امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ساخت و ساز بدون پروانه

ساخت و ساز از جمله ساخت و ساز ویلا، آپارتمان و … از جمله مواردی می‌باشد که امروزه از محبوبیت بالایی برخوردار شده است و افراد بسیاری جهت ساخت و ساز اقدام می‌کنند. در این مطلب قصد داریم ساخت و ساز بدون پروانه را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

اولین مرحله برای ساخت و ساز دریافت مجوزهای لازم از شهرداری می باشد. شما در صورتی که بخواهید کوچک ترین ساخت و سازی را انجام دهید باید ابتدا مجوز را دریافت نماید. در غیر اینصورت امکان دارد در هر مرحله‌ای که برسید ساخت و ساز شما تعطیل شود و یا طبق قوانین سازه ساخته شده شما تخریب شود. بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم حتما قبل از هر اقدامی نسبت به دریافت مجوز اقدام نمایید.

توجه داشته باشید ساخت و ساز بدون پروانه کاری غیر ممکن می باشد. البته بهتر است بدانید برخی از تعمیرات و تغییرات نیازمند مجوز می باشد. اگر تغییرات جزئی مد نظر شما باشد نیازی به دریافت مجوز نیست. قبل از اینکه اقدام به ساخت و ساز کنید با افرادی که در این زمینه فعالیت دارند و اطلاعات کافی دارند مشورت نمایید. نقشه و مدارک لازم را جهت تایید و دریافت پروانه به شهرداری منطقه ببرید.

 

ساخت و ساز بدون پروانه

 

پروانه ساختمان

پروانه ساختمان قبل از شروع کار توسط شهرداری صادر خواهد شد. هرگونه عملیات ساخت و ساز بدون پروانه ساختمانی خلاف قانون باشد و شهرداری ها و سایر مراجع کنترل ساختمان موظف هستند تا از این ساخت و ساز ساختمان ها جلوگیری کنند.

توجه داشته باشید همانطور که ذکر شد امروزه ساخت ساز بسیار رواج پیدا کرده است و افراد بسیاری هستند که به نام پیمانکار جهت ساخت و ساز اقدام می‌کنند و در این زمینه فعالیت دارند.

تمامی پیمانکاران این نکته را می دانند که باید حتماً برای ساخت و ساز پروانه را از شهرداری دریافت نماید. در غیر اینصورت امکان دارد سازه تخریب شده و یا از ادامه آن جلوگیری شود.

توجه داشته باشید ساخت و ساز ساختمان با سلامت افراد در میان می باشد؛ به همین خاطر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. شهرداری ها پس از اینکه مدارک مورد نیاز، نقشه و طراحی مورد نظر را بررسی کنند و با استانداردهای لازم تطبیق دهند. در صورت درست بودن و نداشتن مشکل نقشه تایید شده و می توانید باقی کارها را انجام دهید. توجه داشته باشید تمامی این کارها باید توسط افراد و مهندسین متخصص انجام شود.

اقدامات لازم پس از دریافت پروانه ساختمان

در ادامه مبحث ساخت و ساز بدون پروانه باید ذکر کنیم که به هیچ عنوان ساخت و ساز بدون پروانه امکان پذیر نمی باشد و کاری است که بیهوده زمان و هزینه شما را هدر خواهد داد. سعی کنید قبل از اینکه ساخت و ساز انجام دهید به سراغ دریافت پروانه بروید. پس از اینکه پروانه را دریافت کردید باید اقدامات لازم دیگری را انجام دهید.

به عنوان مثال تهیه محصولات فولادی که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد، نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که شما باید به آن توجه داشته باشید.

محصولات فولادی در ساخت و ساز

همانطور که می دانید امروزه در ساخت و ساز از محصولات فولادی بیشترین استفاده را دارند. در صورتی که این محصولات نباشند بدون شک ساخت و ساز نیز مختل خواهد شد. سعی کنید این محصولات را با کیفیت بالا انتخاب کنید البته در نظر داشته باشید معمولا محصولات فولادی مثل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و … در انواع مختلف و همچنین ضخامت و سایز های مختلفی وجود دارد.

در صورتی که شما اطلاعات کافی از این محصولات نداشته باشید امکان دارد نتوانید نوع مناسب ان را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم حتماً با افرادی که با محصولات فولادی مورد نیاز در ساخت و ساز سر و کار دارند مشورت نمایید تا بتوانید نوع مناسب آن را انتخاب نمایید.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که با توجه به استفاده روز افزون محصولات فولادی شرکت های داخلی و خارجی بسیاری جهت تولید این محصولات اقدام می کنند. شما با مراجعه به بازار می توانید انواع مختلف این محصولات را مشاهده نمایید که انتخاب را به نوعی سخت و دشوار کرده است.

 

ساخت و ساز بدون پروانه

 

نقش میلگرد در ساخت و ساز

میلگرد ازجمله پرکاربردترین محصولات فولادی می باشد که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه اسکلت ساختمان به صورت فلزی و بتنی می باشد. در صورتی از اسکلت بتنی برای ساختمان استفاده شود باید در نظر داشته باشید که معمولا بتن از استحکام کششی پایینی برخوردار می باشد که در برابر زلزله، فشار و … مقاومت و استحکام کششی آن افزایش پیدا کند که برای این کار از میلگرد ها استفاده می کنند.

توجه داشته باشید میلگرد های ساده به هیچ عنوان برای استفاده در بتن مناسب نیستند. چراکه این میلگردها با کوچک ترین فشاری که به آن ها وارد شود امکان دارد از بتن خارج شود. اما میلگردهای آجدار با توجه به این که آن ها دارای سطحی آجدار می باشند باعث می‌شود تا سطح بتن را با خود درگیر کند. در صورتی که فشار به ان وارد شود و یا خم شود از بتن خارج نخواهد شد.

نکته دیگری که باید مدنظر قرار دهید این است که معمولاً میلگردها در طول های شش متری و دوازده متری در بازار موجود می باشند که می توانید نوع مناسب آن را انتخاب کرده و از آن بهره مند شوید. برخی از تولیدکنندگان برای این که هزینه آن ها کمتر شود از ضایعات آهنی برای تولید میلگرد استفاده می‌کند که این کاری بسیار خطرناک می باشد. استحکام سازه را کاهش خواهد داد و باعث می شود تا مشکلاتی را به همراه بیاورد.

تولیدکنندگان برتر همواره سعی می‌کنند تا محصولات محبوب و باکیفیتی را روانه بازار کنند. در صورت نیاز به محصولات فولادی برای ساخت و ساز پیشنهاد می کنیم از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ نسبت به تهیه این محصولات اقدام نمایید. مجموعه آهن هایپر همواره در تلاش است تا محصولات با کیفیتی که توسط تولیدکنندگان برتر دنیا تولید و عرضه می‌شوند را ارائه دهد.

شما بازدیدکنندگان گرامی با اطمینان خاطر می توانید این محصولات را تهیه کرده و از آن در ساخت و ساز استفاده کنید. همچنین در نظر داشته باشید در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره  می ‌توانید از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

جریمه ساخت و ساز بدون مجوز

ساخت و ساز بدون آجر

https://ahanhyper.com//?p=20697

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *