امروز : دوشنبه 15 آوریل 2024

[smartslider3 slider="2"]

فروش تیر آهن 16 + بررسی تخصصی مشخصات تیر آهن 16

تیر آهن 16 از دیگر مصالح و متریال مورد استفاده در صنعت ساختمان سازی به شمار می رود. برای برپایی یک سازه محکم، ایمن و بادوام، از مقاطع فولادی مختلف مانند تیر آهن استفاده می شود. در این زمینه باید خاطر نشان نمود که تیرآهن ها متناسب با نوع سازه و نحوه کاربرد، در سایزها و مدل های مختلفی طراحی و تولید می شوند.

تیرآهن ۱۶ از جمله انواع تیرآهن‌های متوسط و مصالح ساختمانی به شمار می‌رود که جان ۱۶ متری را داراست. تیرآهن‌های متوسط که شامل تیرآهن ۱۴ و ۱۶ می‌شود، کاربردهای بسیاری را برای مصارف ساختمان سازی مانند پوشش دهی سقف‌ها، ستون‌ها، بخش‌هایی از بدنه اسکلت‌های فلزی و همچنین اسکلت‌های سبک‌تر دارند. بدین ترتیب تیرآهن ۱۶ از جمله مصالح پر مصرف و پر فروش محسوب می‌شود. قابل ذکر است که قبل از خرید تیرآهن بایستی به سطح مقاومت، استاندارد تولید، ابعاد، اندازه و مواد اولیه آن توجه داشته باشید.

در این میان، تیر اهن 16 برای استفاده در اسکلت و ساختار سازه، به صورت وسیع و گسترده مورد استفاده واقع می شود. به طور معمول، این مدل تیراهن برای اجرا و پیاده سازی سقف ها و ستون ها بسیار کاربرد دارد.

شایان ذکر است که تیر آهن سایز 16 از مهم ترین عناصر و فاکتورها برای ساخت و اجرای اسکلت یک سازه محسوب می شود. تحمل تنش و وزن ساختمان، به انضمام محافظت از سطح سازه، از مهم ترین وظایف این مدل از مقاطع فولادی به حساب می آید.

علاوه بر این، طراحی و تولید این مدل از تیرآهن ها متناسب با استانداردها و فناوری های روز، قابلیت استفاده از تیر اهن سایز 16 را برای احداث سازه ها و ساختمان های بلند مرتبه و آسمان خراش ها، به راحتی امکان پذیر ساخته است. همچنین، افزایش و تسریع سرعت پیشرفت پروژه، از دیگر دلایل پرکاربرد و پراستفاده بودن تیر آهن های سایز 16 تلقی می گردد.

ویژگی های شاخص تیر آهن 16

تیرآهن 16 مطابق با استانداردهای روز اروپا طراحی و تولید می شود. استاندارد تعریف شده برای این محصول IPE بوده که شاخص استاندارد معتبر اروپا می باشد. از لحاظ شکل و ظاهر، این مدل تیراهن همانند فرم I بوده و ضخامت بال آن ثابت و پایدار می باشد.

مطابق با استاندارد IPE، 5 ضخامت بال و عرض بال تیرآهن سایز شانزده برابر با 82 برآورد گردیده است. این مدل تیر آهن از بهترین و مرغوب ترین آلیاژهای فولادی طراحی و به مرحله تولید می رسد. استفاده از متریال باکیفیت، ضریب ایمنی، امنیت و سطح دوام و استحکام تیر اهن را به میزان قابل توجهی افزایش داده است.

دوام بالا در برابر ضربه و فشار، سطح کیفی مطلوب، انعطاف پذیری بالا و مقاومت مناسب در برابر نوسانات جوی و دمایی را می توان از مهم ترین مشخصات تیر آهن سایز 16 برشمرد. واحد فروش این محصولات غالبا شاخص شاخه ای می باشد.

همچنین، متناسب با داده های جدول محصول، وزن تیر اهن 16 به ازای هر شاخه برابر با 190 کیلوگرم عنوان شده است.

مضاف بر این، 12 متر، طول هر شاخه از تیر آهن های 16 اعلام گردیده است. در حوزه آهن آلات، مقاطع فولادی دارای استاندارد ipe با عنوان پروفیل های معمولی شناخته می شوند. ارتفاع معمول و رایج تیرآهن های معمولی، در حدود 80 تا 600 میلیمتر می باشد.

ناگفته نماند که تیر اهن IPE کوتاه شده عبارت I Profile Europeenne بوده که مطابق با استاندارد معتبر اروپایی EN 10365 به مرحله تولید می رسد. بر همین اساس، بسیاری از تولیدکنندگان داخلی و خارجی، محصولات خود را مطابق با این استاندارد بین المللی و معتبر تولید می کنند.

ویژگی های مثبت تیر آهن IPE 16

دوام و استحکام بسیار بالا، در کنار برخورداری از مواد اولیه و متریال باکیفیت و مرغوب را می توان از مهم ترین مزیت های تیر آهن 16 قلمداد نمود. سطح کیفی بالای متریال استفاده شده، موجب افزایش دوام و مقاومت محصول در برابر عوامل محیطی، شیمیایی مانند زنگ زدگی و خوردگی شده است.

سرعت بالا در اجرا و پیاده سازی و نصب، از دیگر مزایای شاخص این مدل تیرآهن به شمار می آید. از نظر بسیاری از کارشناسان این حوزه، عامل اصلی پیشرفت بسیاری از کشورها، به استفاده از مقاطع فولادی پیش ساخته در سازه ها و پروژه های مختلف مربوط می شود.

مضاف بر این، از این مدل تیر اهن به راحتی می توان در کلیه پروژه ها اعم از مسکونی، صنعتی، درمانی و تجاری، نهایت بهره و استفاده را برد. کاربرد در ارتفاعات بالا، قابلیت اتصال قطعات به یکدیگر و قابلیت توسعه و گسترش پروژه پس از اتمام عملیات، از دیگر ویژگی های مثبت و مزایای این محصول به حساب می آید.

ضمنا، جوش نامناسب، گرایش قطعات به سمت کمانش، احتمال فرسودگی فلز به علت عوامل خارجی و کاهش کیفیت در دما و حرارت زیاد، از نقاط ضعف تیر آهن IPE 16 محسوب می شود.

سطح مقاومت تیرآهن ۱۶

سطح مقاومت تیرآهن بستگی به ضخامت، ساختار و استانداردهای تولید سازنده دارد. تیرآهن ۱۶ به دلیل ضخامت بیشتر در قیاس با تیرآهن های ۱۲ و ۱۴ از استحکام و مقاومت بیشتری برخوردار است. با توجه به نوع نیاز مصرفی، زمینه کاری و انتظار از سطح مقاومت سازه، می‌توان از انواع تیراهن از جمله خرید تیرآهن ۱۶بهره‌مند شد.

اگر چنانچه در صدد خرید تیراهن مستحکم‌تری هستید، بایستی به ضخامت و شماره گذاری آن توجه کنید. در‌واقع به هر اندازه که شماره تیرآهن بالاتر رود، به همان میزان محصول از مقاومت بیشتری برخوردار است. البته ناگفته نماند که به همان میزان که ضخامت و استحکام محصول بیشتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

کاربردها و نوع مصرفی تیرآهن ۱۶

همانطور که گفته شد از تیرآهن ۱۶ در بخش‌های مختلف ساختمان سازی استفاده می‌شود. از جمله کاربردهای حائز اهمیت این محصول می‌توان به ساخت ستون‌های سازه، ایجاد خرپا، پوشش دهی سقف و تیرها می‌باشد. از آنجایی که ستون‌ها بخش مهمی از ساختمان محسوب می‌شود، برای استفاده از تیرآهن مناسب بایستی به سطح مقاومت آن توجه نمود.

یکی از کارکردهای تیرآهن‌ها، به کارگیری آن در اسکلت‌های فلزی به عنوان تیرهای فرعی است. از این تیرها به صورت افقی و عمودی در سازه‌ها به وفور استفاده می‌شود. بدین ترتیب سازه‌هایی که حجم نسبتاً بالایی را شامل می‌شوند، از اینگونه تیرآهن‌ها برای ایجاد تیرهای فرعی بهره برداری می‌شود.

از دیگر کاربردهای تیرآهن ۱۶ می‌توان به استفاده از آن در ساخت پل های بزرگ و خرپا اشاره کرد. خرپا سازه هایی هستند که برای ایجاد مقاومت سازه، تیرآهن ها را به شکل زیگزاگی یا مثلثی به یکدیگر متصل می کنند. در نتیجه نوع چیدمان تیرآهن‌ها تا حد بسیاری به سطح مقاومت سازه بستگی خواهد داشت.

قیمت تیر آهن 16

عوامل و پارامترهای مختلفی به صورت مستقیم و غیر مستقیم روی قیمت تیر اهن ۱۶ تاثیرگذار و موثر می باشند. نرخ ارز، از مهم ترین فاکتورها در تعیین قیمت این مقاطع فولادی قلمداد می گردد. متاثر از نوسانات نرخ ارز، قیمت تیر آهن ها نیز تغییر می کند. بنابراین، این محصولات به شدت تحت تاثیر نرخ ارز و نوسانات آن قرار دارند.

قیمت خرید تیرآهن ۱۶

قیمت محصول خریداری شده از جمله دغدغه‌هایی است که خریداران با آن سروکار دارند. فروش تیرآهن به عنوان یکی از ضروری‌ترین مصالح ساختمانی تحت تأثیر پارامترهایی نظیر نوسانات نرخ ارز می‌باشد. در نتیجه برای دریافت فهرست قیمت محصولات بایستی به بخش فروش مراجعه نموده و یا با تیم مجرب مجموعه تماس حاصل فرمایید.

وزن، سطح کیفی محصول، ابعاد، نوع و جنس آلیاژها، کارخانه تولید کننده و استانداردهای استفاده شده، همگی در تعیین قیمت تیر آهن IPE 16 تاثیرگذار و موثر می باشند.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

https://ahanhyper.com//?p=3311

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *