امروز : پنج‌شنبه 18 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

رول فرمینگ ورق

رول فرمینگ ورق که به شکل دهی ورق اشاره واضحی می کند امروزه با فرآیند خاصی مورد توجه و استفاده قرار می‌گیرد. یکی از روش های مورد توجه و البته مدرن و بهینه ‌ای که به واسطه آن شما می توانید طرح های گوناگونی را برای انواع ورق در نظر بگیرید، بدون شک فرایند رول فرمینگ ورق است.

همان گونه که احتمالا می دانید ورق های فولادی یک از مصالح بسیار کاربردی در امر ساخت و ساز به شمار می آیند. هم چنین بسیاری از ورق های رنگی و گالوانیزه به واسطه استفاده از دستگاه فرمینگ ورق استحکام و زیبایی خاصی را به وجود می آورد و برای تبدیل ورق به لوله قوطی، پروفیل و دیگر مقاطع این چنینی باید شما تنها از خدماتی هم چون رول فرمینگ انواع ورق استفاده کنید. بدین ترتیب بدون هیچ گونه تغییر در ضخامت ورق، بهترین عملیات را به صورت کاملا مشخص می توان در نظر گرفت.

مزایا رول فرمینگ ورق

 

مزایای رول فرمینگ ورق

از جمله مزایایی که شما می توانید برای انجام رول فرمینگ ورق در نظر بگیرید این است که ورق شما در انواع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و همین تنوع می تواند بدون محدودیت کارایی بیشتری را برای خدمات این چنینی به نمایش بگذارد.

هم چنین ظرافت، کیفیت، دقت و دوام بالاتری برای انجام فرمینگ ورق مورد توجه قرار می گیرد و شما در هر نوع اندازه، بدون محدودیت خاصی می توانید به تولید انواع مختلف ورق در شکل ها و ابعاد مختلف اقدام کنید.

هزینه بسیار کم و حجم های متفاوت می‌تواند از جمله مزیت های اصلی برای استفاده از فرایند رول فرمینگ ورق باشد اما در این بین، انواع مختلفی وجود دارد که هر کدام از این انواع صددرصد ویژگی و ساختار خاصی را مشخص می‌کند. تبدیل ورق به مقاطع گوناگون و هم چنین استفاده از دمای خاص برای شکل های هر متفاوت تر همراه با زاویه خطوط خمشی باید به گونه‌ای در نظر گرفته شود که ضخامت ورق در طی عملیات تغییر نکند.

فرمینگ گرم

چنانچه بخواهیم به انواع رول فرمینگ ورق اشاره ای داشته باشیم، شما می توانید ورق ضخیم و ورق با ضخامت کم را 2 گروه بندی برای انجام فرایند فرمینگ ورق در نظر بگیرید که در فرمینگ ورق گرم از ورق هایی که ضخامت بالاتری دارد استفاده می کنند و برای انجام این نوع فرمینگ دمای ورق افزایش پیدا می کند تا بتوانند شکل مورد نظر را به راحتی به دست آورد.

 هم چنین محصولاتی که به واسطه نورد گرم ساخته می شوند نسبت به نورد سرد محبوبیت آن چنان بالایی ندارند و امروزه تنها برای ساخت انواع نبشی، تیرآهن و دیگر محصولات این چنینی از ورق گرم و یا به  قول معروف ضخیم استفاده می کنند.

تنظیم دما در این روش بدون اغراق دقت بالایی را می طلبد، به گونه ای که اگر حرارت مورد نظر به هر دلیلی افزایش و کاهش پیدا کند، این احتمال وجود دارد که ورق ساختار اصلی خود را به دست نیاورد و حتی نابود گردد.

فرمینگ سرد

 اما یکی دیگر از انواع رول فرمینگ ورق گه امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته است، فرمینگ سرد و یا ورق با ضخامت کم است که نسبت به فرمینگ گرم با استقبال بیشتری رو به ‌رو می شود و در این روش به هیچ عنوان از ضخامت بالا برای ورق خبری نیست. حتی هیچ گونه دمایی با افزایش بالا وجود ندراد و به این دلیل که ضخامت ورق مورد نظر کم است به راحتی و هم چنین سرعت بالاتر می توان به انجام رول فرمینگ ورق به نحو احسن اقدام نمود.

معمولا در این روش منحصر به فرد، محبوب و پر طرفدار از تختال و کلاف به عنوان ماده اولیه برای فرم دهی ورق استفاده می کنند و به هر حال نسبت به فرمینگ گرم  به حساسیت بالایی نیاز ندارد و از هرنوع خسارت بابت نابودی ورق به هر دلیلی افراد را دور نگه می دارد  و به همین دلیل توصیه ما استفاده از این روش است.

انواع رول فرمینگ ورق

رول فرمینگ ورق را شما باید با استفاده از دستگاه های سنگین و سبک مورد استفاده قرار دهید. غلتک های فولادی که بر روی این دستگاه ها قرار گرفته است به سادگی می تواند، به حرکت در آوردن ورق ها برای انجام عملیات رول فرمینگ ورق به بهترین شکل ممکن کمک نماید. هم چنین یکی دیگر از فرایند هایی که بر روی دستگاه های فرمینگ ورق انجام می پذیرد، عملیات پانچ است که در پایان این عملکرد می تواند، برجستگی های متفاوتی را بر روی سطح ورق به نمایش بگذارد.

معمولا از دستگاه های مورد نظر گفته شده برای زمانی که افراد به دنبال تولید بالا و حجم بسیار زیاد هستند و یا برای ساخت پروفیل های باریک و بلند و یا دیگر مقاطع فولادی استفاده می کنند.

از جمله انواع قالب مانند قالب ورق شیروانی، طرح سفال با تیپ های متفاوت فرانسه و پالرمو و طرح دیواری که با کانکسی گفته می شوند و یا قالب دیواری برای فرم دهی ورق استفاده می گردد.

 

انواع رول فرمینگ ورق

 

سخن پایانی

رول فرمینگ ورق امروزه به این دلیل مورد توجه قرار گرفته است که می توان از قالب های متفاوتی برای این فرایند به نحو احسن استفاده کرد. برخی از ورق هایی با ضخامت بالا استفاده نمی کنند به این دلیل که شکل دهی آن ها حقیقتا کار بسیار سختی است. اما برعکس از ورق هایی با ضخامت بالا بسیار استفاده می شود به این خاطر که به سادگی و با سرعت بیشتر می توان عملیات فرم دهی ورق را به پایان رساند.

چنان چه شما به دنبال فرایند ساده ولی با کیفیتی برای شکل دهی انواع ورق هستید، توصیه ما به شما این است که سعی کنید تنها از مجموعه هایی که سابقه کار بالایی در این زمینه دارند استفاده کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

انواع فرمینگ ورق گالوانیزه

https://ahanhyper.com//?p=13991

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *