امروز : جمعه 22 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

ساخت ویلا به سبک سنتی

ساخت ویلا به سبک های مختلف امروزه رواج پیدا کرده است و از مصالح گوناگونی برای ساخت ویلا ها استفاده می کنند. ساخت ویلا به سبک سنتی یکی از انواع سبک های ویلا ها می باشد که از محبوبیت بالایی برخوردار شده است. قصد داریم در ادامه این مطلب ساخت ویلا به سبک سنتی را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

طراحی ویلا به سبک سنتی یکی از سبک‌های طراحی می باشد که در این رویکرد بازگشت به معماری گذشته خانه های ویلایی به سبک سنتی و قدیمی مورد نظر می باشد. این سبک به معنای طراحی قدیمی می باشد اما از مد نیفتاده است، بلکه استفاده از اصول طراحی سنتی بناها و همچنین خلق و ویژگی‌های آن در یک ویلای لوکس و موثر می باشد.

 این اصول در طی قرن ها با توجه به فرهنگ و اقلیم خاص هر منطقه شکل می‌گیرد که هر کشور و فرهنگی از معماری سنتی منحصر به فرد خود برخوردار می باشد. به گونه ای که می توان گفت معماری آن هویت بخش فضاها و ساختمان های سنتی آن ها می باشد. توجه داشته باشید ساخت ویلا در میان طبیعت در یک منطقه ییلاقی در قالب طراحی باغ ویلا سنتی به روز می‌یابد.

 بین طراحی ویلای مدرن و ویلای سنتی تفاوت‌های وجود دارد که فراتر از ویژگی های بصری و ظاهری می باشد. بهتر است بدانید ویژگی‌های اصلی شکل دهنده ویلای مدرن بر مبنای هویت راداری و جهانی بودن می باشد.

چهارچوب ویلا سنتی را فرهنگ سنت‌ها و المان های تاریخی می سازند. به عنوان مثال می توان گفت طراحی ویلای کلاسیک را می‌توان نوعی طراحی سنتی ذکر کرد. با توجه به سنت های معماری روم و یونان قدیم انجام می‌شود طراحی ویلا سنتی ایرانی نیز از سنت های معماری اصلی ایرانی شکل می‌گیرد.

 

دلیل محبوبیت ویلا سنتی

 

دلیل محبوبیت و ساخت ویلا به سبک سنتی

توجه داشته باشید ساخت ویلا به سبک سنتی در احیای فرم های گذشته و القای حس نوستالژیک در فضا می باشد. بدون شک همه ما دارای خاطراتی از خانه‌های قدیمی می باشیم که این خاطرات به نوعی شیرین و به یادماندنی می باشد. بودن در فضاهای مشابه جنسی از گرما و صمیمیت وجود همه را فرا خواهد گرفت و برخی از این خاطرات در بافت شهرها و برخی دیگر در نواحی ییلاقی به عنوان خانه باغ های قدیمی می باشد.

 فرم های قدیمی و سنتی در طراحی خانه های ویلایی باعث شده است فضاهای سنتی بسیار زیبایی را خلق نماید. این فضا های سنتی باعث احساس پیوند با گذشته شده و آرامش و زیبایی را برای همه به ارمغان خواهد آورد. توجه داشته باشید یکی از نمونه طراحی ویلا در مناطق ییلاقی، طراحی ویلا سنتی می باشد.

یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این ویلاها همخوانی آن با فرهنگ مردم می باشد. چراکه معماری سنتی ایرانی در طی قرن ها با توجه به فرهنگ مردم شکل گرفته است و به صورت سنتی می باشد.

اصول طراحی و ساخت ویلا به سبک سنتی

در ادامه مبحث ساخت ویلا به سبک سنتی باید ذکر کنیم که اصول طراحی این ویلاها در مناطق و فرهنگ های مختلف تقریباً مشابه می باشد. تفاوت ها مربوط به رویکردهای مختلفی می باشند که برای حصول به این اصول اتخاذ خواهند شد. اصول طراحی ویرایش سنتی زیربنای طراحی را شکل خواهد داد. برخی از این اصول به شرح زیر می باشد.

  • اصول فرم و فضا سازی بر اساس بناهای سنتی
  • استفاده از مصالح بوم آورد و خاص منطقه ساخت ویلای سنتی
  • طراحی نمای ویلا مثل خانه های سنتی و قدیمی
  • طراحی قلمی و سازگار با شرایط آب و هوایی منطقه مورد نظر
  • فضاهای واسطه در غالب تراس و بالکن با ارتباط با طبیعت
  • سطوح شفاف و شیشه خور بزرگ و فضای داخلی روشن همچنین بهره‌مندی از دید های گسترده به پیرامون.
  • طراحی داخلی ویلا سنتی طبق فضاسازی‌های خانه‌های قدیمی و مبلمان سنتی

 

اصول طراحی ویلا سنتی

 

نکاتی برای طراحی محوطه باغ ویلا سنتی

نمای آجری

در طراحی محوطه باغ ویلا سنتی برای اینکه فضای سنتی ایجاد شود و همچنین نمایی سبک سنتی از آجر استفاده می‌کنند. همانطور که می دانید آجر از گذشته تا به الان به عنوان پرکاربردترین مصالح ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. اما همین آجرها نیز از ابتدا تا به الان دارای شکل ها و انواع مختلفی می باشند که در محوطه سازی باغ ویلا سنتی از نوع قفقازی و نسوز ان استفاده خواهد شد.

شیشه های رنگی در طراحی محوطه باغ ویلا سنتی

در ادامه مبحث ساخت ویلا به سبک سنتی باید ذکر کنیم که می توانید از شیشه های رنگی برای این سبک ویلا استفاده کنید. شیشه های رنگی مخصوص معماری سنتی کشور ما می باشد. می توانید به عنوان یک انتخاب درست و مناسب برای طراحی محوطه باغ ویلا سنتی استفاده کنید که سر خوشی و حال خوب را برای افراد به همراه دارد.

بهارخواب در طراحی محوطه باغ ویلا سنتی

بهتر است بدانید در معماری سنتی ایران از بهار خواب نیز می توان استفاده کرد که بهار خواب معمولا شاه نشین یا همان تراز گفته خواهد. این بهار خواب امروزه تغییرات بسیاری داشته است که یک سبک سنتی فوق‌العاده را به همراه خواهد آورد و فضای دلنشین و زیبا ایجاد می‌کند. شما با ایجاد یک تراس یا بهار خواب می توانید به سبک سنتی یک طراحی محوطه باغ سنتی برسید.

حوض در طراحی محوطه باغ ویلا سنتی

در باغ های ایرانی همیشه یک حوض در وسط باغ وجود دارد که خودنمایی می کند. پس شما نیز می توانید در طراحی محوطه باغ ویلا سنتی از یک حوزه بهره مند شوید و فضای دلنشینی را ایجاد نمایید. توجه داشته باشد می توانید در وسط حوض از یک آب نما نیز استفاده کنید و باعث می‌شود تا ویلای شما طراوت و تازگی داشته باشد.

تخت های سنتی برای طراحی محوطه باغ ویلا سنتی

سعی کنید در گوشه‌ای از باغ خود تخت های سنتی مورد استفاده قرار دهید که این بسیار موثر بوده و باعث جلب توجه و دلنشین باغ خواهد شد. تخت های سنتی را با پشتی ها و متکا های گرد و قالیچه های سنتی تزیین نمایید. این کار باعث می شود سنتی تر بوده و فضای باغ صمیمی تر شود.

توجه داشته باشید در ساخت ویلا به سبک سنتی معمولاً از بتن ریزی آن تا مراحل دیگر معمولاً از مصالح و محصولات فولادی میلگردها، تیرآهن، ناودانی و نبشی و …. استفاده می شود. شما بازدید کنندگان گرامی می توانید جهت تهیه این محصولات به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره نیز از طریق راه های ارتباطی ذکر شده با کارشناسان آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

چگونه در ساخت و ساز موفق شویم؟

https://ahanhyper.com//?p=19579

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *