امروز : یکشنبه 14 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

حقایقی در مورد بازیافت فلزات که کمتر جایی در مورد آن خواده اید

بازیافت فلزات قطعاً به این دلیل این چنین مهم و حائز اهمیت که در سلامت و حفظ محیط زیست نقش مهمی را از آن خود کرده است. فلزات به راحتی خواص خود را در صورت چندین بار بازیافت باز هم حفظ می کنند. AISI که موسسه آهن و فولاد آمریکا است، فولاد را یک ماده فوق العاده برای بازیافت معرفی می کند. آلومینیوم، طلا، نقره، مس و برنج همیگی جزء فلزات بازیافتی به شمار می آیند. اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید، به راحتی متوجه خواهید شد که چه تعداد انسان شاید از همین طریق به امرار معاش زندگی خود می پردازند.

حقایقی در مورد بازیافت فلزات

دلیل بازیافت فلزات

به نظر شما پرا باید به بازیافت فلزات بپردازید؟ به این دلیل که یکی از ارزشمند ترین مواد، قطعاً فلزات هستند. بدون اینکه این مواد تخریب شوند، به سادگی می توان به بازیافت مجدد آن ها پرداخت. به همین دلیل است که مردم زیادی به جمع آوری ضایعات فلز اقدام می کنند و با قیمت مناسبی به فروش می رسانند و یا خریداری می کنند.

البته این نکته که بیان شده، تنها جنبه مالی موضوع را بیان می کند، ولی از نظر زیست محیطی نیز بازیافت مواد فلزی خود جزء موارد بسیار کلیدی به شمار می آید. با بازیافت مواد این چنینی، قطعاً می توان به حفظ محیط زیست هم کمک کنید. زمانی که موادی بازیافت گردد، قطعاً در مقایسه با زمانی که باید از مواد خام محصولات به دست آیند، شما با کاهش انرژی رو به رو خواهید شد. بازیافت این مزیت را نیز به رخ می کشد که گاز مضر و دی اکسید کربن بسیار کمی منتشر گردد. طبیعتاً این گونه است که هزینه تولید کاهش و به افزایش مشاغل در کشور نیز کمک بزرگی می شود.

مراحل بازیافت فلزات

برای بازیافت فلزات باید یک پروسه اختصاصی را در نظر گرفت. این پروسه شامل جمع آوری، جداسازی، پردازش، ذوب شدن، تصفیه، جامد شدن و حمل و نقل میله های فلزی می شود که به صورت اجمالی به بررسی هرمرحله خواهیم پرداخت.

·        جمع آوری

این مرحله که شاید احتیاج به تعریف آن چنانی هم ندارند، اولین مرحله برای بازیافت فلزات به شمار می آید. به دلیل ارزش بالای این مواد معمولاً بسیاری از افراد به جمع آوری آن پرداخته و به فروش می رسانند و به هیچ عنوان فردی که از این مسئله آگاه است، به دفن آن به صورت زباله اقدام نمی کند.

·        جداسازی

معمولاً در عملیاتی که بازیافت به صورت خودکار انجام می پذیرد، از آهنربا و حسگر برای جداسازی استفاده می کنند. به هر حال، در جریان ضایعات این امکان وجود دارد که مواد اصلی با ضایعات بی ارزش مخلوط گردد. به جزء آهنربا، رنگ فلز و یا وزن آن نیز می تواند برای جداسازی روشی مناسب باشد.

·        پردازش

در این مرحله از بازیافت فلزات معمولاً به خرد شدن آن می پردازند. این عملکرد برای بهبود هرچه بیشتر فرایند ذوب کردن انجام می پذیرد. فولاد را به بلوک کوچک و آلومینیوم را به ورقی کوچک تبدیل می کنند. این چنین طبعاً در هنگام ذوب کردن، آن چنان انرژی بالایی نیاز نخواهد بود.

·        ذوب کردن

یک کوره بسیار وسیع برای ذوب کردن فلزات ضایعاتی وجود دارد. هر کوره یک طراحی مختص فلزی مخصوص را به نمایش می گذارد. معمولاً در این مرحله باید به افزایش مصرف انرژی هم بیندیشید. البته حقیقت ماجرا این است که انرژی بازیافت در مقایسه با انرژی تولید به مراتب بسیار کمتر و مقرون به صرفه تر است. ذوب فلزات ضایعاتی با توجه به نوع طراحی کوره، اندازه، درجه حرارت و موارد این چنینی ساعت متفاوتی را شامل می شود.

·        تصفیه

عملیاتی همچون تصفیه در بازیافت فلزات یک عملیات بسیار مهم به شمار می آید. در این مرحله کیفیت نهایی محصول را بررسی می کنند. به این دلیل که از هرگونه آلودگی محصول بازیافتی را حفظ می کنند. الکترولیز یک روش عالی برای انجام عملیات تصفیه است.

·        جامد شدن

با توجه به فرایند خالص سازی می توان گفت که فلزاتی که ذوب شده اند از طریق تسمه نقاله جا به جا می شوند تا بتوان به خنک سازی فلزات کمک کرد. معمولاً در این قسمت و مرحله فلز را به شکل هایی نظیر میله تبدیل می کنند که بتوان به راحتی برای تولید بسیاری از ابزار و وسایل از آن استفاده کرد.

·        حمل

بعد از سرد شدن و جامد شدن فلزات می توان از آن ها استفاده کرد. این گونه می توان آن ها را به کارخانه های گوناگون منتقل کرد. در این حالت به عنوان مواد اولیه برای تولید بسیاری از محصولات مورد استفاده و کاربرد قرار می گیرند.

مراحل بازیافت فلزات

اهمیت بازیافت فلزات

از جمله بازیافت فلزات می توان به بازیافت قلع، بازیافت فولاد، بازیافت آلومینیوم و بازیافت مس اشاره کنیم. از لحاظ اقتصادی، می توان گفت این نوع بازیافت جزء صنایع بسیار بزگ در دنیا به شمار می آید. بسیاری از قطعات مربوط به خودرو خارج و مجدداً بازیافت و مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولاً بسیاری از خودرو سواران از این طریق می توانند به فروش قطعات کهنه و به درد نخور خودروی خود بپردازند. از نظر زیست محیطی نیز این مواد باعث کاهش استفاده از منابع طبیعی می شود، به این دلیل که برای خارج کردن مواد اولیه باید هزینه بالایی را در نظر بگیرید. برای مراقبت و محافظت از محیط زیست، لطفاً مسئله بازیافت را یک مسئله مهم و کلیدی در نظر بگیرید.

اهمیت بازیافت فلزات

معرفی فروشگاه تخصصی آهن هایپر

هر آنچه لازم بود را در مورد بازیافت فلزات مورد بررسی قرار داده ایم. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و صنعت دیگر کمتر کسی از مزایای بازیافت مواد فلزی بی خبر و نا آگاه است. شما می توانید برای خرید انواع فلزات به سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه کنید. به این دلیل که در این سایت کلیه آهن آلات با قیمتی بدون واسطه و مستقیم به فروش می رسد و این چنین شما می توانید یک خرید مقرون به صرفه و بسیار اقتصادی را تجربه کنید. برخی از محصولات قابل عرضه توسط این مجموعه می توان به ناودانی، پروفیل، نبشی، تیرآهن و … اشاره کرد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

عملیات خرد کردن در مرحله پردازش چه مزیتی دارد؟

می تواند به بهبود عملیات ذوب کردن مواد بازیافتی کمک کند.

برای جداسازی بازیافت فلزات از چه روش هایی استفاده می کنند؟

آهن ربا، حسگر، رنگ فلز و وزن فلز

ارزش اقتصادی بازیافت مواد فلزی چیست؟

این مواد می تواند نسبت به تولید بسیار مقرون به صرفه تر باشد.

https://ahanhyper.com//?p=71654

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *