امروز : سه‌شنبه 23 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

خرید تیرآهن از بورس

تیرآهن از جمله محصولات فولادی بسیار مهم در بورس به شمار می‌رود؛ چرا که در صنایع مختلف به ویژه ساخت و ساز در حجم های بالا استفاده خواهد شد. خرید و فروش تیرآهن برای سهامدار به همراه دارد. به همین خاطر با شنیدن اسم بورس در ابتدای خرید و فروش ها درباره سهام مختلف صحبت های اخیر را به نظر بیاید که به خاطر پر اهمیت شدن بورس در ماه های گذشته به ویژه با توجه به مقررات جدیدی که وزارت صنعت در نظر دارد کاملا منطقی است. در این مطلب از وبسایت آهن هایپر قصد داریم خرید تیرآهن از بورس را مورد بررسی قرار دهیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.

در ابتدای مبحث خرید تیرآهن از بورس باید بدانید تیرآهن از کالاهایی می باشد که در بورس کالا توسط کارگزاران مورد تایید سازمان بورس و اوراق بهادار می باشد. بهتر است بدانید خرید تیرآهن از بورس قیمت روز تیرآهن در این بازار منطقی تر و شفاف تر از مراکز خرید دیگر باشد.

نحوه خرید تیرآهن در بورس کالا

برای خرید تیرآهن از بورس از طریق کارگزاری فردا کد بورس کالا را دریافت نمایید. سپس مبلغ پیش پرداخت را به حساب وکالتی بورس کالا واریز نمایید و درخواست خرید خود را در سامانه اینترنتی کارگزاری بورس کالا ثبت کنید. پس از خرید محصول تا سه روز کاری می توانید مبلغ مورد نظر را تسویه کنید. پس از تسویه با کارخانه تولیدکننده و باربری هماهنگ کنید تا بار مورد نظر را تحویل دهند. در ادامه مراحل خرید تیرآهن از بورس را ذکر می کنیم.

 

خرید تیرآهن در بورس کالا

 

ثبت نام بورس کالا و گرفتن کد بورس کالا

برای خرید تیرآهن از بورس باید جهت ثبت نام با کارگزاری تدبیرگران فردا تماس بگیرید و فرم های ثبت نام را دریافت کرده و پس از اینکه فرم ها را تکمیل کردید؛ آن ها را به کارگزاری مورد نظر ارسال نمائید. در این مرحله کد بورس کالای شما صادر خواهد شد و از این پس می توانید سفارشات خرید تیرآهن، میلگرد و … را به کارگزاری اعلام نمایید.

ثبت سفارش

دومین مرحله برای خرید تیرآهن از بورس ثبت سفارش می باشد. برای ثبت سفارش می توانید با استفاده از سامانه آنلاین اقدام به ثبت سفارش خرید کالا نمایید. عرضه کنندگان کالا موظف هستند که یه روز قبل از عرضه تا ساعت ۱۸ برای کالاهای داخلی و ۳ روز قبل برای کالاهای صادراتی اطلاعات کالا همچون قیمت پیشنهادی و میزان مورد نیاز توسط بورس اعلام کند.

اما باید سفارش خود را قبل از ساعت ۹ روز عرضه در سامانه ثبت کرده و برای نهایی کردن ۱۰ درصد از کل مبلغ خرید به عنوان پیش پرداخت در حساب وکالتی بورس کالا باید موجود باشد. برای ثبت سفارش کالای مورد نظر خود نوع کالا، مشخصات و … را باید انتخاب کنید و قیمت و تناژ خرید و … نیز باید مشخص نمایید.

انجام معامله

در ادامه مبحث خرید تیرآهن از بورس باید بدانید که با آغاز و ساعت معاملاتی و با عرضه هر کالا تمام مشخصات آن در تابلو تالار مشخص خواهد شد. کارگزار به نمایندگی از شما و بر مبنای سفارشتان دستور خرید یا فروش را انجام خواهد داد.

 

ثبت نام بورس کالا و گرفتن کد بورس کالا

 

تسویه مبلغ کالا

در این مرحله از خرید تیرآهن از بورس اگر معامله انجام نشده باشد؛ کارگزار مبلغ شما را نهایتاً تا دو روز بعد به شما برمی گرداند. اما در صورتی که معامله انجام شده باشد می توانید در صفحه گزارشات سامانه صورتحساب خود را دانلود نمایید. در این صورت معمولا هزینه قرارداد کارمزد و ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده و مابقی هزینه ها به شما از سه روز فرصت ۳ روز کاری فرصت می‌دهد تا بتوانید تسویه نمایید.

دریافت کالا

آخرین مرحله از خرید تیرآهن از بورس دریافت کالا می باشد. پس از اینکه هزینه کالا پرداخت کنید؛ کارگزار حواله فروش را صادر خواهد کرد که با هماهنگی باربری کالا را تحویل خواهید گرفت. خرید تیرآهن از بورس نیازی به پروانه بهره برداری نیست. شرایط بسیار مهم خرید در بورس کالا این است که حجم خریداری شده در تالارهای مختلف باید از یک میزان مشخص بیشتر باشد. به عنوان مثال باید 20 یا 22 تن باشد. برای هر کالا ضریب مشخص و حداقل خریداری را معین خواهند کرد.

نکاتی جهت خرید تیرآهن از بورس

جهت خرید تیرآهن از بورس باید نکاتی را مد نظر قرار دهید. زمان عرضه محصولات صنعتی بورس کالا ساعت ۱۱ می باشد. این ساعت با توجه به دستورالعمل های بورس کالا قابل تغییر خواهد بود. در حال حاضر خرید از بورس در روزهای دوشنبه و چهارشنبه بوده و قیمت ها در بورس کالا به شکل رقابتی تعیین می شود.

در صورتی که خریدار تا مدت ۳ روز کاری قرارداد را تسویه نکند؛ به ازای هر روز تاخیر ۰.۲۵ درصد ارزش معامله را به عنوان جریمه فروشنده باید بپردازد و این مدت تا ۱۰ روز کاری ادامه دارد خریدار باید جریمه کارمزد کارگزاری فروشنده را نیز بپردازد.

 

خرید تیرآهن از بورس

 

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

فروشگاه تخصصی آهن هایپر ارائه دهنده انواع مقاطع فولادی و آهن آلات می باشد. این فروشگاه تمامی این محصولات را در انواع و سایز های مختلفی عرضه می کند که با اطمینان خاطر می توانید این محصولات را تهیه نمایید و از آن در کاربردهای مد نظر خود بهره‌مند شوید. برخی از محصولاتی که توسط این مجموعه عرضه و ارائه می گردد؛ می توان به انواع تیرآهن، میلگرد، انواع نبشی، ناودانی، انواع پروفیل ها و … اشاره کرد.

تمامی محصولات با کیفیت بالا و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه ارائه می گردد. بدون واسطه از طریق وبسایت https://ahanhyper.com/ می‌توانید تمامی مقاطع فولادی را تهیه و خریداری نمائید. در هر مرحله از خرید که نیاز به اطلاعات بیشتر داشته باشید کافیست با کارشناسان فروش مجموعه آهن هایپر در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

افزایش قیمت تیرآهن

راهنمای انتخاب و خرید میلگرد و تیرآهن

https://ahanhyper.com//?p=29562

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *