امروز : شنبه 13 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

دلایل استفاده از ورق آلیاژی

این ورق ها‌ در دسته بندی آهن‌آلات یکی از مهمترین تجهیزات ساختمانی ورق آلیاژی است. در مرحله ساخت بر اساس مصارف متنوع و نیاز مشتری با فلز های متفاوتی ترکیب می شوند و در شکل‌ های متنوعی به بازار عرضه می گردند. شما باید به خوبی بدانید که آلیاژ به معنای ترکیب کردن می باشد.

ترکیب یک فلز با دو فلز و چندین فلز منجر به تولید شدن یک محصول آلیاژی می‌ گردد. ورق های آلیاژی هم به همین شکل تولید و طراحی می‌ شوند. بسیاری از ورق های آلیاژی از آهن، کربن و فولاد تولید شده ‌اند. البته باید بدانید محصولات آلیاژی دیگری هم در بازار وجود دارند که هیچ یک از فلزات مهم درون آنها به کار نگرفته شده است.

امکان دارد طلا و نقره که محصولات آلیاژی به شمار می ‌روند بدون فولاد و یا آهن به بازار ارائه گردند. بسیاری از محصولات فلزی که در اطراف شما وجود دارند از یک فلز و یا عناصر خالص ایجاد نشده ‌اند. ۹۰ درصد از آهن‌آلات اطراف شما با استفاده از ترکیب چند عنصر به صورت عالی تولید و طراحی شده اند.

ورق آلیاژی به دو شکل نورد سرد و نورد گرم تولید می گردد. محصولاتی که نورد گرم هستند را به عنوان ورقه‌ های سیاه می‌ شناسند و محصولاتی که با نورد سرد هستند را به‌ عنوان ورق های روغنی و یا ورق های سرد می شناسند.

انواع ورق آلیاژی

انواع ورق آلیاژ و کاربردشان

در بازار شما باید به خوبی بدانید که ورق های آلیاژ را در دو مدل حلقه ای و همچنین برش شده تولید و طراحی می کنند. تکنولوژی نور سرد و نورد گرم از جمله مهمترین و اصلی ترین تکنولوژی های به کار رفته شده درون این ورق ها می باشد. ورق هایی که آلیاژی هستند را با استفاده از ترکیبات شیمیایی متفاوت تولید و طراحی می کنند.

گریدهای متنوعی را برای تولید و راه اندازی آنها به کار می برند که شما بر اساس گرید بندی شان می توانید آنها را مورد استفاده قرار دهید. دقت داشته باشید که برخی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی هایی که این ورق ها دارند را  باید در مدل های متفاوت شان بررسی کنید.

برخی از اصلی ترین مدل های ورق آلیاژی عبارت است از :

  1. ورق های آلیاژی فولاد :

آن دسته از ورق هایی را که با استفاده از آهن و کربن تولید کرده اند ورق های آلیاژی فولاد می نامند. از آنجایی که ترکیبات متنوعی درون آلیاژها به کار برده می شود می توانید از این ورق کاربردهای متفاوتی نیز دریافت کنید. هر یک از آلیاژها خواص شیمیایی و فیزیکی خاصی دارد که شما می توانید کاربردهای بی نظیری را از آنها دریافت نمایید.

قیمت آن دسته از آلیاژهایی که آهنی هستند بیشتر از آلیاژهای معمولی می باشد، چرا که خواص بیشتری را در خود جای داده است. شما در صورت انتخاب هر یک از آنها باید به کار صنعتی که می خواهید با آن انجام دهید دقت داشته باشید تا بهترین نمونه آن را خریداری کنید. انتخاب کردن اشتباه می تواند خسارت زیادی را به شما وارد سازد.

  1. ورق های آلیاژ A516 :

این نمونه از ورق آلیاژی را در دسته بندی ورق های آلیاژی گرم دسته بندی می کنند که دارای گریدهای متفاوتی نیز می باشد. با وجود متفاوت بودن گریدهای درون این آلیاژ شما باید به خوبی بدانید که خواص مشابهی را از آن دریافت می کنید. زمان خرید این نمونه از آلیاژها باید به خوبی گواهینامه تولید آن را مورد بررسی قرار دهید.

برای تولید کردن مشخصات هر یک از گریدها خواص شیمیایی و مکانیکی ویژه ای ذکر شده است که شما باید به خوبی آنها را مورد مطالعه قرار دهید تا اطلاعات بیشتری در مورد آن داشته باشید. این ورق ها می توانند دمای بسیار بالا را تحمل کنند.

 

ورق های آلیاژی A36

  1. ورق های آلیاژی A36 :

این نمونه از ورق های آلیاژ در دسته بندی ورق های گرم به شمار می رود که گرید بندی های متنوعی دارد. با اینکه ترکیبات شیمیایی آنها با یکدیگر در اندازه و درصد بسیار کمی تفاوت دارند شما باید به خوبی بدانید که شباهت خواص مکانیکی آنها در اندازه صفر است.

توصیه می کنیم که زمان خریداری این ورق ها به خوبی گواهینامه آن را مورد مطالعه قرار دهید تا از خواص شیمیایی و مکانیکی آن اطلاعات بیشتری به دست بیاورید. این ورق ها را به عنوان یکی از ورق های مقاوم می شناسند چرا که در دسته بندی ورق های آتشخوار قرار می گیرد.

  1. ورق آلیاژی A83 :

این نمونه از ورق ها را در دسته بندی ورق های مخزنی قرار می دهند. یکی از اصلی ترین و مهمترین ویژگی هایی که این ورق آلیاژی دارد خاصیت خم کاری و جوشکاری آن می باشد. این ورق در چهار گرید متنوع وارد بازار شد که خواص مکانیکی و شیمیایی هر یک از آنها با دیگری تفاوت داشت. برای تشخیص آنها باید آزمایشات شیمیایی و فیزیکی خاصی انجام دهید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

ورق آلیاژی؛ انواع و مزیت های استفاده از آن

 

https://ahanhyper.com//?p=7657

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *