امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

دنیای سازه های نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان سازی

امروزه فناوری نانو نقش بسیار مهمی در ساختمان سازی ایفا می‌کند. خصوصاً در صنایع فولاد، بتن،شیشه و… شما می‌توانید با کارایی و کاربرد نانو بسیار بیشتر آشنا شوید که البته برای بالارفتن خواص مکانیکی در قسمت های نازک‌کاری کاربرد نانو می تواند اهمیت ویژه ای به خود بگیرد. البته ناگفته نماند برای جذب آلودگی و دفع آب، پوشش ساختمان به نانو صددرصد نیاز دارد که بتواند مقاومت و استحکام اصلی خود را در برابر اشعه uv و بسیاری از شرایط دیگر به خوبی حفظ کند. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با دنیای سازه های نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان سازی بیشتر آشنا کنیم.

نانو تکنولوژی

امروزه دنیای سازه های نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان سازی با پیشرفت قابل قبولی روبرو بوده است. به گونه‌ای که این فناوری در پوشش های ساختمانی نیز راه یافته است. شما برای سطوح داخلی و خارجی ساختمان و حتی برای سطوح شیشه ای، فولادی، چوبی، پلاستیکی، سنگی، آجری، کاشی، سیمانی و بتنی می‌توانید از فناوری نانو به نحو احسن استفاده کنید. همچنین نانو پوشش آنتی باکتریال است که برای سلامتی انسان هیچ‌گونه ضرری ندارد.

فناوری نانو در مصالح ساختمانی

در حوزه ساخت و ساز از این فناوری بیشتر استفاده می شود که توانسته تا این حد تغییر و تحول ایجاد کند. نانو در مصالح ساختمانی می‌تواند به استحکام، دوام و استقامت هرچه بالا تر اشاره داشته باشد و این چنین شما با کیفیت مطلوب مصالح‌ساختمانی روبرو می شوید که با افزایش کیفیت مصالح، قطعاً در مصرف انرژی و هزینه جلوگیری به عمل می آید.

 

فناوری نانو در مصالح ساختمانی

 

 البته پرکاربردترین مصالحی که در حوزه ساخت و ساز مورد استفاده قرار میگیرد، بتن سیمان است که با استفاده از فناوری نانو، ساختار این مواد نیز تغییر می کند. بتن سیمانی که از مواد نانو ساخته شده است، قابلیت جذب بالاتری داشته و می تواند ملات ساختمانی بسیار با کیفیتی را تولید کند و همچنین، بتن مقاومت فشاری بیشتری را به خود می گیرد و این چنین است که در برابر خوردگی می تواند مقاومت بالاتری را برجا بگذارد.

نانو فناوری در نمای داخلی و بیرونی ساختمان

نانوکامپوزیت از جمله مصالح ساختمانی دیگری است که در دنیای سازه های نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان سازی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. نانو کامپوزیت الیاف مقاومی است که وزن سبکی داشته و به خاطر دوام فوق العاده خود، به عنوان پوشش و عایق در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد.

همچنین برای تولید مصالح اولیه در دکوراسیون داخلی و نمای بیرونی ساختمان می توان از فناوری نانو استفاده کرد که در برابر شکستگی، خوردگی، فرسایش و نفوذ آب و آتش سوزی بسیار مقاوم عمل می‌کند.

مقاومت عالی فناوری نانو در مصالح ساختمانی باعث شده است تا امروزه با هزینه بسیار کمتر به توان کیفیت بالاتری را در نظر گرفت.  مچنین زمانی که شما از کاشی ها و لوح های سنگی استفاده می کنید، با استفاده از فناوری نانو می توانید پوشش دهی عالی و مقرون به صرفه ای را در طولانی مدت برای باغچه و نمای بیرونی ساختمان در نظر بگیرید.

 

نانو فناوری در نمای داخلی و بیرونی ساختمان

 

پوشش آنتی باکتریال

دنیای سازه های نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان سازی  برای استفاده در سرویس بهداشتی، آشپزخانه و بسیاری از کارخانه‌های فرآورده غذایی از پوشش های آنتی باکتریال استفاده می کند؛ چرا که به هر حال در این مکان ها امکان انتقال انواع بیماری ها و ویروس ها وجود دارد.

 پوشش آنتی باکتریال به خاطر ویژگی هایی همچون ضدقارچی و ضدباکتریایی خود می‌توانند به مقاومت هرچه بیشتر سطوح اشاره واضحی داشته باشد. اما پوشش های ضد خراش می توانند به طول عمر اصلی سازه مورد اشاره داشته باشد.

انواع فلزات، شیشه ها و پلیمرها هرکدام در معرض انواع خراش قرار می‌گیرند که در پوشش ها و نمای داخلی و خارجی و یا ساخت درب و پنجره، انواع کفپوش و وسایل دیگر پوشش ضد خراش می تواند در بین دنیای سازه نانو تکنولوژی در صنعت ساختمانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

انواع عایق نانو

نوبتی هم که باشد نوبت عایق ها در دنیای سازه های نانو تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی است. عایق و پوششی همچون فوم باعث صرفه جویی در مصرف انرژی می شود و قطعا آرامش بیشتری را برای واحدهای مسکونی به وجود می‌آورد. انواع عایق هایی که امروزه با آن روبرو هستیم، صوتی، حرارتی و رطوبتی هستند. این نوع عایق ها کیفیت بالا و ضخامت بسیار قابل قبولی را به نمایش می گذارند.

عایق صوتی را می توان یکی از پر استفاده ترین ها در صنعت ساخت و ساز در نظر گرفت. عایق رطوبتی نیز مقاومت عالی و استحکام بالایی را در برابر رشد باکتری، نفوذ رطوبت و حتی پرتوهای فرابنفش به وجود می آورد.

خرید انواع مصالح ساختمانی نانو

با توجه به مواردی که به آن اشاره کردیم شما می توانید هم اکنون از وب سایت اینترنتی https://ahanhyper.com می توانید نسبت به خرید انواع گوناگون عایق و بسیاری از مواد و مصالح که با فناوری نانو تولید شده اند، اقدام نمایید؛ چرا که این مجموعه جزء مجموعه های کاملاً به روز و پیشگام با تکنولوژی است که نسبت به رقبا همیشه محصولاتی با کیفیت و متنوع تر را به نمایش می گذارد. شما می توانید به نحو احسن یک خرید آنلاین و اینترنتی را تجربه کنید.

 

خرید انواع مصالح ساختمانی نانو

 

شما بازدیدکنندگان عزیز می توانید از طریق فروشگاه انلاین اهن هایپر این محصولات را در هر استانی که هستید سفارش دهید. در ساخت این محصولات از مواد اولیه مرغوب و با کیغیت استفاده شده است.

دنیای سازه های نانوتکنولوژی در صنعت ساختمان سازی امروزه غوغا کرده است. شما می توانید از این فناوری برای استفاده مصالح ساختمانی در سازه جهت حفظ طول عمر سازه استفاده کنید. آهن هایپر به عنوان یک مجموعه معتبر می تواند بهترین گزینه برای خرید این چنین مصالحی به حساب آید. با فناوری نانو از مطمئن ترین عایق ها و پوشش ها می توانید در دراز مدت به نحو احسن و با قیمتی ایده آل و اقتصادی استفاده کنید. خرید اینترنتی یک خرید بدون واسطه است.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالت مرتبط:

نقش نانو در صنعت فولاد

https://ahanhyper.com//?p=24595

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *