امروز : سه‌شنبه 23 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

روش های برش تیرآهن

یکی از پروفیل های پر کاربرد انواع ساختمان سازی ها که باید خریداری شود تیرآهن می باشد. تیر آهن ها در استاندارد های متنوعی تولید و طراحی می‌ شوند که خصوصیت های استحکامی و ظاهری متفاوتی از خود نشان می‌ دهند. روش های برش تیرآهن با یکدیگر متفاوت می باشد که اگر شما قصد برش دادن انواع تیرآهن ها را دارید باید به خوبی در مورد روش‌های برش دادن آنها اطلاعات بیشتری به دست بیاورید.

تیرآهن ها به طور معمول در شاخه‌ های ۱۲ متری تولید می ‌شوند ولی باید به خوبی بدانید که نحوه قیمت گذاری روی آنها بر اساس وزن هر یک از شاخه ها اعلام می گردد. برخی از افراد زمانی که خرید تیرآهن را انجام می ‌دهند مایل هستند که آنها را به متراژ دلخواه خود در بیاورند.

تیرآهن های نرمال اندازه مشخص شده دارند ولی در برخی از مواقع شما باید تیرآهن ها را به اندازه ‌ای در بیاورید که برای ساختمان سازی تان مناسب است. در واقع باید به خوبی بدانید که اگر قصد خریداری و برش دادن تیرآهن ها را دارید باید پیش از تهیه کردن تیرآهن در مورد روش ‌های برش تیرآهن اطلاعات بیشتری داشته باشید.

برخی از مهم ترین روش هایی که مربوط به برش دادن تیرآهن می باشد را در ادامه معرفی می کنیم.

روش های متنوع برش تیرآهن

معرفی روش های متنوع برش تیرآهن

برخی از اصلی ترین و مهمترین روش هایی که برای برش تیرآهن مورد استفاده قرار می گیرد و شما باید به خوبی با آنها آشنایی داشته باشید عبارت است از :

  1. برش دادن تیرآهن با روش سرد :

برش دادن تیرآهن به روش سرد به وسیله گیوتین های سنگین انجام می ‌شود. در این روش باید محل برش را روی لبه گیوتین قرار دهید و با فشار دادن شاسی تیغه های قیچی را پایین بیاورید و محل مورد نظر از این طریق برش داده می‌ شود.

دستگاه های پانچ و برش های هیدرولیکی از نمونه دستگاه های این روش می باشند که بدون تولید کردن براده برش را انجام می‌ دهند. برش سرد موجب از بین رفت فرم اصلی تیرآهن خواهد شد. زمانی که تیر آهن را برش می دهید باید به وزن و همچنین حجم تیرآهن دقت کنید و سپس دستگاه مورد نظر را انتخاب نمایید.

  1. برش دادن تیرآهن با روش گرم :

یکی دیگر از روش های برش تیرآهن به صورت گرم می باشد که این روش در حالت برنول انجام خواهد شد. در این روش روی قسمت اولیه مشعل برنول حرارت تولید می شود و از احتراق آن گاز استیلن و اکسیژن بیرون می آید، در این صورت موجب ذوب محل برش می گردد.

برش کاری با دیگر پروفیل های فلزی مانند میلگرد نیز به کمک این روش بسیار مرسوم می ‌باشد. برش های تیرآهن با استفاده از این روش نسبت به روش سرد مزیت های بسیار بیشتری دارد.

سرعت بالای برشکاری، مکانیزه کردن عملیات برشکاری، کاهش دادن میزان ضایعات و غیره از جمله مهمترین مزایای برش دادن با روش گرم به شمار می رود.

  1. برش دادن تیرآهن با اره آتشی :

یکی دیگر از روش هایی که برای برش دادن تیرآهن مورد استفاده قرار می‌ گیرد به کاربردن دستگاه اره دیسکی آتشی و یا اره پروفیل بر می باشد. این دستگاه را به طور معمول برای برش کاری در کارگاه ها مورد استفاده قرار می ‌دهند. به وسیله این دستگاه امکان قطع در زاویه دلخواه به کمک میز کار فراهم خواهد شد. یکی از مهمترین مزیت ‌های این دستگاه کلید ایمنی خودکار آن می ‌باشد.

اگر تیغه در زمان کار شکسته شود به صورت خودکار دستگاه کار کردن را متوقف می سازد. میزان نیروی برشی در این دستگاه به دست اپراتور است و به همین دلیل فردی که بخواهد از این دستگاه استفاده کند باید تخصص و تجربه کافی داشته باشد.

اره آتشی برای برای برش دادن تیرآهن های نبشی و ناودانی بسیار پر استفاده است.

برش دادن تیرآهن با اره نواری

  1. برش دادن تیرآهن با اره نواری :

یکی دیگر از مناسب ترین روش های برش تیر آهن های قطور و سنگین این روش می باشد. دستگاه اره نواری دارای اره های دوار است که برش با ریزترین را نسبت به دیگر اره ها به وجود می ‌آورد و پرتی کمتری را در کار ایجاد می ‌کند.

  1. برش دادن تیرآهن به وسیله لیزر :

برش دادن تیرآهن به وسیله اشعه لیزر یکی دیگر از روش های برش می باشد که به تازگی بسیاری از افراد از آن استفاده می‌ کنند. این روش در کارگاه‌ ها چندان مورد استفاده قرار نمی ‌گیرد و به طور معمول برای برش دادن دقیق در آزمایشگاه ها و مکان های خاصی انجام می ‌شود.

برش لیزری به وسیله استعمال کردن اشعه لیزر از یک خروجی بسیار قوی روی اجسامی که می خواهند بریده شوند انجام خواهد شد. به طور معمول فناوری لیزر به دلیل دقت بالا در فرآیندهای سوراخ کاری و همچنین نقش و نگار روی ورق ها به کار برده می شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

روش های برش تیرآهن

https://ahanhyper.com//?p=8414

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *