امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

سقف کاذب آلومینیومی چیست و انواع آن کدام است ؟

یکی از انواع سقف های کاذب که در ساختمان های بسیار زیادی مورد استفاده قرار می گیرد سقف کاذب آلومینیومی می باشد. این سقف کاذب در مراکز اداری و تجاری بیشترین استفاده را دارد که تاسیسات را به خوبی پوشش می‌ دهد. شما باید به خوبی بدانید که این تجهیزات ساختمانی مانند بسیاری از تجهیزات دیگری که در ساختمان ها به کار برده می شوند دارای مدل ها و طرح های متنوعی است که بر اساس نوع ساختمان خود می توانید یکی از آنها را انتخاب کرده و نصب نمایید.

یکی از مهمترین مزیت هایی که این سقف های کاذب دارند وزن سبک شان می باشد. همین ویژگی ظاهری زیبا به فضای اداری و تجاری شما می بخشد. بر همین اساس شما باید به خوبی بدانید که زمان خریداری این نمونه از تجهیزات ساختمانی باید در مورد انواع سقف کاذب آلومینیومی اطلاعات بیشتری به دست آورید. برخی از مهم ترین مدل های سقف های کاذب آلومینیومی را در ادامه معرفی می‌ کنیم و ویژگی هایشان را هم بیان می نماییم.

 

سقف کاذب آلومینیومی

انواع سقف کاذب آلومینیومی

برای خرید سقف کاذب آلومینیومی باید به خوبی در مورد انواع آن اطلاعات بیشتری داشته باشید که هر یک از انواع آن همراه با ویژگی هایی که دارد عبارت است از :

  1. سقف های نمایان :

در صورتی که نیاز باشد شما به تاسیسات ساختمان دسترسی پیدا کنید ورقه های سقف آلومینیوم را به شکل مستطیل نصب می کنند. در این صورت شما برای دسترسی پیدا کردن به تاسیسات پشت سقف کاذب نیازی نیست که جابجایی انجام دهید. یکی از نکات جالبی که در مورد این سقف کاذب وجود دارد نمایان بودن تایل آلومینیومی آن است.

ورق کویل آلومینیومی و یا ورق گالوانیزه برای طراحی این سقف در دو مدل لبه دار و بدون لبه تولید و طراحی می شود که زیبایی و جذابیت هر یک از آنها به نوع پوشش دهی شان بستگی دارد.

  1. سقف های پنهان :

اگر دسترسی پیدا کردن به تاسیسات پشت سقف کاذب آلومینیومی چندان مورد نیاز نباشد شما باید بدانید که از این نمونه سقف های آلومینیومی استفاده می کنند. در این حالت باید بدانید که دیگر فاصله ‌ای بین هر یک از تایل های آلومینیومی وجود نخواهد داشت و به صورت یکپارچه و پیوسته آنها را کنار یکدیگر قرار می دهند.

نسبت به مدل نمایان این مدل از سقف های آلومینیومی زیباتر هستند و تمیزی خاصی دارند. بسیاری از افرادی که به زیبایی ساختمان خود اهمیت بسیار زیادی می دهند ترجیح خواهند داد که این نمونه از سقف آلومینیومی کاذب را انتخاب و طراحی کنند.

انواع سقف کاذب

  1. سقف های دامپا :

سقف های کاذب آلومینیومی را از فرم دادن ورق های کویل آلومینیومی تولید و طراحی می ‌کنند. سقف های کاذب دامپا به صورت کوره ای با استفاده از پودر الکترواستاتیک رنگ آمیزی می شوند و رنگ‌های متفاوتی از آنها را در بازار مشاهده می کنید. به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که سقف های آلومینیومی کاذب دامپا در دو مدل ساده و سوراخ دار تولید و طراحی می شوند.

آن دسته از افرادی که به دنبال سقف های کاذب آلومینیومی آکوستیک می ‌باشند به‌ طور معمول نمونه‌ های سوراخ دار را انتخاب می‌ کنند. از جمله مزیت‌ های این سقف آلومینیومی مقاومت در برابر آتش سوزی، قابل بازیافت بودن، ضد خوردگی و قارچ، دفع گرد و خاک، قابلیت شست و شو و زیبایی اش می باشد.

  1. سقف های لوور :

یکی دیگر از انواع سقف کاذب آلومینیومی نمونه لوور آلومینیومی می باشد این نمونه از سقف ‌ها را به عنوان یک سقف باز می شناسند که به شکل باکس های طولی و یا نواری تولید و طراحی می شوند. بر همین اساس در برخی از مواقع به این مدل از سقف ها نیز باکس های نواری نیز گفته خواهد شد.

از جمله مزیت های مهم این نمونه از سقف آلومینیومی مونتاژ سریع، جلوگیری از اتلاف دما، انعکاس بیشتر نور، امکان بازیافت، سهولت ترکیب با دیگر سقف های کاذب و غیره می باشد. از آنجایی که اجرای اصولی این سقف کاذب یکی از ساده‌ ترین مکانیزم های باز و بسته شدن را در میان دیگر سقف های کاذب به خود اختصاص داده است مشتریان بیشتری نیز دارد.

باز کردن و همچنین نصب مجدد هر یک از باکس های این سقف بسیار آسان می باشد و به همین دلیل شما به راحتی می توانید به فضای پشت بام دسترسی پیدا کنید.

  1. سقف های گریلیوم :

یکی دیگر از مدلهای سقف های آلومینیومی سقف کاذب گریلیوم می باشد. این نمونه از سقف های کاذب یک سقف باز شناخته می‌ شوند که حفره‌ های چهار ضلعی دارند. مدل های متنوعی از این سقف کاذب به وسیله خم کاری، پرس کاری و رنگ آمیزی در ابعاد متنوع تولید و طراحی می شوند.

بعد از نصب کردن این مدل سقف کاذب کوچک دیگر متعلقات سقف قابل رویت نمی باشند. زیرسازی این سقف مانند دیگر سقف های کاذب با استفاده از سیستم زنجیر و همچنین مفتول انجام خواهد شد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

نحوه اجرای زیرسازی سقف کاذب

مزایا و معایب سقف کاذب چیست؟ + کاربردهای آن

https://ahanhyper.com//?p=7550

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *