امروز : جمعه 12 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

جریمه ساخت و ساز بدون مجوز  

توجه داشته باشید ساخت و ساز باید با مجوزهای لازم انجام شود. در غیر این صورت جریمه به همراه دارد و یا امکان دارد کلا سازه ای که ساخته شده است تخریب شود. چراکه باید قبل از اقدام به هر کاری مجوزهای لازم را از شهرداری کسب نمایید. شهرداری معمولاً به صورت مستقیم بر ساخت و ساز ها نظارت دارد تا کوچکترین تخلفی نشود.

توجه داشته باشید در برخی مواقع که ساخت و ساز بدون مجوز انجام می شود امکان دارد خطرات جبران ناپذیر را به بار آورد. اما در صورتی که ساخت و ساز طبق قوانین انجام شده باشد و هیچ تخلفی وجود نداشته باشد امکان دارد با تبصره و بند تنها جریمه برای آن در نظر گرفته شود. توجه داشته باشید در مورد ساخت بنای بدون پروانه در حوزه استفاده از اراضی مربوطه در صورتی که تمامی اصول فنی و بهداشتی و شهرسازی رعایت شده باشد.

همچنین با رعایت تراکم مجاز در مورد احداث بنای بدون پروانه در صورتی که کمیسیون می‌تواند با صدور رای اخذ جریمه به ازای هر متر مربع مجوز یک دهم ارزش معاملاتی ساختمان بیایید. همچنین یک پنجم ارزش سرقفلی ساختمان درصورتی ساختمان ارزش سرقفلی داشته باشد بلامانع بودن صدور برگه پایان ساختمان را به شهرداری اعلام خواهد کرد. توجه داشته باشید برای جریمه ساخت و ساز بدون مجوز نمی توان مبلغ ثابتی را تعیین کرد.

 

جریمه ساخت و ساز بدون مجوز  

 

ساخت و ساز

در ادامه مبحث جریمه ساخت و ساز بدون مجوز باید ذکر کنیم که ساخت و ساز از جمله اقدامات مهمی می باشد که باید با اصول و استاندارد خاصی انجام شود که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در ساخت و ساز معمولاً مراحل بسیاری دارد که هر یک از این مراحل توسط افراد خاصی انجام می شود.

به عنوان مثال مرحله اول که تهیه نقشه معماری می باشد که باید توسط مهندسین معمار طراحی شده و سازمان نظام مهندسی آن را تعیین تایید نماید. در غیر این صورت مجوز به شما داده نمی شود.

پس از تایید مجوز و پروانه ساخت باید به سراغ پی و فوندانسیون بروید. در اینجا با توجه به ساختمان شما و متراژ آن اقدام به کندن و گودبرداری می کنند. اگر ساختمان دارای طبقات کمتر از ۳ واحد باشد معمولا عمق پی حدود یک متر است و برای ساختمان های بزرگ عمق پی بیشتر خواهد بود.

پس از اینکه گودبرداری انجام شد باید به سراغ ارماتوربندی بروید. آرماتوربندی نیز توسط میلگرد ها به صورت شبکه ای انجام خواهد شد. استفاده از میلگردهای با کیفیت در این مرحله از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. پس از آن باید به سراغ بتن ریزی بروید. بتن ریزی نیز به گونه ای انجام خواهد شد که دارای استحکاک پایینی می باشد که برای جبران آن معمولاً از انواع میلگردها انجام خواهد شد.

توجه داشته باشید مصالح فولادی از جمله ضروری ترین و مهم ترین مصالحی می باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید معمولاً مصالح فولادی بسیاری هستند که در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد. مصالح فولادی معمولاً در انواع مختلفی در بازار موجود می باشد که هر یک از آن دارای کاربردهای بسیاری می باشد و در مکان خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به برخی از محصولات فولادی مورد استفاده در ساخت و ساز را ذکر می کنیم.

تیرآهن

همان طور که می‌دانید تیر آهن از جمله محصولاتی می باشد که همه ما حداقل اسم ان را شنیده ایم. توجه داشته باشید تیرآهن از جمله مصالح فولادی می باشد که نتیجه فلز آهنی است و در کاربردهای بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. تیرآهن ها به صورت عمده در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد.

توجه داشته باشید آهن از جمله فلز های پر مصرف است. فلز آهن به خاطر مصرف فراوان به پرکاربردترین فلز موجود در کره خاکی تبدیل شده است. محصولات زیادی از آهن ساخت خواهد شد که ناشی از خاصیت و کاربردهای آن می باشد.

توجه داشته باشید آهن به خاطر نوع آلیاژ هایی که دارند خاصیت بسیار زیادی دارند. به همین خاطر مصرف آن ها در صنایع مختلف افزایش پیدا کرده است. از مواردی که در ساخت و ساز می توان اشاره کرد استفاده از تیر آهن می باشد. تیرآهن مقطع بلند و مستقیم می باشد که در معماری و مهندسی برای طراحی سازه از آن استفاده خواهد شد.

 

جریمه ساخت و ساز بدون مجوز  

 

نبشی

یکی از پروفیل های ریز نقش و پرکاربرد؛ نبشی آهنی می باشد. معمولاً این پروفیل را با حرف اختصاری L نمایش می دهد. نبشی دارای دو ضلع مساوی با یکدیگر برابر می باشند که به آن نبشی بال مساوی گفته می شود. همچنین در صورتی که نبشی دارای دو ضلع باشد که با یکدیگر برابر نباشند معمولاً به ان نبشی بال نامساوی گفته می شود.

نبشی ها عموماً به دو صورت فابریک و پرسی تولید و عرضه می شود که هریک دارای ویژگی های منحصر به فردی است. نبشی پرسی هنگامی که برای تولید نبشی از ورق آهن استفاده شود و آن نبشی پرسی گفته خواهد شد. تولید نبشی دقیقا مثل تولید ناودانی پرسی می باشد که با ورق نوار بری شده خط تولید شکل های سرد انجام می‌شود. در نبشی پرسی زاویه داخلی معمولا ۹۰ درجه در نظر گرفته خواهد شد.

معمولا نبشی‌های پرسی دارای بال مساوی می باشند. به نبشی که در تولید آن فرآیند نورد گرم به کار برود نبشی فابریک گفته خواهد شد. توجه داشته باشید این محصول با شکل دهی اسلب های گداخته شده تولید خواهد شد که از خواص مکانیکی متفاوتی نسبت به نبشی پرسی برخوردار می باشد.

همچنین بهتر است بدانید برشکاری، سوراخکاری در نبشی فابریک به راحتی انجام خواهد شد. به همین خاطر معمولا نبشی ها در کاربردهای مختلفی به شکل های گوناگون استفاده می کنند. یکی از کاربردهای نبشی که سوراخ کاری شده در ساخت قفسه های آهنی برای نگهداری کالا می باشد.

 توجه داشته باشید شما بازدیدکنندگان گرامی می توانید تمامی محصولات فولادی مورد نیاز خود را از طریق وب سایت https://ahanhyper.com/ تهیه نمایید. در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره از طریق راه های ارتباطی ذکر شده به صورت کاملاً رایگان بهره مند شوید تا بتوانید انتخابی مناسب و درست را داشته باشید و از آن بهره مند شوید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

ساخت و ساز بدون پروانه

متداولترین خطاها در صنعت ساخت و ساز

https://ahanhyper.com//?p=20669

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *