند، عملا شما به عنوان مالک نمی توانید سودی را برای پایان کار در نظر بگیرید. پس در این بین، بهتر است نسبت به سازنده ای که برای این کار انتخاب می کنید، اطمینان کامل داشته باشید. با به پایان رسیدن کار ساخت و ساز می توان به این سوال پاسخ داد که سود مشارکت در ساخت برای چه کسی به میزان بیشتری مشخص می گردد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

درصد سهم سازنده و مالک در مشارکت در ساخت

برای پاسخ به این سوال که سود مشارکت در ساخت به عهده کیست بهتر است بدانید که تقسیم بندی بندی بین مالک و سازنده باعث می‌شود تا هر کدام سرمایه خود را در این کار ارائه دهند و هرچقدر سرمایه بیشتر باشد، طبیعتاً سود بیشتری را به دست می‌آورند.

 

درصد سهم سازنده و مالک در مشارکت در ساخت

 

 نوع شهر، موقعیت، متراژ زمین، قیمت منطقه‌ای و همچنین کیفیت ساخت پروژه هر کدام از عوامل مهمی به شمار می آیند که در محاسبه میزان سود مشارکت تاثیر گذار هستند.

معمولاً با افزایش واحدها سهم سازنده نیست بیشتر می شود که البته بی انصافی است اگر قیمت زمین را نیز در اینجا نادیده بگیریم.

 سازنده بین ۴۵ تا ۵۵ درصد و مالک بین ۵۵ تا ۶۰ درصد سهم خود را مشخص می کند. در توافقات انجام شده هر کدام می توانند درصدی را مورد محاسبه قرار دهد و همانگونه که گفته شد، با افزایش تعداد طبقات سهم سازنده نیست بیشتر برآورد خواهد شد. به این دلیل که برای هر طبقه مصالح و هزینه بیشتر صرف قطعاً صرف شده است.

افزایش تعداد طبقات در مشارکت در ساخت

با توجه به مواردی که گفته شد، احتمالاً متوجه می شوید که سود مشارکت در ساخت به عهده کیست و معمولاً نمی توان به طور قطع سازنده و یا مالک را برای پاسخ به این سوال در نظر گرفت؛ چرا که شرایط و میزان استفاده از مصالح هر کدام می‌تواند، درصد مشارکت را برای برآورد سود مشخص نماید. اما در حین عقد قرارداد در انواع گوناگون مشارکت، تعهداتی برای ساخت و ساز بیان می شود که مالک و سازنده قید می کنند که هرکدام چگونه باید به تعهدات خود عمل کنند.

اما متاسفانه برخی از سازندگان شاید تعداد طبقات بیشتری را برای ساخت و ساز خود در نظر بگیرند، اما به خاطر استفاده از مصالح نامرغوب، کیفیت اصلی سازه را کاهش می دهند و به همین دلیل، توصیه ما به شما این است که سعی کنید تا حد امکان کیفیت ساخت سازه را بیشتر از هر چیزی مدنظر قرار دهید؛ چرا که با افزایش طبقات، شاید سهم سازنده بیشتر گردد اما عدم کیفیت و استاندار پایین آن، ضرر بسیار زیادی به مالک وارد می آورد؛ چرا که خسارت مالی و گاهاً جانی خود مالک را درگیر مسائل ریز و درشت زیادی خواهد کرد.

 

مشارکت در ساخت

 

خرید مصالح اینترنتی مرغوب و با کیفیت

همانگونه که گفته شد پاسخ به این سوال که سود مشارکت در ساخت به عهده کیست  شما باید عوامل زیادی را در نظر بگیرید که معمولاً متراژ زمین، کیفیت ساخت و تعداد طبقات در این میان دخیل هستند و سود مشخصی را برای سازنده مشخص می کنند.

اما اگر سازنده فرد باهوشی باشد، به خوبی می داند که با خرید مصالح مرغوب و با کیفیت از سایت اینترنتی https://ahanhyper.com/ به راحتی می تواند با کمترین قیمت، بالاترین کیفیت را برآورد  کند. این مصالح نیز می تواند، شامل تیر آهن، میلگرد، ورق سیاه، ورق سرد، استیل و آلومینیوم، نبشی و ناودانی، لوله و اتصالات، ورق آلیاژی، پروفیل و … نیز باشد.

 با خرید از این وبسایت معتبر شما می توانید با کارشناس هر کدام از محصولات به صورت اختصاصی به گفتگو بپردازید. کارشناسان ما از آغاز خرید تا هنگام تحویل بار، با شما همراه خواهند بود؛ چرا که امروزه خرید اینترنتی جزء روش های اصلی برای خرید بدون واسطه در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شمار می آید.

اهمیت استاندارد در ساخت و ساز

برخی از سازندگان متأسفانه ضمن استفاده از مصالح نامرغوب سعی در اتمام هرچه سریع تر ساختمان دارند. در صورتی که استفاده از تیرآهن، نبشی، میلگرد، انواع لوله و اتصالات و بسیاری از مصالح دیگر تنها باعث آسیب جدی به استاندارد ساختمان در کوتاه مدت می گردد. البته شاید پاسخ شما به سود مشارکت در ساخت به عهده کیست این باشد که سود معمولاً به نفع مالک است، اما اگر سازنده کیفیت را ملاک کار خود قرار دهد، به راحتی می تواند سود بیشتری را با افزایش واحد از آن خود کند. پس بهتر است همیشه از مصالحی که با برند معتبر تولید می شوند در این راستا استفاده گردد.

 

اهمیت استاندارد در ساخت و ساز

 

ما در این مقاله شما را با پاسخ این سؤال که سود مشارکت در ساخت به عهده کیست به صورت مختصر و مفید آشنا کردیم. به هر حال سود این نوع مشارکت ها طبق توافقات افراد محاسبه می گردد. اما در حالتی که تعداد طبقات بیشتری ساخته شود شما باید سهم سازنده را نیز بالاتر در نظر بگیرید. متأسفانه برخی سازندگان نیز در این میان، از این موضوع سوءاستفاده می کنند و با مصالح نامرغوب به سرعت عمل ساخت و ساز می پردازند که مالک باید در اینجا بسیار با درایت عمل کند و نسبت به کیفیت کار و استفاده از مصالح مرغوب نیز الزاماتی را در نظر بگیرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

حداقل سرمایه برای مشارکت در ساخت

مشارکت در ساخت در استان مازندران

https://ahanhyper.com//?p=23792

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *