امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

تولید میلگرد روش‌های ترمکس و میکرو آلیاژی

میلگرد ها از جمله پرکاربردترین مصالح فولادی می باشد که در ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید میلگردها انواع مختلفی دارند و شما باید با توجه به کاربرد مد نظر بتوانید انواع مختلف و سایز های مختلف میلگرد را تهیه کرده و از آن بهره مند شوید.

توجه داشته باشید میلگردها به عنوان نقش اصلی ساختمان سازی مورد استفاده قرار بگیرد و بدون وجود میلگرد امکان ساختمان سازی وجود ندارد.

با توجه به کاربرد بالای میلگردها، کارخانه های داخلی و خارجی بسیاری جهت تولید انواع میلگرد ها اقدام کرده اند و سعی کردند تا سهمی از این بازار داشته باشند. در نظر داشته باشید میلگردها معمولاً با روش های مختلفی تولید و روانه بازار می شود. هر کدام از روش های مختلف ویژگی های خاص خود را دارد و شما می توانید از آن بهره مند شوید.

تولید میلگرد روش‌های ترمکس و میکرو آلیاژی

روش تولید ترمکس همان روش نورد است اما نوع پیشرفته فولاد اگر به یکباره از سرد و شکننده شود. دوباره تحت عملیات حرارتی قرار می‌گیرد و باعث می‌شود تا از شکنندگی آن کم شده و باعث شکل پذیری آن می شود.  میلگرد های که از این روش تولید می شوند دارای استحکام و قابلیت شکل پذیری بالاتری می باشند. همچنین باعث می‌شود تا قدرت تسلیمی ان تا ۵۰۰ کیلوگرم بر متر مربع افزایش پیدا کند.

توجه داشته باشید تولید میلگرد به روش ترمکس باعث می شود تا فرایند تولید سرعت پیدا کرده و همچنین از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. اما بهتر است بدانید این نوع میلگرد ها از مقاومت کمتری برخوردار می باشند و همین باعث شده است تا در مناطق زلزله خیز از این میلگرد ها استفاده نشود.

میلگردی که در فرآیند نورد گرم تولید می‌شود را از محفظه خنک سازی که بسیار شبیه لوله است عبور می دهند. با سرعت متوسط آب و روغن خنک کاری خواهد شد باعث می شود تا سطح میلگرد به شدت سخت و شکننده شود. بهتر است بدانید در این عملیات سردسازی معمولاً به صورت سطحی و به سرعت انجام می شود. سطح میلگرد براق شده و باعث می‌شود تا مرکز آن داغ شود.

 

 تولید میلگرد به روش ترمکس

 

 در مرحله بعد که مرحله خنک کاری می باشد گرما از مرکز به سطح خواهد آمد و باعث می شود تا شکل پذیری میلگرد افزایش پیدا کرده و حالت شکنندگی آن در  سطح میلگرد حذف خواهد شد. همچنین نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که ترکیب میکرو آلیاژی میلگرد به روش نورد گرم بسیار متفاوت می باشد.

 میلگردهای ترمکس معمولا نسبت به میلگرد نورد گرم ترجیح داده می‌شوند و باعث می‌شود تا در ترکیب شیمیایی علاوه بر کاهش هزینه‌های تولید کربن کمتری مصرف شده و همچنین شکل پذیری و مقاومت کششی آن بهتر خواهد بود. یکی از مزایای بسیار مهم اولویت‌های میلگرد ترمکس نسبت به میلگرد های دیگر این است که امکان جوش پذیری میلگرد ها به روش سر به سر می باشد که در پروژه های عمرانی بسیار ضروری می باشد.

خواص تولید میلگرد به روش ترمکس 

توجه داشته باشید تولید میلگرد به روش ترمکس خواص بسیاری را به همراه دارد. قصد داریم در این قسمت برخی از مزایای تولید میلگرد به روش ترمکس را برای شما بازدیدکنندگان گرامی ذکر کنیم.

 در این روش حداقل استحکام میلگرد نیوتن بر متر است. همچنین بهتر است بدانید میلگرد معمولاً دارای درصد زیاده طول حداقل ۱۶ درصد می‌باشد. یکی دیگر از خواص بسیار مهم این میلگردها برخورداری از قابلیت جوشکاری مناسب با نیازهای صنعتی می باشد.

 سختی در جداره این میلگرد معمولاً بیش از ۲۶۰ ویکرز و همچنین سختی در مرکز آن حدود ۱۵۰ تا ۱۶۰ ویکرز می باشد. اکثر میلگردهایی که به روش ترمکس تولید می شوند دارای این خاص می باشد که شما به راحتی می توانید از آن بهره مند شوید.

 تولید میلگرد به روش میکرو آلیاژی

تولید میلگرد به روش آلیاژی یا میکروآلیاژی معمولاً مشابه روش نورد گرم می باشد. تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند تنها تفاوت این روش با تولید میلگرد به روش نورد گرم در نوع مواد اولیه و خروجی نهایی می باشد. معمولاً در روش تولید میلگرد میکروآلیاژی در مرحله ابتدایی تولید فولاد عناصر متفاوتی با یکدیگر ترکیب شده و  باعث می‌شود تا خواص فیزیکی فولاد را تغییر دهد.

 میلگرد ها معمولاً پس از تولید در دمای محیط سرد می شود که باعث می شود تا خواص فیزیکی آن ها در سطح مقطع به صورت یکنواخت و یکسان باشند. در برابر زلزله و فشار و … مقاومت یکنواخت و مناسبی از خود بروز می‌دهند. به همین خاطر در مناطق زلزله خیز معمولاً میلگردهایی که به روش میکرو آلیاژی تولید می‌شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 توجه داشته باشید در کشور ایران که یکی از کشورهای زلزله خیز می باشد بیشتر از میلگردهای که توسط روش میکروآلیاژی تولید می شوند در ساختمان ها استفاده می کنند. مرحله آج زنی در این میلگرد ها انجام می شود که باعث می شود تا برای کاربرد مسلح کردن بتن در ساختمان سازی مناسب تر و بهتر شود استفاده می کنند. قیمت آن ها کمتر بوده و برای مناطق زلزله خیز مناسب می باشد.

در این روش از ذرات ریزی مانند وانادیوم، نیوبیوم و تیتانیوم به فلز اضافه می کنند که باعث می‌شود تا کاربردهایی بین فلزی تولید شود که باعث ایجاد ذرات مقاوم ساز می باشد. حذف ذرات میسر باشند باعث می شود تا مقاومت بیشتری در میلگردهای آن ها ایجاد شود.

 میلگردی که با این روش ایجاد می شود به آرامی سرد شده و به دمای محیط خواهد رسید. بهتر است بدانید این میلگردها معمولاً از مقاومت بیشتری نسبت به میلگرد های دیگر برخوردار است. همانطور که می دانید میلگردها معمولاً در انواع مختلفی وجود دارند که شما می توانید جهت مشاهده انواع این میلگردها به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید.

 

 تولید میلگرد به روش میکرو آلیاژی

 

مجموعه آهن هایپر  ارائه دهنده انواع میلگرد ها می باشد که شما می توانید در تهیه و سفارش میلگردها که به روش‌های مختلفی از جمله ترمکس و میکروآلیاژی و … تولید شده را تهیه کرده و از ان بهره مند شوید. در نظر داشته باشید مجموعه آهن هایپر همواره در تلاش است تا انواع میلگرد های با کیفیت بالا عرضه و روانه بازار کند.

 شما می توانید با اطمینان خاطر از این میلگردها در ساختمان سازی استفاده نمایید. جهت خرید انواع میلگرد ها به وب سایت https://ahanhyper.com/ مراجعه نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

مقالات مرتبط:

میلگرد ترمکس و شرایط استفاده از آن

https://ahanhyper.com//?p=16934

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *