امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

راهنمای کامل کاربرد ساندویچ پانل در ساختمان سازی

تجهیزات پیش ساخته زیادی در بازار موجود هستند که در ساختمان سازی استفاده می شوند. ساندویچ پانل یکی از این تجهیزات است‌ که در مواردی کاربرد دارد. در این مبحث می خواهیم راهنمای کامل کاربرد ساندویچ پانل در ساختمان سازی را مورد بررسی قرار دهیم. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با کاربردهای این‌ محصول با ما همراه باشید.

امروزه تجهیزات پیش ساخته زیادی وجود دارند که با استفاده از آن می توان سرعت ساختمان سازی را بالا برد. ساندویچ پانل یکی از این تجهیزات است که از یک ماده مرکزی عایق با چگالی کم ساخته شده که بین دو لایه محکم قرار گرفته و با فشار به هم‌ می چسبند. وزن این محصول سبک بوده و با توجه به نصب راحتی که دارد  سرعت انجام کار را بالا می برد.‌ مخصوصا زمانی که سرعت بالا در ساخت و ساز اهمیت زیادی دارد پیشنهاد می شود حتما از این تجهیزات پیش ساخته استفاده کنید. در نتیجه می توان گفت کاربرد ساندوچ پانل در ساختمان سازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

ساندویچ پانل

انواع ساندویچ پانل براساس نوع عایق

براساس مواد عایق این محصولات را می توان به سه گروه زیر تقسیم کرد:

ساندویچ پانل پلی استایرن

همانطور که پیداست این محصول از پلی استایرن ساخته شده و در برابر آب و رطوبت مقاوم می باشد. همچنین این تجهیزات انعطاف پذیری خوبی داشته و ضد حریق است. این محصول برای استفاده در سردخانه های میوه و سبزیجات و گوشت بسیار مناسب می باشد. این نوع ساندویچ پانل با توجه به انعطاف پذیری بالایی که دارد وقتی در معرض گرما و حرارت قرار گیرد؛ نرم می شود که به راحتی می توان آن را به اشکال مختلفی درآورد.

ساندویچ پانل پلی یورتان

در ادامه مبحث کاربرد ساندویج پانل در ساختمان سازی باید ذکر شود از دیگر انواع این تجهیزات می توان ساندویچ پانل پلی یورتان را نام برد. نفوذناپذیری این تجهیزات بسیار بالا بوده و انرژی داخلی را حفظ می کند. همچنین این محصول ضریب حرارتی پایینی داشته و وزن آن سبک است. در مکان هایی که عایق حرارتی نیاز دارند انتخاب این محصول گزینه خوبی است.

ساندویچ پانل پشم سنگ

این محصول در برابر رطوبت عایق بوده ولی در برابر آب عایق نبوده و آب به داخل آن‌ نفوذ می کند. ضد حریق بوده و برای کارخانجات و سالن های صنعتی کاربرد زیادی دارد. عایق حرارتی و عایق صوتی از ویژگی های بارز این نوع ساندویچ پانل به شمار می رود.

انواع ساندویچ پانل

ویژگی های ساندویچ پانل

ساندویچ پانل با توجه به ویژگی های بی شماری که دارد در ساختمان سازی کاربرد دارد که در زیر آن ها را توضیح می دهیم:

مقرون به صرفه: قیمت این محصول پایین بوده و همین سبب بالا رفتن تقاضای آن شده است.

سبک بودن: وزن این محصول کم بوده و حمل و نقل آن به آسانی انجام می شود که همین امر نقش زیادی در استفاده از آن دارد.

مناسب برای ساخت و سازهای سریع: نصب این محصول بدون پیچیدگی و به سرعت انجام می شود که برای سازندگان سودآور است.

مقاومت در برابر ضربه و فشار: نیروی وارد به این‌ محصول به آن جذب شده و مقاومت خوبی در برابر ضربات وارده از خود نشان می دهد.

عایق در برابر مواد: این‌ محصول در برابر روان کننده ها، روغن های معدنی، حلال ها، اسیدها و بازهای رقیق مقاومت بالایی داشته و از پوسیدگی آن جلوگیری می کند.

عایق در برابر گرما: همچنین این محصول از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و یکی از دلایل کاربرد ساندویچ پانل در ساختمان سازی همین امر است.

عایق در برابر عوامل طبیعی: از دیگر ویژگی های این‌ محصول عایق بودن در برابر رطوبت، آتش سوزی و زنگ زدگی است.

ماندگاری مطلوب و سازگار با محیط زیست: این محصول از رشد موجودات و مواد مخرب جلوگیری کرده و ماندگاری را بیشتر می کند. همچنین این‌ محصول با محیط زیست سازگار بوده و خطری برای انسان و حیوانات ندارد.

ویژگی های ساندویچ پانل

کاربرد ساندویچ پانل در ساختمان سازی

ضخامت ساندویچ پانل برای استفاده در ساختمان سازی بین ۵ الی ۲۵ سانتی متر است. این تجهیزات شبیه به ساندویچ بوده و دارای ویژگی های زیادی هستند که باعث حذف تجهیزات سنتی یا استفاده خیلی کم از آن ها شده است. کاربرد هر ساندویچ پانل در ساختمان سازی با توجه به عواملی ایجاد شده است که با توجه به ویژگی های هر کدام، شیوه اجرا، عایق بندی، مشخصات فنی و مزایا و معایب آن می توان نوع مناسب آن را انتخاب کرد. به طور کلی می توان کاربرد این تجهیزات را با دو عنوان زیر مشخص کرد:

ساندویچ پانل سقفی: این تجهیزات برای سقف استفاده شده و انواع مختلفی دارند که شامل پانل سقفی صاف، پانل سقفی با شیار و پیچ مخفی، پانل به همراه پیچ مخفی و ماکرویو شده،‌ پانل مخفی بدون فشار می باشد. از این محصول در مکان هایی چون انبارها، سوله ها، کارخانه ها، سردخانه، ساختمان های پیش ساخته و کانتینرهای قابل حمل استفاده می شود.

ساندویچ پانل دیواری: یکی دیگر از کاربردهای ساندویچ پانل در ساختمان سازی به صورت دیواری است. این محصول حکم دیوار پیش ساخته ای را دارد که در سازه های مختلف می توان از آن استفاده کرد. این تجهیزات شامل انواع قفل دار، ساده، پیچ مخفی و نر و مادگی می باشد. این تجهیزات با توجه به جنسی که دارند؛ در مواردی چون گاراژها، غرفه ها، ساختمان ویلایی پیش ساخته، مغازه، سردخانه های ثابت و متحرک و پارتیشن بندی داخل به کار برده می شوند.

کاربرد ساندویچ پانل

آشنایی با آهن هایپر

امروزه استفاده از محصولات فولادی در ساخت و ساز بسیار استفاده می شود. مجموعه تخصصی آهن هایپر جهت فروش و عرضه میلگرد، ناوانی، ورق استیل، ورق گالوانیزه و …. فعالیت دارد. شما مخاطبین گرامی برای سفارش این مقاطع فولادی می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

ساندویچ پانل چیست؟

از تجهیزات پیش ساخته ای است که از یک ماده مرکزی عایق با چگالی کم ساخته شده است.

انواع ساندویچ پانل را ذکر کنید؟

ساندویچ پانلی پلی استایرن، پلی یورتان، پشم سنگ

ساندویچ پانلی به چه صورت در ساختمان سازی کاربرد دارد؟

کاربرد ساندویچ پنل در ساختمان سازی

به دو صورت ساندویچ پانل سقفی و دیواری در ساختمان سازی استفاده می شود.

https://ahanhyper.com//?p=71722

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *