امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

در مورد دستگاه پانچ ورق بیشتر بدانید

بر روی ورق ها عملیات مختلفی صورت می گیرد که برای آن از دستگاه های مختلفی استفاده می شود. یکی از این دستگاه ها، دستگاه پانج ورق است. در این‌ مبحث قصد داریم به بررسی مبحث در مورد دستگاه پانچ ورق بیشتر بدانید بپردازیم. از شما همراهان گرامی دعوت می شود؛ جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما همراه باشید.

آشنایی با دستگاه پانچ ورق

پانچ ورق عملیاتی است که ظاهر ورق برای کاربردهای مختلف را تغییر می دهد. این عملیات در حجم های بالا و به وسیله دستگاه پرس یا دستگاه پانچ ورق انجام می شود. در این فرآیند توسط دستگاه پانچ ورق یک تکه از ورق فولادی برش خورده و به عنوان قراضه از ورق جدا می شود. این قراضه ها براساس جنسی که دارند؛ بازیافت شده و مجددا استفاده می شوند.

این دستگاه برای شکل دهی و برش فلزات مختلف استفاده می شود. این دستگاه به فولاد فشار آورده و باعث سوراخ شدن آن می شود. با کمک دستگاه CNC می توان پانچ را انجام داد. این دستگاه با توجه به تکنولوژی روز ساخته شده و کار پانچ زدن را آسان کرده است.  برای کم شدن خطاهای برش، تغییر شکل و خرابی کمتر در ورق ها از این دستگاه ها استفاده می شود.

آشنایی با دستگاه پانچ ورق

ویژگی های انواع دستگاه پانچ ورق

شایان ذکر است که انواع دستگاه پانچ ورق ویژگی های زیادی دارند. در زیر هر کدام را شرح می دهیم:

دستگاه پانچ ورق :CNC سرعت این دستگاه بالا بوده و در مدت زمان کمی تعداد بالایی ورق را پانج می کند. این دستگاه اشکال مختلفی چون مربع، لوزی، دایره و مستطیل را می زند. با این دستگاه می توان بر روی فلزات برجستگی ایجاد کرد. از ویژگی های دیگر این دستگاه می توان به کاهش ضایعات صفحات فلزی و دور ریز آن اشاره کرد. همچنین امکان برش چند ورق به طور همزمان با این دستگاه فراهم است. امنیت در زمان کار با دستگاه از دیگر ویژگی های این دستگاه به شمار می رود.

دستگاه پانچ دستی هیدرولیک: ویژگی های این دستگاه شامل ایجاد سطوح صاف بعد از پایان کار و تعویض سنبه در زمان کوتاه است. با این دستگاه می توان بر روی ورق های فولادی سوراخ تا قطر ۳.۵ میلی متر ایجاد کرد. ایجاد سوراخ های گرد و مربع از ویژگی های این دستگاه است.

پانچ ورق دستی: یکی از انواع دستگاه پانچ ورق می توان به پانچ ورق دستی اشاره کرد. این دستگاه سبک بوده و حمل آن آسان است. در پایان کار سطوح صاف و تمیز است. همچنین با این دستگاه سوراخ هایز به قطر ۲ میلی متر بر روی ورق ایجاد می شود.

کاربردهای ورق پانچ

بهتر است بدانید ورق پانچ شده کاربردهای زیادی دارند که با توجه به جنسشان مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر به کاربردهای این ورق اشاره شده است:

در محافظ هواکش موتورخانه از این ورق استفاده می شود. همچنین این محصول در ساخت قطعات لوازم خانگی مورد استفاده می باشد. از جمله کاربردهای دیگر این محصول می توان به ساخت ایستگاه های اتوبوس اشاره کرد. در صنایع فلزی و دکوراسیون نیز این ورق ها کاربرد دارند. مورد استفاده دیگر این محصول در ساخت حفاظ برای نیروگاه های برق و دکل مخابرات است.

همچنین از این ورق ها در تزئین سقف و دیوار آسانسور و ساخت حفاظ برای زندان ها استفاده می شود. از موارد استفاده دیگر این ورق می توان به ساخت درهای پارکینگ، انبارها و ورودی منزل اشاره کرد. همچنین در صنایع ساختمانی، پتروشیمی، ورزشی و … نیز از این محصول استفاده می شود.

کاربردهای ورق پانچ

چگونگی پانج زدن اتوماتیک

نکته مهم در رابطه با دستگاه پانچ ورق اتوماتیک این است که بدانید حرکت این دستگاه در طول و عرض صفحات فولادی است. این صفحات ثابت است و دستگاه بر روی آن حرکت می کند. روش کار بدین صورت است که اول طرح مورد نظر را با نرم افزار اتوکد یا هر نرم افزار دیگر کشیده سپس باید آن را به کامپیوتر منتقل کرد. سپس دستگاه با توجه به نقشه به طور خودکار طرح مورد نظر را بر روی ورق های فولادی برش می دهد. در نتیجه ورق آماده برای مراحل بعدی است.

روش های انجام پانچ ورق فلزی

پانچ ورق فلزی به دو روش پانچ چرخشی و پانچ بستر تخت انجام می شود. در زیر آن ها را بررسی می کنیم:

پانچ بستر تخت: پانچ بستر تخت یک دستگاه پرس و یک دستگاه پانچ واحد است. این دستگاه شامل یک دستگاه فوقانی_ تحتانی است که این دو ابزار را به طور موازی در یک امتداد قرار داده است. در این روش چون ابزار موازی هستند پانچ با دقت بالا انجام می شود‌.

این روش بدین صورت است که ورق فلزی به طور عمود بین دستگاه پرس قرار گرفته و نیروی حاصل از دستگاه پانچ به طور ناگهانی آزاد می شود و به ورق انتقال می یابد. سپس از طرف دیگر دستگاه قطعات اضافی حاصل از پانچ از دستگاه خارج می شوند. در نهایت اگر ورق پانج شده نیاز به پردازش بیشتر داشته باشد باید عملیات تغذیه ی ورق بدون اشتباهی روی آن انجام شود.

پانچ چرخشی ورق: در این روش ورق بر روی دستگاه پانچ ورق یا روی دو چرخ دنده قرار گرفته و تنظیم می شود. ورق مدام بین این دو چرخ دنده حرکت می کند تا با توجه به کاربرد آن به شکل مورد نظر درآید.

بهتر است بدانید جهت پانچ ورق استیل، ورق گالوانیزه، ورق فولادی و ورق ابعادی می توانید از این دستگاه ها استفاده نمائید. استفاده از این دستگاه نیازمند مهارت و تخصصی می باشد.

روش های انجام پانچ ورق فلزی

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر در زمینه عرضه و ارائه انواع محصولات فولادی فعالیت دارد. امروزه استفاده از محصولات فولادی جهت ساخت و ساز بسیار شده است. کیفیت و مرغوب بودن این محصولات از اهمیت بالایی برخوردار می باشد؛ بنابراین باید سعی از فروشگاه های معتبری همچون آهن هایپر جهت تهیه آن اقدام نمائید. شما مخاطبین گرامی از سراسر ایران جهت خرید انواع محصولات فولادی در ابعادهای مختلف می توانید از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/  اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

دستگاه پانچ ورق چیست؟

این دستگاه به فولاد فشار آورده و آن را سوراخ می کند. با این دستگاه می توان فلزات را برش زده و تغییر شکل داد.

انواع دستگاه پانچ ورق کدامند؟

پانچ ورق CNC، پانچ دستی هیدرولیک، پانج ورق دستی

روش های انجام پانچ ورق فلزی کدامند؟

پانچ چرخشی و پانچ بستر

https://ahanhyper.com//?p=71686

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *