امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

ساخت ویلا در زمین ۲۰۰ متری

امروزه ساخت و ساز رواج ویژه ای پیدا کرده است به خصوص ساخت ویلا نیز دارای محبوبیت بسیاری می باشد. در این مطلب قصد داریم ساخت ویلا در زمین ۲۰۰ متری را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی خانه ویلایی ۲۰۰ متری

توجه داشته باشید شروع طراحی در یک زمین بزرگ مثل زمین با متراژ 1000 متری معمولا بسیار ساده تر و راحت تر از طراحی خانه ویلایی ۲۰۰ متری می باشد. به همین خاطر معمولا ویلای کوچک از اهمیت ویژه برخوردار می باشد که معمولا شرکت‌های تخصصی طراحی ویلا این کار را با تخصص بالا انجام می‌دهند.

شاید شما در ابتدا تصور کنید که با توجه به تعداد اعضای خانواده و یا نیازهای خانواده امروزی ساخت خانه با متراژ ۲۰۰ متری چندان مناسب نباشد و نتوانید طراحی مناسبی را برای این زمین در نظر بگیرید. اما همان‌طور که می‌دانید یک طراحی اصولی و مدرن می توان علاوه بر زیبایی خاص و استفاده مناسب از تمامی فضا هزینه ها را کاهش خواهد داد.

 

ساخت ویلا در زمین ۲۰۰ متری

 

اولویت بندی در شروع طراحی خانه

یکی از مهم ترین موضوعاتی که شما باید در شروع طراحی مد نظر قرار دهید اولویت‌های کارفرما می باشد. برای برخی از کارفرمایان هزینه طراحی ویلا در اولویت می‌باشد و برای برخی دیگر طراحی اصولی و با کیفیت در اولویت است که شما باید تمامی موارد را مورد بررسی قرار دهید. با طراحی اصولی و مدرن علاوه بر داشتن ویلایی زیبا و خاص هزینه ها نیز به صورت چشمگیری برای شما کاهش پیدا خواهد کرد.

به عنوان مثال ساخت ویلا در زمین ۲۰۰ متری اولویت داشتن یک ویلای لوکس با پلان کاربردی مورد نظر می باشد. متریالی که در طراحی و اجرا مورد استفاده قرار می گیرد باید از مرغوب ترین موارد مورد استفاده قرار بگیرد. ظاهری یکدست و هارمونیک ایجاد کرده تا زیبایی و هماهنگی ویلا لوکس را برای شما به همراه داشته باشد.

توجه داشته باشید برای طراحی ویلا لوکس مورد نظر سه خواب در نظر گرفته شود و بهتر از ۲۰۰ متری به طراحی اجازه خواهد داد تا طراحی خاصی را برای اتاق ها در نظر بگیرد. توجه داشته باشید شما برای ساخت خانه ویلایی در زمین ۲۰۰ متری نیاز به مواد و مصالح بسیاری دارید.

مراحل ساخت ویلا در زمین ۲۰۰ متری

امروزه ساخت ویلا مخصوصاً در شهرهای شمال ایران بسیار محبوب شده است و بسیاری از افراد فکر می کنند تا نسبت به ساخت ویلا اقدام کنند. اما با توجه به هزینه‌های بالا معمولاً اکثر ویلاها در متراژهای پایین تر ساخته می شود. برخی از مراحل ساخت ویلا در زمین ۲۰۰ متری به شرح زیر می باشد.

گودبرداری و ساخت پی

توجه داشته باشید با توجه به اندازه و نوع ساختمان باید کل سطح زمین محله بهره‌برداری را تا عمق مشخصی خاکبرداری نمایید. توجه داشته باشید جهت تقویت استحکام و ابنیه ساختمان از گودبرداری برای ساخت پی و فونداسیون استفاده خواهد شد.

 ابعاد فونداسیون با توجه به اندازه ساختمان به نوع خاک نیز بستگی دارد که برای ساختار باید ابتدا قالب بندی لازم را انجام دهید. پس از این بتن مگر سطح خاک را می پوشاند که در این صورت بتن فوندانسیون با خاک تماس پیدا نخواهد کرد و سطحی صاف برای پی ساز ایجاد می کند. پس از آن باید به سرعت به سراغ آرماتوربندی و بتن ریزی بروید.

آرماتوربندی اسکلت ساختمان

بهتر است بدانید آرماتوربندی سیستمی می باشد که معمولاً از قرار گرفتن میلگردهای در هم تنیده و بتن ایجاد می‌شود. چرا که بتواند به تنهایی توانایی تحمل تنش های کششی ناشی از زلزله و سایر ارتعاشات را ندارد. بنابراین میلگرد در داخل بتن قرار خواهد گرفت.

معمولاً میلگردها از جنس فولاد می باشند که باعث خواهد شد تا اسکلت ساختمان در قسمت های پی ستون سقف و پله و … قرار می گیرد. در این صورت بتن در مقابل فشارهای مختلف ایستادگی می کند. میلگردهای مصرفی در هر قسمت با توجه به نوع ساختمان متغیر خواهد بود.

اسکلت

پس از آرماتور بندی باید به سراغ اسکلت ساختمان بروید. اسکلت ساختمان به دو صورت بتنی و فلزی می باشد. اسکلت بتنی با استفاده از چوبی یا فلزی برای قسمت‌های مختلف اسکلت ساختمان قالب ها ساخته خواهند شد که زمان سفت شدن و شکستن اسکلت آن را نگه دارد. معمولاً قالب‌ها را با روغن چرب خواهد کرد تا بتن به ان نچسبد. پس از سفت شدن بتن قالب‌ها را می توان به راحتی جدا کرد.

نباید قالب ها زیاد چرب شود که روغن به داخل بتن نفوذ کند. قالب هایی که در هر بخش از اسکلت مورد استفاده قرار می گیرد باید توسط شغال یا هر ابزار دیگری با توجه به ابعاد سازه طراحی شوند. چرا که در صورت کج بودن یا بالا و پایین بودن یک سطح استحکام ساختمان دچار خطر خواهد شد.

اسکلت فلزی نیاز به انجام مراحل بالا نمی باشد چراکه کل اسکلت بندی ساختمان قرار است توسط جوش خوردن تیرها و ستون های فولادی به یکدیگر شکل بگیرد. اسکلت فلزی نسبت به بتنی از مزایای بسیاری برخوردار می باشد. به عنوان مثال می‌توان گفت اسکلت فلزی معمولاً وزن ساختمان را تا حدود زیادی کاهش می‌دهد.

همچنین باعث افزایش خاصیت ارتجاعی ساختمان می‌شود. اگر در ساختمان از اسکلت فلزی استفاده کنید بدون شک در افزایش روند پیشرفت ساخت و ساز را خواهید داشت. البته در نظر داشته باشید مقاومت سازه بتنی در برابر آتش نسبت به سازه فلزی از مقاومت بالاتری برخوردار می باشد. به طور کلی می توان گفت کاربرد و نوع فعالیتی در ساختمان قرار است داشته باشد جنس مصالح سازه را تعیین خواهد کرد.

 

ساخت ویلا در زمین ۲۰۰ متری

 

سقف ها و دیوارها

پس از به پایان رسیدن اسکلت سازه باید به سراغ سقف ها و دیوارها بروید. چینش دیوار توسط چینش تیرچه و بلوک، یونولیت همچنین با آجرهای سفالی و  … از جمله انتخاب های مناسب می باشند.

تاسیسات

در این مرحله شما باید تاسیسات ساختمان را انجام دهید. البته در نظر داشته باشید تاسیسات ارتباطی با استحکام سازه ندارد ولی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

نازک کاری داخل ساختمان و نمای بیرونی

آخرین مرحله از ساخت ساختمان نازک کاری می باشد که نمای بیرونی ساختمان می‌توانند از رنگ کامپوزیت و … باشد. در داخل هم بخش زیادی از دیوار و معمولاً گچکاری خواهند شد. البته در برخی از اتاق ها می توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده نمایید. داخل ساختمان امروزه بیشتر از کاشی و سرامیک استفاده می شود.

همانطور که ذکر شد در ساخت ساختمان در تمامی مراحل معمولا از میلگرد ها، تیرآهن، ناودانی، نبشی و … جهت استحکام و استقامت بیشتر سازه استفاده می شود که شما باید این مصالح را با کیفیت بالا تهیه نمایید. جهت تهیه محصولات فولادی می توانید از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ اقدام نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ساخت ویلا با کمترین هزینه

مشارکت در ساخت ویلا شمال

https://ahanhyper.com//?p=20728

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *