امروز : یکشنبه 21 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن

رنگ مخصوص ورق گالوانیزه از روش های کاربردی و مناسب برای افزایش مقاومت و استحکام ورق فولادی به شمار می رود. همچنین، رنگ کردن ورق های گالوانیزه، موجب افزایش زیبایی و جذابیت بصری ورق می شود. ورق‌های گالوانیزه یا ضد زنگ، از ورق های پرکاربرد و پراستفاده در صنایع محسوب می شوند.

نفوذ فرآیندهای شیمیایی مانند خوردگی و پوسیدگی، از عامل های اصلی افت کیفیت و کارایی ورق های فولادی تلقی می گردد. قرار گرفتن مقاطع فولادی در معرض اکسیژن و هوا، موجب ایجاد واکنش شیمیایی و اکسیداسیون در این محصولات می شود. فرآیند اکسیداسیون، تغییر ترکیبات شیمیایی ورق را رقم می زند.

بر همین اساس، رطوبت از عامل های اصلی اکسیداسیون و زنگ زدگی مقاطع فولادی می باشد. به منظور جلوگیری از این مشکلات، غالبا بر روی سطح ورق عملیاتی با عنوان گالوانیزاسیون انجام می گیرد. این فرآیند، از ورق های فولادی در برابر عوامل محیطی، رطوبت و اکسیداسیون و خوردگی، محافظت می کند.

لازم به ذکر است که رنگ مخصوص ورق گالوانیزه از روش های کارآمد برای استحکام بخشیدن و مقاوم سازی مقاطع فولادی قلمداد می گردد. از سوی دیگر، ورق های گالوانیزه به علت برخورداری از ظاهر زیبا، در موارد بسیاری از جمله برای پوشش سقف خانه ها، مورد استفاده واقع می شوند.

 

ویژگی های رنگ مخصوص ورق گالوانیزه

ویژگی های رنگ مخصوص ورق گالوانیزه

رنگ مخصوص ورق گالوانیزه، به عنوان نمونه ای از پوشش های نانو، از ورق های فولادی در برابر عوامل خارجی محافظت به عمل می آورد. این نوع رنگ، به علت برخورداری از خاصیت خود ترمیمی، بر روی سطوح تمام فلزات به عنوان نوعی پوشش استفاده می گردد.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که بخش های سوراخ کاری یا جوشکاری شده بر روی سطح فلزات در صورت عدم محافظت، دچار خوردگی و پوسیدگی می شوند. اعمال رنگ گالوانیزه بر روی این نقاط حساس، مانع از خوردگی و پوسیدگی ساختار و بافت ورق های فولادی می شود.

رنگ ورق گالوانیزه برای رنگ آمیزی سایر فلزات مانند فولاد، منیزیم و آلومینیوم نیز کاربرد دارد. به طور معمول، رنگ ورق های گالوانیزه از خواص نانو ساخته می شود. نانو پوششی جدید بوده که بر روی سطوح فلزات به صورت یک لایه شفاف و نازک قرار می گیرد. برخورداری از مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی و قیمت مناسب، برخی از مشخصات رنگ های گالوانیزه به شمار می روند.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که رنگ ورق های گالوانیزه قابلیت اجرا در شرایط آب و هوایی مختلف را دارد. همچنین، این رنگ در برابر چکش و ضربه از مقاومت مطلوبی برخوردار است.

امکان رنگ آمیزی مجدد، اجرای راحت و آسان، قابلیت نظافت و شستشو، خاصیت چسبندگی بالا و قابلیت تعمیر، از دیگر ویژگی های حائز اهمیت رنگ مخصوص ورق گالوانیزه محسوب می شود. علاوه بر این، برخورداری از خاصیت عایق گونه، از هدر رفت و اتلاف برودت و گرمایش جلوگیری می کند.

از دیگر مشخصات برجسته رنگ‌های مخصوص ورق گالوانیزه می توان به مقاوم بودن در برابر شرایط آب و هوای سخت، دوام بالا در برابر اشعه یو وی، مقاومت در برابر حرارت و دمای بالا و خشک شدن در مدت زمان کوتاه، اشاره نمود.

انواع و اقسام رنگ ورق گالوانیزه

رنگ مخصوص ورق گالوانیزه غالبا برای محافظت و نگهداری از لایه زیرین فولاد، بسیار کاربرد دارد. این پوشش‌ها در طیف رنگی گسترده ای مانند قرمز، قهوه ای و سبز موجود می باشند. تنوع رنگ ورق های گالوانیزه 16 رنگ مختلف و متنوع را در بر می گیرد. این رنگ ها را می توان به صورت مجزا یا ترکیبی با چند رنگ مختلف، برای پوشش سطح فلزات، استفاده کرد.

رنگ مخصوص گالواکوت و اسپری زینک، از رنگ های پرکاربرد برای پوشش سطح ورق های گالوانیزه تلقی می گردند. همچنین، رنگ های گالوانیزه ضد خش بوده و به راحتی دچار تغییر حالت نمی شوند.

 

مشخصات رنگ گالواکوت

مشخصات رنگ گالواکوت

رنگ گالواکوت برای پوشش سطح ورق های گالوانیزه گرم و سرد مورد استفاده قرار می گیرد. رنگ های گالواکوت از نمونه های شناخته شده و رایج، برای رنگ آمیزی ورق های گالوانیزه محسوب می شوند. این رنگ بر پایه آب و بدون حلال و بدون بو می باشد. همچنین، این رنگ قابلیت اجرا در یک مرحله را بدون نیاز به پرایمر دارد.

مضاف بر این، رنگ های گالواکوت مطابق با استانداردهای مربوطه تولید می شوند. بر همین اساس، از خاصیت چسبندگی بسیار بالایی بهره مند هستند. برخورداری از خواص مکانیکی بالا، محافظت از سایش لایه زیرین، عدم نیاز به ترمیم مجدد، دوستدار محیط زیست و خشک شدن در کوتاه ترین بازه زمانی را می توان از دیگر مشخصات رنگ های گالواکوت برشمرد.

ناگفته نماند که افزایش طول عمر مفید ورق فولادی، صرفه اقتصادی و اجرای آسان و سریع عملیات رنگ آمیزی، از مزایای مهم رنگ مخصوص ورق گالوانیزه قلمداد می گردد. در ضمن این نوع رنگ از سازه فلزی و میلگرد های استفاده شده در داخل بتن، در برابر خوردگی محافظت می کند. پوشش ورق گالوانیزه برای آبکاری سازه های فلزی، از محصولات کاربردی و ایده آل محسوب می شود.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط :

کاربرد ورق گالوانیزه چیست ؟

فرایند تولید ورق گالوانیزه

کارخانه‌های تولیدکننده ورق گالوانیزه

بهبود کیفیت ورق گالوانیزه

عمر مفید ورق گالوانیزه چقدر است؟

راهنمای خرید ورق گالوانیزه

علت شوره زدن ورق گالوانیزه و نحوه رفع آن

رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن

رنگ پودری الکترواستاتیک؛ مزایا، انواع و نحوه ی رنگ آمیزی

https://ahanhyper.com//?p=6949

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *