امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

سازنده گریتینگ و کاربردهای آن

گریتینگ نوعی صفحات مشبک بوده که از متریال غیر فلزی و فلزی دارای وزن سبک تهیه و تولید می شود. جنس و ماده اولیه این محصول کامپوزیت یا فولاد بوده و از محصولات پرکاربرد و پر استفاده برای پوشش پله سازه‌های ساختمانی و مسکونی و کف کارخانه ها و واحدهای صنعتی به شمار می رود. نوع فلزی این محصول از سایر عناصر فلزی نظیر میلگرد و تسمه متشکل شده که در کنار یکدیگر به صورت عرضی و طولی قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که در حوزه های صنعت شبکه های توخالی و صفحات مشبک، با عنوان گریتینگ تعبیر و تفسیر می شوند. همچنین، این محصول از عناصر دیگر مانند آلومینیوم، چدن و استیل ساخته و پرداخته می گردد. مشبکی بودن، وزن کم و مناسب و برخورداری از دوام و استحکام بالا، از عمده ترین دلایل تولید و ساخت این محصول صنعتی و پرکاربرد به شمار می رود. علاوه بر این، بسته به نوع کاربرد و استفاده، این محصولات ضمن تحمل بار، نقش نور و فیلتر هوا را نیز ایفا می نمایند.

سازنده گریتینگ و کاربردهای آن

اجزای تشکیل دهنده گریتینگ

1- مش بندی یا چشمه

چشمه یا مش بندی، یکی از اجزای مهم شبکه فولادی گریتینگ محسوب می شود. مش بندی از دو بخش فاصله بین باربرها و فاصله بین رابط ها تشکیل می گردد. فاصله بین باربرها به علت تعیین کننده فاصله میان دو تسمه باربر با همدیگر، در افزایش میزان استحکام و دوام محصول، بسیار تاثیرگذار و موثر است.

کمتر بودن فاصله این بخش موجب افزایش دوام و استحکام محصول می شود. از طرف دیگر، فاصله بین رابط ها، به علت داشتن فاصله بیشتر با باربرها، دارای نقش تثبیت کننده می باشند.

2- نگهدارنده یا رابط

از دیگر اجزای مهم گریتینگ رابط بوده که ضمن نگهداری از چشمه ها و ایجاد ارتباط میان تسمه های باربر، از قوس پیدا کردن و معیوب شدن ظاهر محصول جلوگیری می کند. همچنین، تسمه باربری و رابط به صورت عمودی به یکدیگر متصل می شوند.

3- باربر

باربر به عنوان اصلی ترین بخش این محصول، وظیفه باربری را عهده دار می باشد. تسمه باربر تحمل و کنترل نیروهای اعمال شده بر مجموعه را برعهده دارد. بر همین اساس، تسمه باربر از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

به طور معمول، تسمه های فولادی از رایج ترین تسمه های استفاده شده در این زمینه محسوب می‌شوند. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تسمه باربر فولادی از ورق های برش خورده طویل با ضخامت و عرض پایین تولید می شود. فرآیند ساخت این تسمه ها غالبا به روش نورد سرد و گرم صورت می گیرد.سازنده گریتینگ و کاربردهای آن

سازندگان گریتینگ در سطح کشور

در سال های اخیر شرکت های مختلفی در سطح کشور در زمینه طراحی، ساخت و تولید گریتینگ مشغول به فعالیت می باشند. شرکت آزینه صنعت اراک از تولیدکنندگان داخلی این محصول تلقی می گردد. این شرکت با حذف روش های سنتی، برای برش و پانچ Grating، از دستگاه PLC استفاده به عمل می آورد.

این امر افزایش سرعت تولید، بهره وری بالای کاری و کاهش خطاهای پانچ کاری را به دنبال داشته است. شرکت اراک ریل، نیکو فن پرشین، رهبان فاخر ساعی و شرکت فلات، از دیگر سازندگان این محصول در استان اراک می باشند.

لازم به ذکر است که از سازندگان گریتینگ در سطح استان تهران می توان به شرکت مبنا صنعت غدیر، پارس اختر و شرکت سرآمد پولاد پارس، اشاره نمود. همچنین، شرکت های گالوانیزه زنده رود، آرمان صنعت، پیشگامان محصول گستر فراساز و شرکت کامپوزیت صنعت قائم، از سازندگان این محصول در سطح استان اصفهان به حساب می آیند.

موارد کاربرد و استفاده

گریتینگ بسته به نوع کاربرد و نحوه استفاده، در صنایع مختلفی مورد استفاده واقع می شود. استحکام و دوام بالا، قیمت مناسب، به انضمام متنوع بودن مواد اولیه و متریال، موجب استفاده گسترده و وسیع از این محصول در حوزه‌های مختلف شده است.

مهم ترین و اصلی ترین کاربرد این محصولات به پالایشگاه ها و حوزه پتروشیمی مربوط می شود. همچنین، ردپای این محصول در سکوهای نفتی واقع در آب شور، صنایع کشتی سازی، صنعت مواد غذایی و شیمیایی و دریچه های فاضلاب به چشم می خورد.

درپوش های مربوط به جدول بندی خیابان ها، تولید و ساخت معابر و پل ها، ساخت حفاظ اداره ها و درب و پنجره سازه های ساختمانی، راه پله های اسپیرال و گردان، تولید و ساخت پله های اضطراری، طراحی کانال های دیتا و کابل برق و سازه های فولادی را می توان از دیگر موارد کاربرد و استفاده از این محصول برشمرد. ناگفته نماند که قیمت گریتینگ بر اساس فاکتورها و متغیرهای مختلف و گوناگونی تعیین می گردد.

شکل هندسی، نوع پوشش، ویژگی ها و مشخصات فنی، نوع جنس، وزن، ابعاد و اندازه و ضخامت، از مهم ترین پارامترها در زمینه قیمت گریتینگ محسوب می شوند.

همچنین، این محصولات از لحاظ جنس در دو نوع کامپوزیتی و فلزی و بر اساس شکل ظاهری در انواع مشبک، پانچ و اسلات، در سطح بازار آهن آلات موجود می باشند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

اجزا و روش های تولید گریتینگ!

 

https://ahanhyper.com//?p=6361

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *