امروز : سه‌شنبه 16 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ساندویچ پنل چیست و انواع آن کدام است ؟

ساندویچ پنل از عایق بندی های جدید و کاربردی برای استفاده در سازه های ساختمانی محسوب می شود. ساندویچ پانل نمونه ای از مصالح ساختمانی پرمصرف برای عایق کاری حرارتی به شمار می رود. این عایق ها در سازه ها و پروژه های مسکونی و غیر مسکونی و طراحی و ساخت سردخانه ها و اتاقک های کوچک، مورد استفاده قرار می گیرند.

در پرتو استفاده از این نوع مصالح ساختمانی، جلوگیری از اتلاف سرما و گرما، کاهش مصرف سوخت و بهینه سازی مصرف انرژی، به بهترین نحو محقق شده است. ساندویچ پانل یا Sandwich Panel در میان محصولات فلزی از ضخامت زیادی برخوردار می باشد. به طور معمول، این محصول از سه لایه مختلف تشکیل می گردد.

لایه اول و آخر ساندویچ پانل ها از آلومینیوم و لایه میانی آن از مواد عایق تهیه و تولید می شود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ساندویچ پانل ها غالبا در بخش های بیرونی و خارجی سازه ها، مورد استفاده قرار می گیرند. این محصول در پوشش سقف سازه های مختلف، نقش برجسته و بارزی ایفا می نماید.

خرید ساندویچ پنل

ویژگی های ساندویچ پنل چیست

ساندویچ پنل ها به علت ساخته شده از متریال باکیفیت، در برابر عوامل محیطی، فرآیندهای شیمیایی و رطوبت، از مقاومت بالایی برخوردار می باشند. بخش های بیرونی سازه غالبا در معرض تابش مستقیم نور آفتاب و عوامل خارجی و خطرات شیمیایی و فیزیکی مختلف قرار دارد.

این موضوع به تدریج فرسودگی و فرسایش ساختار و استراکچر بنا را به دنبال دارد. به منظور جلوگیری از بروز این مشکلات، ساندویچ پانل ها، از گزینه های کاربردی و کارآمد محسوب می شوند. مقاومت بالا در برابر حرارت و گرما و نوسانات جوی و دمایی، از ویژگی های برجسته و شاخص این محصولات به شمار می رود.

ساختار اصلی ساندویچ پانل ها از سه بخش مختلف تشکیل شده است. در بخش های میانی این محصول از مواد عایق مانند پلی اورتان، پلی استایرن، پشم شیشه و پشم سنگ استفاده می شود. عایق قوی حرارتی و وزن بسیار کم، از مزایای این متریال تلقی می گردد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که در لایه های ابتدایی و انتهایی ساندویچ پانل ها، معمولا محصولات فلزی به کار می رود. این امر ضمن محافظت از لایه های میانی، دوام و استحکام پنل ها را افزایش می دهد. همچنین، فلزات استفاده در ساختار این محصول، ورق گالوانیزه یا ورق آلومینیوم می‌باشد.

این محصول در ابعاد و اندازه های مختلفی طراحی و تولید می شود. جلوگیری از انتقال گرما و سرما، طول عمر بالا، ضخامت مناسب، مقاومت مطلوب در برابر فشار، دوام مناسب در برابر خوردگی، مناسب برای محیط های اسیدی و مرطوب و سازگار با محیط زیست، از دیگر مشخصات ساندویچ پانل به حساب می آید.

انواع ساندویچ پنل

1- ساندویچ پانل دیواری

ساندویچ پنل دیواری در دیواره ها و جداره های سازه های مختلف مورد استفاده واقع می شود. استفاده در دیواره‌های کارخانجات صنعتی و سوله های تولیدی، از عمده ترین موارد کاربرد ساندویچ پانل های دیواری به شمار می آید. برخورداری از خاصیت ضد خوردگی و جلوگیری از نفوذ حشرات، از مشخصات شاخص این نوع از ساندویچ پانل ها تلقی می گردد.

ساندویچ پانل دیواری در چهار دسته ساندویچ پانل قفل دار دیواری، پنل پیچ مخفی دیواری، دارای حالت نر و ماده و ساندویچ پانل دیواری ساده، طبقه بندی می شود. وجه تفاوت و تمایز انواع مختلف ساندویچ پانل دیواری، به نحوه نصب آنها بر می گردد.

لازم به ذکر است که ساندویچ پانل های دیواری از طول و عرضی برابر با 10 و 1.03 متر و ضخامت حدود 4 تا 15 سانتیمتر برخوردار هستند. انواع ساندویچ پنل

2- ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پنل سقفی جایگزین بسیار مناسبی برای مصالح سنتی ساختمان ها، به شمار می رود. برخورداری از وزن سبک، قیمت مناسب و اجرای سریع و آسان، از مزایای قابل توجه این مدل محسوب می شود. ساندویچ پانل های سقفی برای پوشش سقف سازه های مسکونی و کارخانجات صنعتی، در مقیاس وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین، این نوع ساندویچ پانل، برای برف و آب باران، از عایق های بهینه و مطلوب قلمداد می گردد. ساندویچ پانل سقفی ساده، پنل پلی اورتان، هسته پلی استایرن و ساندویچ پانل سقفی پشم سنگ، از انواع مختلف این مدل تلقی می گردند.

این مدل از ساندویچ پانل ها از طول 2 تا 12 متر و عرض 1.16 متر و ضخامتی در حدود 4 الی 10 سانتیمتر بهره‌مند می باشند. برخورداری از شکل ظاهری صاف، خطی و شیاردار، ضد حریق، عایق حرارتی بالا، تنوع طرح و رنگ، ضد رطوبت و مناسب برای سازه های مسکونی و غیر مسکونی، سایر ویژگی های ساندویچ پانل سقفی را شامل می شود. در تعیین قیمت تمام شده ساندویچ پانل عوامل و فاکتورهای مختلفی دخیل هستند.

نوع و مدل محصول اعم از سقفی یا دیواری، ضخامت، ابعاد و اندازه، نوع و جنس متریال و شرکت سازنده، از پارامترهای موثر و تاثیرگذار بر بازه قیمت ساندویچ پانل به شمار می روند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ساخت ویلا با ساندویچ پانل

https://ahanhyper.com//?p=6777

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *