امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

سازه‌ های قاب فلزی سبک

برای طراحی هر یک از ساختمان های مدرن ضروری می باشد که از متریال ها و مصالح متنوع استفاده کنید تا مقاومت سازه را افزایش دهید. یکی از متریال ها و همچنین تکنیک هایی که برای ساخت ساختمان ها به کار برده می شود قاب فلزی سبک است.

شما با استفاده کردن از این نمونه مصالح ساختمانی نیرو و بار وارد شده به ساختمان را کاهش می دهید و به همین دلیل ایمنی ساختمان افزایش پیدا می ‌کند. کاهش پیدا کردن وزن ساختمان اهمیت زیادی در افزایش ایمنی ساختمان دارد.

از آنجایی که فولاد به صورت گسترده و در حجم زیاد در سازه های ساختمانی به کار برده می شود شما باید به خوبی بدانید که نیاز است استاندارد بودن آن مورد بررسی قرار بگیرد. آن دسته از انواع قاب های فلزی سبک که با استفاده از بهترین متریال ها تولید شده ‌اند و استانداردهای تولیدی برای آنها رعایت شده است گزینه مناسبی برای خریداری می باشند.

شما زمان خرید قاب فلزی سبک باید به خوبی کیفیت ساخت آن را مورد بررسی قرار دهید. در برخی از مناطق و کشورها استفاده کردن از چوب به جای بتن و آجر ترجیح داده می‌ شود.

باید بدانید که امروزه برای ساختمان سازی مدرن استفاده از قاب های فولادی توانسته است که سرعت ساختمان سازی را افزایش دهد و همچنین ایمنی که ساختمان‌ها را تا حد زیادی افزایش داده تا افراد با خیال راحت ساختمان هایشان را طراحی کنند.

 

مزیت قاب فلزی سبک

مزایای قاب فلزی سبک

بسیاری از افرادی که از قاب فلزی سبک برای ساختمان سازی استفاده می ‌کنند باید از مزیت های این نمونه از تجهیزات ساختمانی اطلاعات بیشتری به دست بیاورند. شما باید به خوبی بدانید که مزیت‌ های استفاده کردن از قاب های فلزی سبک به نسبت بسیاری دیگر از تجهیزات ساختمانی بیشتر است.

برخی از مهم ترین مزیت هایی که این نمونه از تکنیک های ساختمانی دارد و شما باید به خوبی با آنها آشنایی لازم را به دست بیاورید عبارت می ‌باشد از :

  1. سرعت اجرا یکی از مهمترین و اصلی ترین مزیت های استفاده کردن از قاب های فلزی سبک می باشد. ساخت ساختمان ها با استفاده از این تکنیک در مقایسه با دیگر روش‌های مرسوم سرعت بالاتری دارد و به همین دلیل ساختمان سازی شما در کمترین بازه زمانی انجام می ‌شود.
  2. به دلیل وزن پایین قاب های فلزی باید به خوبی بدانید که ساختمان ها در برابر طوفان، زلزله و غیره از امنیت بالایی برخوردار می‌ شوند. به همین دلیل است که در بخش های متنوع این نمونه از متریال ساختمانی مواد غیر قابل اشتعال و رطوبت مورد استفاده قرار می ‌گیرد تا ایمنی بالاتری را به ساختمان ‌ها ببخشد.
  3. کیفیت بالای این نمونه از تجهیزات ساختمانی از دیگر ویژگی‌ ها و مزیت های آن به شمار می‌ رود. در صورتی که شما از مصالح با کیفیت برای ساختمان سازی استفاده کنید پایداری بالایی به ساختمان می بخشید و در طول زمان دیگر نیاز به تعمیر آن مصالح و ساختمان نخواهید داشت.
  4. انعطاف پذیری بالا در طراحی ساختمان با استفاده از قاب فلزی سبک از دیگر مزیت ‌های آن به شمار می ‌رود. در واقع به از آنجایی که برای ساخت ساختمان ها از مقاطع سبک استفاده می ‌شود فضای کمتری اشغال می گردد و به همین دلیل است که در ساخت ساختمان ها انعطاف پذیری بالایی دارد.
  5. اقتصادی بودن این نمونه از مصالح ساختمانی یکی دیگر از مزیت های آن به شمار می ‌رود. در واقع شما باید به خوبی بدانید استفاده کمتر از مصالح از جمله مهمترین ویژگی ها برای ساخت سازه موجب شده است که سازه های سبک ارزان و مقاوم گزینه مناسب تری برای خرید باشند.اجزای سازه های قالب فلزی سبک

اجزای سازه های قالب فلزی سبک

ساختمان هایی که با استفاده از قاب های فلزی سبک  طراحی می شوند شامل بخش های متنوعی از جمله مقاطع ورق های فولادی نورد شده و همچنین پوشش های گچی می باشند.

باید به خوبی بدانید که سازه های قالب فلزی مانند نبشی ها برای ساختمان هایی که دو تا سه طبقه هستند مورد استفاده قرار می‌ گیرند.

برخی از مهم ترین کاربردهای قاب های فلزی سبک عبارت است از :

  1. در سازه هایی که فولادی هستند به طور معمول بارهای جانبی به وسیله دیوارها تحمل می گردد. در این نمونه سازه ها دیوارها را به صورت تو خالی طراحی می ‌کنند و به همین دلیل فواصل خالی آنها را با استفاده کردن از موادی مانند فوم و یا بتن سبک تر می ‌نمایند.
  2. از دیگر موارد استفاده قاب های فلزی سبک سقف می باشد. در این نمونه از سیستم ها سقف را مانند دیوارها می سازند و قاب ها را روی آنها قرار می‌ دهند. در این نمونه از سازه ها از موادی مانند تیرچه، صفحات فولادی و … استفاده می کنند.
  3. در سیستم دیگر سازه های قاب فلزی دیوارهای غیر باربر کاربرد زیادی دارند. این سیستم‌ های دیوارهای سبک را با استفاده از قاب های سبک طراحی می نمایند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

تفاوت خرپا و سازه های فضاکار

میانقاب در سازه چیست؟

سازه ی تقویت کننده مهاربند یا بادبند چیست؟

https://ahanhyper.com//?p=8088

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *