امروز : جمعه 19 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن

امروز در ساختمان سازی روش های مختلفی برای تنوع بخشی به ظاهر بنا وجود دارد. یکی از این روش ها رابیتس کاری می‌باشد که بر روی بنا اجرا خواهد شد. این فرآیند در واقع زیر ساخته عملیات مختلف زیباسازی مثل سقف کاذب برگشت های متنوع می باشد. با توجه به رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن باید ذکر کنیم که بدون رابیتس کاری اقدامات چندانی نمی توان برای زیباسازی سقف انجام داد. این فرایند و مراحل خاصی داره و اجرای آن هزینه هایی را برای سازنده به همراه خواهد داشت.

در  این مقاله از سری مقالات وب سایت آهن هایپر قصد داریم رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن را مورد بررسی قرار دهیم. شرح دهیم رابیتس چگونه وزن تزیینات انجام شده بر روی خود را تحمل خواهد کرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

رابیتس

رابیتس شبکه ای از ورق گالوانیزه گرم شده یا فولادی سیاه می باشد که به آن به مش توری گالوانیزه نیز می گویند. با توجه به رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن باید ذکر کنیم که رابیتس زیربنایی برای محل سردر، دیوار و سقف و اجرای عناصر دکوراتیو مثل سقف کاذب می باشد. کاربرد دیگر رابیتس جای دادن تاسیسات الکتریکی مثل لامپ های سقفی و تزیینی درون خود می باشد.

 

رابیتس

 

 توجه داشته باشید که اجرای ملات سیمان مثل انواع پلاستر برای روی سقف را باید مد نظر قرار دهید که از ورق سیاه فولادی استفاده می شود. برای سقف و دیوار نیز باید از ورق استیل گالوانیزه گرم استفاده شود. توجه داشته باشید از آنجا که از مواد مرطوب در انجام عملیات سقف کاذب، گچبری و .. برای رابیتس استفاده می شود و گالوانیزه گزینه مناسبی برای ساختن رابیتس می باشد.

 رابیتس از مقاومت بسیاری در برابر رطوبت برخوردار می باشد. البته در نظر داشته باشید که نه تنها برای اجرای سقف کاذب بلکه باید هر جایی که تزیینات نیاز به تکیه گاه داشته باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از این تزیینات شامل انواع گچبری، سردر و آرک و نور مخفی و … می باشد. همچنین رابیس به خوبی زیرساخت‌های ساختمان، تیرآهن و ستون های بتنی را به خوبی پوشش خواهد داد.

انواع رابیتس

در ادامه مبحث رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن باید ذکر کنیم که رابیتس با توجه به ساختار می تواند به دسته های مختلفی تقسیم بندی کرد. دسته بندی ها طبق تعداد ستون یا وزن رابیتس انجام خواهد شد. از پرکاربردترین انواع رابیتس می‌توان به رابیتس 9 ستونه، 11 ستونه، 13 ستونه اشاره کرد. هرچه تعداد ستون ها بیشتر باشد وزن رابیتس نیز بیشتر می‌شود.

 البته میلگردهایی که در رابیتس استفاده شده اند وزن های مختلفی دارد . طور معمول رابیتس 9 ستونه در وزن‌های ۶۵۰ تا ۹۰۰ گرمی وجود دارند. رابیتس ۱۱ ستونه نیز در وزن ۸۰۰ تا ۹۰۰ گرمی بوده و رابیتس ۱۳ ستونه در وزن ۸۰۰ تا 1100 گرمی موجود می باشد.

توجه داشته باشید هر چه وزنی که قرار است رابیتس تحمل کند بیشتر باشد باید از ستون های بیشتر و وزن های بالاتری استفاده نمایید. به همین خاطر برای کاربردهای بیرون از خانه مثل فضای لابی و سردر ورودی ساختمان معمولاً از رابیتس های ۱۳ ستونه استفاده خواهد شد.

 

انواع رابیتس

 

با توجه به مبحث رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن  باید ذکر کنیم که در مکان هایی رابیتسکاری پر پیچ و خم باشد از ستون‌های کم تر و سبک تر باید استفاده نمایید. نکته ای که باید مد نظر قرار داد که از نظر تعداد شبکه بین دو ستون قابل دسته‌بندی می‌باشد. به این شبکه‌ها اصطلاحاً چشمه می گویند. بین هر دو ستون خود را از سرچشمه دارد رابیتس چشمه به خاطر فاصله کمتر بین شبکه‌ها بیشتر توصیه خواهد شد .چرا که نیاز به گچ و سیمان کمتری دارد و مقاومت بالاتری نسبت به رابیتس دو چشمه دارد.

مراحل اجرای رابیتس کاری

در ادامه مبحث رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن باید ذکر کنیم که رابیتس کاری مراحل چندان پیچیده ای ندارد. اما بهتر است بدانید که این کار تنها به دست نیروهای متخصص باید انجام شود. نیروهای غیرمتخصص خطر آسیب رسیدن به تاسیسات ساختمانی، ریزش رابیتس پس از مدت زمان کوتاه، ترک‌خوردن گشت و هدر رفتن هزینه و زمان را در بر خواهد داشت. در ادامه مرحله رابیتس کاری را شرح خواهیم داد.

نصب میلگرد ها یا کلاف بندی

در ادامه مبحث رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن  باید بیان کنیم که اولین مرحله اجرای رابیتس، نصب میلگردها یا کلاف بندی می باشد. میلگرد ها باید وزن رابیتس را تحمل کنند می‌توانید آن را از قبل در مورد جایگذاری کرده یا به سقف جوش دهید. در هر صورت باید مقداری از میلگرد ها بیرون باشند که بتوانید رابیتس بیشتر را بر روی آن سوار کنید. این محصول با خم کردن به یکدیگر اتصال داده می‌شوند.

 هر چه وزن رابیتس بیشتر باشد باید از میلگردهای قطر و بیشتر استفاده نمایید. بهتر است بدانید رابیتس سبک و متوسط فاصله ۶۰ سانتیمتری و رابیتس سنگین فاصله ۳۰ سانتی متری باید بین دو میلگرد را در نظر بگیرید. تمام این رابیتس با یکدیگر باید تراز بوده و پس از انجام این کار های باربر که وظیفه انتقال بار از میلگردهای آویز به سقف اصلی بر عهده دارند به میلگردها جوش داده می‌شوند.

 نکته دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که حداقل سایز نبشی ها باید ۳ سانتیمتر و جنس آنها باید حتماً از فولاد نرم باشد و گرنه مقاومت لازم را نخواهد داشت. رابیتسی که به صورت افقی نصب می شوند آخرین بخش از این مرحله می باشند که باید به فاصله ۱۵ الی ۲۰ سانتیمتر از یکدیگر به نبشی ها جوش بخورند.

 در این مرحله نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که تمامی جوش های انجام شده این مرحله باید حداقل ۲ سانتی متر طول داشته باشند. حداقل قطر میلگردهای نیز باید ۶ میلیمتر بوده جنس میلگرد ها باید حتماً از فولاد نرم باشد.

رابیتس کشی

در ادامه مبحث رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن باید ذکر کنیم که پس از کلاف بندی باید به صورت ثابت ساده رابیتس را بر روی کلاف نصب نمایید. در واقع رابیتس به دور میلگرد کشیده خواهد شد و به همین خاطر به این مرحله رابیتس کشی می گویند. بهتر است بدانید با استفاده از محصول می‌توان رابیتس محکم کرد و از روش جوش دادن برای اتصال طولی رابیتس و کلاف استفاده خواهد شد.

 بهترین روش برای ایجاد این اتصال استفاده از سیم گالوانیزه یا سیم رابیتس می باشد. در این مرحله شما باید از تراز بودن همه جای رابیتس اطمینان داشته باشید. همچنین نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که باید حدود ۷ تا ۱۰ سانتیمتر با یکدیگر هم همپوشانی داشته باشند.

 

قیمت رابیتس کاری

 

گچ کاری و اجرای سقف کاذب

در ادامه مبحث رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن  باید ذکر کنیم که در مرحله گچ کاری و اجرای سقف کاذب ابتدا لازم است که حفره های تولید رابیتس به صورت کامل و یکدست توسط گچ پر شود. لایه دوم را معمولاً از ملات سیمان و پودر سنگ روی لایه ی اولیه اعمال خواهند کرد. در پایان نیز از طریق سیمان جهت یکسان سازی سطح روی لایه دوم می کشند که به آن ها گچ کشی می گویند. در مرحله آخر نوبت به اجرای طرح مورد نظر می‌رسد که می‌تواند گچی و سیمانی باشد.

قیمت رابیتس کاری

در ادامه بحث رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن باید ذکر کنیم که قیمت رابیتس کاری به عوامل مختلفی بستگی دارد که عبارتند از:

  • مساحت پروژه
  • نوع رابیتس
  • قیمت میلگرد
  • قیمت ورق گالوانیزه یا فولاد سیاه
  • قیمت‌گچ، سیمان و دیگر مصالح
  • قیمت مفتول و سیم رابیتس
  • پیچیدگی طرح مورد نظر
  • دستمزد اجرا و غیره

در این مقاله برای شما بازدیدکنندگان گرامی رابیتس کاری، راهنمای کامل اجرا و قیمت آن را قرار دادیم که در زمان رابیتس کاری می توانید از این اطلاعات بهره مند شوید. بهتر است بدانید مجموعه آهن هایپر یکی از فروشگاه های برتر می باشد که جهت عرضه و ارائه انواع محصولات فولادی از جمله میلگرد، تیرآهن، سپری، نبشی، رابیتس و … فعالیت دارد. شما می توانید محصولات را با کیفیت بالا از طریق وبسایت https://ahanhyper.com  تهیه نمایید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

کارخانه‌های تولیدکننده رابیتس

https://ahanhyper.com//?p=24597

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *