امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن

از جمله روش های مفید و کاربردی که می‌تواند به استحکام، مقاومت و دوام ورق های فولادی اشاره کند، صد در صد استفاده از رنگ مخصوص گالوانیزه است؛ چرا که برای افزایش زیبایی و جذابیت هر چه بیشتر ورق های فولادی، رنگ کردن آنها می تواند یک گزینه عالی و مقرون به صرفه باشد.

امروزه ورق های پر استفاده گالوانیزه در صنعت حرف های زیادی برای گفتن دارند که باعث شده اند، فروش بالایی را برای این نوع ورق های در نظر بگیرید. از جمله دلایلی که به افت کیفیت و کارایی انواع ورق های فولادی اشاره می کنند، صد در صد نفوذ مواد شیمیایی و فرایندهای گوناگون مانند خوردگی و پوسیدگی است.

به همین دلیل بهتر است رنگ مخصوص ورق گالوانیزه را با توجه به شرایط و ویژگی های آن به خوبی مورد بررسی قرار دهید. همانگونه که می دانید قرار دادن مقاطع فولادی در برابر اکسیژن و هوا باعث می‌شود تا واکنش شیمیایی در این محصولات رخ دهد و این ترکیبات شیمیایی با تغییرات خود کیفیت و ساختار اصلی ورق را کاملاً بر هم بزنند و به همین دلیل، ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن به صورت کاملا واضح آشنا کنیم. در ادامه همراه ما باشید.

 

ویژگی های رنگ مخصوص گالوانیزه

 

ویژگی های رنگ مخصوص گالوانیزه

برای اینکه بتوانید ورق فولادی را در مقابل عوامل خارجی به بهترین شکل ممکن محافظت کنید، باید از پوشش های نانو به عنوان رنگ مخصوص ورق گالوانیزه استفاده کنید. پوشش نانو به خاطر داشتن خاصیت خود ترمیمی می تواند برای تمام فلزات یک سطح فوق العاده مقاوم را به وجود آورد.

 همانگونه که می دانید قسمت هایی بر روی فلز که سوراخ کاری و جوشکاری شده است، اگر در برابر شرایط جوی به خوبی محافظت نشوند، خوردگی و پوسیدگی اولین چیزی است که از خود به نمایش می‌گذارند. رنگ ورق گالوانیزه برای فولاد، منیزیم و آلومینیوم کاربرد بسیار بالایی دارد؛ چرا که رنگ مخصوص گالوانیزه به خاطر داشتن خواص نانو یک لایه کاملاً شفاف و نازک را به وجود می آورد و همین لایه می‌تواند دوام اصلی خود را در مقابل خوردگی با یک قیمت مناسب به نمایش بگذارد.

 رنگ ورق های گالوانیزه در انواع شرایط آب و هوایی کیفیت خود را نشان می‌دهند که شما بتوانید در مقابل چکش و ضربه از استحکام اصلی این ورق ها استفاده کنید. رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن کم نیستند، به همین دلیل توانسته اند امکان رنگ آمیزی دوباره، قابلیت شستشو و نظافت، خواصی مانند چسبندگی، تعمیر و راحتی در اجرا را معرفی کند. خاصیت عایق کاری می‌تواند به جلوگیری از اتلاف انرژی اشاره واضحی داشته باشد که شما در مقابل حرارت، دمای بالا و اشعه uv بتوانید از رنگ های مخصوص گالوانیزه استفاده کنید.

انواع رنگ گالوانیزه

شناخت رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن باعث می شود تا بتوانید با طیف وسیعی از رنگ ها مانند قرمز، قهوه ای و سبز به نحو احسن آشنا شوید که البته رنگ ورق های گالوانیزه ۱۶ رنگ گوناگون است که هر کدام به صورت مستقل با ترکیب چند رنگ دیگر می توانند برای پوشش دهی سطوح فلزات مورد استفاده قرار گیرند.

 

انواع رنگ گالوانیزه

 

 در این بین، برخی رنگ ها کارایی بیشتری را به خود اختصاص می دهند. این رنگ ها می تواند شامل، رنگ های اسپری زینک و گالواکوت باشد. دو رنگ گفته شده، جزء پر استفاده ترین ها به شمار می آیند. علت استفاده از رنگ های گالوانیزه، قابلیت هایی مانند ضد خش آن ها است که شما را با تغییر حالت خاصی رو به رو نخواهند کرد.

رنگ گالواکوت

 رنگ گالواکوت برای پوشش دهی سطوح ورق های گالوانیزه سرد و گرم مناسب است. پایه این رنگ عمدتاً بر پایه آب، حلال و بدون بو است. همچنین این نوع رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن را بدون نیاز به پرایمر می‌توانید مورد استفاده قرار دهید. اجرای هرچه سریع تر این رنگ نیز از جمله مزایای اصلی آن به شمار می آید.

 خاصیت چسبندگی بالا،خاصیت مکانیکی قابل قبول و مراقبت از سایش لایه زیرین و همچنین نیاز نداشتن به ترمیم مجدد در کنار سازگاری با محیط زیست و پروسه خشک شدن بسیار کوتاه را می توان از ویژگی های اصلی رنگ گالواکوت در نظر گرفت.

ناگفته نماند که قیمت بسیار مناسبی دارد و همین امر نیز می تواند به صرفه اقتصادی این رنگ اشاره واضحی داشته باشد. این نکته را به خاطر داشته باشید که سرعت عمل شما در عملیات رنگ آمیزی می تواند مدیون استفاده از این نوع رنگ باشد.

مراحل رنگ آمیزی ورق گالوانیزه

با توجه به رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن شما بهتر است بدانید که مراحل رنگ آمیزی ورق نیز باید به صورت کاملا اصولی انجام پذیرد. در ابتدا باید با توجه به شرایط آب و هوایی منطقه یک رنگ مناسب را انتخاب کنید. سپس با آماده سازی سطوح، میتوانید شرایط استفاده از رنگ گالوانیزه را مهیا کنید.

 بعد از این که نسبت به تمیز کاری سطوح اقدام نمایید، باید نسبت به رنگ آمیزی هرچه سریع تر وارد عمل شوید که معمولاً در محیط های سربسته بهتر است رنگ آمیزی ورق گالوانیزه انجام پذیرد، تا شما ظاهری یکنواخت را بدون ماتی و شفافیت رنگ بالا مشاهده کنید. سپس رنگ را در مکانی مخصوص انبار کنید و دمای حداقل ۱۸ درجه را برای آن در نظر بگیرید. ضخامت رنگ نیز جزء موارد مهمی است، که باید با توجه به میزان رطوبت منطقه به آن توجه کنید.

 

مراحل رنگ آمیزی ورق گالوانیزه

 

ما در این مقاله در مورد رنگ مخصوص ورق گالوانیزه و ویژگی های آن با شما صحبت کردیم. این نوع رنگ را می توان جزء رنگ های بسیار کاربردی در نظر گرفت.  شما می توانید هم اکنون نسبت به خرید این نوع رنگ های مخصوص از مجموعه آهن هایپر با قیمتی کمتر از دیگر رقبا اقدام نمایید.

از دیگر محصولاتی که توسط مجموعه اهن هایپر ارائه می گردد می توان به انواع میلگرد، انواع تیرآهن، نبشی و ناودانی و … اشاره کرد. تمامی این محصولات توسط برترین کارخانه های تولید کننده داخلی و خارجی تولید و ساخته می شود. جهت تهیه و سفارش این محصولات می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی https://ahanhyper.com اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

رنگ پودری الکترواستاتیک؛ مزایا، انواع و نحوه ی رنگ آمیزی

https://ahanhyper.com//?p=24613

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *