امروز : پنج‌شنبه 28 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

تیر آهن 30 + بررسی تخصصی مشخصات و نکات طلایی خرید

تیر آهن 30 نمونه ای دیگر از مصالح فلزی پرکاربرد و حائز اهمیت در صنایع ساختمانی به شمار می رود. تیرآهن‌ سایز 30 به علت تحمل فشارها و تنش های وارد شده به سازه، به یکی از عناصر کاربردی برای ساخت و اجرای سازه های ساختمانی تبدیل شده است.

به طور معمول، تیر اهن نوعی پروفیل پر استفاده در حوزه آهن آلات بوده که از آلیاژها و متریال مختلفی طراحی و به مرحله تولید می رسد. تیراهن های شماره 30 به علت برخورداری از سطح کیفی و دوام و استحکام بالا، در صنعت و حوزه ساختمان سازی، در طیف گسترده ای مورد استفاده واقع می شوند.

لازم به ذکر است که تیرآهن متناسب با نوع بال، اندازه و شکل و فرم، در مدل های مختلف و گوناگونی موجود می‌باشند. بر اساس نوع استاندارد، این مدل از مقاطع فولادی، در استانداردهای تعریف شده مختلفی مانند IPE، INP و IPB ساخته و پرداخته می شوند.

استاندارد IPE، از متداول ترین و رایج ترین مصالح فلزی در حوزه آهن آلات کشور ما به شمار می آید. استحکام، دوام و مقاومت بسیار بالا، در کنار کیفیت مطلوب و مناسب، از مهم ترین مزیت ها و ویژگی های مثبت این محصولات محسوب می شود.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که ایمنی، امنیت و استحکام داشتن سازه ها و بناهای ساختمانی، از مهم ترین اصول برای ساخت و اجرای این پروژه ها می باشد. برای احداث و برپایی یک بنا، مصالح و متریال مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد.

مقاطع فولادی و مصالح فلزی مانند تیر آهن، از بهترین و کاربردی ترین عناصر برای افزایش بار مقاومت و ایمن سازی و مقاوم سازی سازهای مسکونی و پروژه های عمرانی محسوب می شود.

خصوصیات تیر آهن 30

تیر آهن 30 همانند سایر مقاطع فولادی، از بهترین و باکیفیت ترین متریال و آلیاژها طراحی و تولید می شود. این ویژگی دوام و استحکام این محصول را در برابر عوامل محیطی، شرایط آب و هوایی و نوسانات دمایی، با افزایش چشمگیری همراه ساخته است.

فرآیندهای شیمیایی مانند پوسیدگی، خوردگی و زنگ زدگی، با نفوذ در هر عنصر و سازه ای، می تواند خسارات و مشکلات متعددی را به بار آورد. تیراهن 30 به علت برخورداری از بافت و ساختار محکم و بادوام، از نفوذ و تاثیر عوامل خورنده بر سطح سازه جلوگیری به عمل می آورند.

تولید بر اساس استاندارد های معتبر اروپایی IPE را می توان از برجسته ترین ویژگی های تیر اهن 30 به حساب آورد. در این زمینه باید خاطر نشان نمود تیرآهن های دارای استاندارد IPE، بیشترین موارد استفاده را در بازار داخلی کشورمان و بازار خارجی اروپا را دارند.

بهره مندی از ضخامت بال یکنواخت و ثابت در قسمت ابتدایی و انتهایی، از نقاط عطف این مدل از مقاطع فولادی تلقی می گردد. علاوه بر این، بسیاری از نقشه های عمرانی ترسیم شده بر مبنای استاندارد IPE انجام می شوند. ضمنا، علامت اختصاری IPE برگرفته از عبارت I Profile Europeenne یا همان استاندارد ایران و اروپا می باشد.

به طور معمول، تیرآهن 30 از لحاظ شکل ظاهری، بسیار شبیه به حرف I می ماند. همچنین، ضخامت بال‌های این مدل از مصالح فلزی بدون تغییر و ثابت می باشد. عدم وجود شیب در بال های این مدل، قابلیت استفاده از تیر آهن ها را در سازه های ساختمانی و مسکونی فراهم آورده است.

ارتفاع مناسب برای تیر آهن های IPE غالبا در محدوده 80 الی 600 میلیمتر لحاظ می شود. در ضمن، مطابق با اطلاعات موجود در جدول محصول، وزن تیر اهن 30 به ازای هر شاخه و طول تیرآهن 30 به ترتیب برابر با 500 کیلوگرم و 12 متر برآورد شده است.

فرآیند تولید تیر آهن IPE30

برای تولید و ساخت تیر آهن 30 از روش نورد گرم فولاد استفاده می شود. در این روش آلیاژ های فولادی در دماهای بسیار بالا در حدود 1200 درجه سانتیگراد ذوب می شوند. تولید تیرآهن به این روش، شکل پذیری، مقاومت کششی، دوام و کیفیت محصول را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

همچنین، در پی انجام عملیات حرارتی، کلیه تنش های ایجاد شده به سادگی از بین رفته و برطرف می شوند. علاوه بر این، در روش نورد گرم، حالت پذیری و انعطاف پذیری مقاطع فولادی افزایش پیدا می کند. بر همین اساس، فرآورده های تولید شده به این روش برای استفاده در حوزه های ریل قطار، جوشکاری و ساخت و ساز و ساختمان سازی بسیار کاربرد دارند.

مهم ترین نکات در خرید تیر آهن 30

بدون تردید، یکی از مهم ترین فاکتورها در هنگام خرید تیر آهن 30 توجه داشتن به سازنده و کارخانه تولید کننده محصول می باشد. کارخانه ذوب آهن اصفهان از نام های شناخته شده و معتبر در این عرصه به شمار می‌رود.

مضاف بر این، نوع و نحوه فرآیند ساخت و رعایت اصول و استانداردهای تعریف شده و نوع جنس و متریال، از دیگر موارد مهم و حائز اهمیت در حین انتخاب و خرید تیر اهن تلقی می گردد.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

https://ahanhyper.com//?p=3486

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *