امروز : شنبه 20 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ساخت و ساز بدون سرمایه

توجه داشته باشید امروزه ساخت و ساز بسیار رواج پیدا کرده است و نسبت به گذشته بیشتر می‌باشد. همان طور که می دانید ساخت و ساز نیازمند یکسری اصول، تکنیک ها و … می باشد که شما باید آن را مد نظر قرار دهید و به آن پایبند باشید. ساخت و ساز بدون سرمایه تا حدودی غیر ممکن می باشد. در صورتی که شما تمامی نکات و اصول های لازم در ساخت و ساز را به خوبی بدانید می توانید با کمترین هزینه ساخت و ساز را انجام دهید.

توجه داشته باشید شما باید همواره سعی کنید کیفیت را مد نظر قرار دهید. در صورتی که سعی کنید از محصولات بی‌کیفیت استفاده کنید تا سرمایه شما زیادی خرج نشود امکان دارد خطرات و عواقب بدی را به همراه داشته باشد. توجه داشته باشید شما باید همواره سعی کنید کیفیت کار در اولویت باشد در این صورت بنا بدون کوچکترین مشکل پیش می رود.

 

ساخت و ساز بدون سرمایه

 

محاسبه قیمت ساخت و ساز

در ادامه مبحث ساخت و ساز بدون سرمایه باید ذکر کنیم همانطور که می دانید برای ساخت و ساز مراحل بسیاری است که هر یک از این مراحل هزینه‌های مخصوص به خود را دارد. شما با در نظر گرفتن عوامل و شرایط بستر می توانید هزینه ها را محاسبه نمایید. در ادامه برخی از هزینه های مورد نیاز برای ساخت و ساز را ذکر می کنیم.

 قیمت ساخت هر متر مربع زیربنا

بهتر است بدانید متوسط قیمت هر متر مربع اجرای سقف در ساختمان با کاربری مسکونی شامل مسکونی را پله، انبار، پارکینگ، سقف، خرپشته و … مد نظر می باشد. در این حالت قیمت تمام شده و کلید تحلیل برآورد شده است. به گونه‌ای که می‌توان گفت در ساختمان سکونت برداری از آب بلامانع خواهد شد.

توجه داشته باشید جمع هزینه‌های اجرا شامل مصالح، ابزار آلات، حمل و نقل و … به نظر می باشد. ساخت متوسط بوده و نمی توان از این عدد به صورت یکسان برای تمامی مناطق استفاده که به مناطق مرغوب نزدیک شوید بدون شک هزینه آن افزایش پیدا خواهد کرد.

هزینه سفت کاری

هزینه سفت کاری معمولا شامل خاکبرداری، فونداسیون، اسکلت، دیوارچینی و کارهای فلزی همزمان و مدفون در دیوار چینی مثل نعله درگاه، پنجره ها، قوطی کشی،پنجره و فریم فلزی، چهارچوب در ها و … می باشد.

هزینه نازک کاری

تمامی فعالیت های معماری بعد از دیوار چینی تا انتهای نصب کابینت و .. جز مراحل نازک کاری می باشد که باید هزینه‌های آن را مورد بررسی قرار دهید.

هزینه تاسیسات برقی

لوله کشی و داکت گذاری تا پایان کامل نصب کلید و پریز و چراغ، آیفون، تابلوهای برق و … مد نظر می باشد.

هزینه تاسیسات مکانیکی

بهتر است بدانید از شروع لوله کشی تا پایان نصب لوازم بهداشتی مثل توالت ایرانی، توالت فرنگی و لوازم سرمایشی و گرمایشی و .. می باشد. هزینه نصب آسانسور نیز در این بخش در نظر گرفته خواهد شد.

البته در نظر داشته باشید هزینه دریافت جواز و .. را نیز ذکر کردیم باید برای ساخت و ساز تمام این هزینه ها را لحاظ کنید. و با محاسبه آن بتوانید ساخت و ساز را شروع کنید.

ساخت و ساز

در ادامه مبحث ساخت و ساز بدون سرمایه باید ذکر کنیم که ساخت و ساز بدون سرمایه امکان پذیر نمی باشد. اما می‌توانید از ساخت واحدهای کوچکتر شروع نمایید تا هزینه کمتری پرداخت کنید. به عنوان مثال اگر قصد دارید یک واحد ۵ طبقه بسازید در مرحله اول پیشنهاد می کنیم طبقه اول را بسازید. سپس به ساخت طبقات دیگر بپردازید. در ادامه محصولات فولادی مورد نیاز در ساخت و ساز را شرح می دهیم.

تیرآهن

تیراهن یکی از پر کاربرد ترین و مهم ترین محصولات فولادی در ساخت و ساز می باشد. بدون تیرآهن ساخت و ساعت کنسل خواهد شد. چرا که تیرآهن نقش ویژه‌ای را در ساخت و ساز دارد و به عنوان اصلی ترین محصول در ساخت و ساز می باشد.

ابتدا تیرآهن را در پی ساختمان قرار داده که جهت استحکام و ابنیه ساختمان می باشد. توجه داشته باشید تیرآهن ها در انواع مختلف و سایزهای مختلفی وجود دارند. هر یک از انواع تیرآهن ها دارای کاربردهای خاصی می باشند و در مکان های ویژه ای مورد استفاده قرار می گیرد. بهتر است بدانید جنس تیرآهن ها معمولاً از از فولاد می باشد.

 

ساخت و ساز بدون سرمایه

 

میلگرد

همانطور که می‌دانید بتن از استحکام کششی پایینی برخوردار می باشد که برای جبران آن باید حتماً سعی کنید میلگرد ها را به کار بگیرید. این محصول به صورت شبکه بندی در سطح بنا قرار می‌گیرند که کیفیت میلگرد ها از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که معمولا میلگرد در انواع مختلف و در سایزهای مختلفی قرار دارند که شما می توانید نوع مناسب آن را با توجه به کاربرد مد نظر خود انتخاب کنید.

به عنوان مثال می توان گفت در بتن ریزی معمولاً از میلگرد آجدار استفاده می‌کنند. چرا که میلگرد های اجدار با درگیر کردن سطح بتن امکان خارج شدن آن ها از داخل بتن وجود ندارد.

ناودانی

یکی دیگر از محصولات فولادی مورد نیاز در ساخت و ساز ناودانی می باشد. معمولاً ناودانی ها در دو نوع فابریک و پرسی در بازار موجود می باشد. برخی از افراد ناودانی ها و نبشی را با یکدیگر اشتباه می گیرند اما این دو محصول دارای تفاوت‌های با یکدیگر می باشد. همچنین هر یک دارای کاربرد، ویژگی ها و خصوصیات منحصر به فرد خود می باشد.

به همین خاطر باما باید همواره سعی کنید انواع محصولات را شناخته و نوع مناسب آن را با توجه به کاربرد مورد نظر انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. نبشی، سپری و … از جمله محصولات فولادی مورد نیاز در ساخت و ساز می باشد که باید نوع مناسبی را انتخاب کرده و در کاربرد مورد نظر به کار ببرید.

توجه داشته باشید شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید جهت تهیه انواع محصولات فولادی مورد نیاز برای ساخت و ساز از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمائید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر درباره انواع محصولات از طریق شماره های ذکر شده در وبسایت با کارشناسان اهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ساخت و ساز بدون آجر

چگونه با ساخت و ساز پولدار شویم؟

https://ahanhyper.com//?p=20701

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *