امروز : چهارشنبه 27 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

تولید میلگرد از ضایعات

تولید میلگرد از ضایعات بهترین روش برای تولید آن به حساب می‌آید؛ چرا که امروزه یکی از پر استفاده ترین مقاطع فولادی بدون‌شک میلگرد است که شما می‌توانید در سه دسته بندی میلگرد کلاف، آجدار و ساده از آن یاد کنید. از نظر جنس نیز میلگرد اروپایی، میلگرد کربن دار، میلگرد اپوکسی پوشش داده‌شده، میلگرد فایبرگلاس پلیمر و میلگردهای فولادی ضدزنگ هرکدام در استانداردهای گوناگون تولید و مورد استفاده قرار می گیرند.

 معمولاً برای انتقال فشار در صنعت ساختمان سازی نباید کاربرد اصلی میلگرد را نادیده گرفت. البته بسیاری از ما شاید اینگونه فکر کنیم که تنها در ساخت ستون استفاده از میلگرد بسیار زیاد است. در حالی که اصلاً کاربرد میلگرد تنها به این فرآیند ختم نمی شود و زمانی که شما قصد خرید بهترین میلگرد را داشته باشید، در پروژه خود در امر ساخت و ساز موفق تر خواهید بود. به همین دلیل است که تنها از مجموعه های معتبر مانند آهن هایپر  باید نسبت به خرید میلگرد هر چه سریع تر اقدام نمایید.

هدف تولید میلگرد از ضایعات

تولید میلگرد از ضایعات را بدون اغراق می توان جزء تجارت های بسیار پر درآمد در نظر گرفت. در زمان تخریب ساختمان به هرحال میلگردهای غیر قابل استفاده به چشم می آید که ما آن را به نام قراضه میلگرد می شناسیم. میلگرد ها بعد از جمع آوری دوباره جهت بازیافت مورد استفاده قرار می گیرند و همین ان بدون شک می تواند یک تجارت پرسود را شامل شود.

 

تولید میلگرد از ضایعات

 

در  برخی از شرایط تولید میلگرد به این شکل باعث می‌شود تا شمش فولاد نیز تولید گردد که با عملیات ذوب شوندگی شما تولید مجدد را می توانید از شمش های فولادی برای تولید میلگرد در نظر بگیرید. به هر حال در کشور ما استفاده از میلگرد بسیار زیاد است، اما در مقابل تولید آن روند قابل قبولی ندارد و ما جزء کشورهایی هستیم که متاسفانه با واردات میلگرد روبرو شده ایم و به دلیل جبران این وضعیت تولید میلگرد از ضایعات بهترین روش به شمار می‌آید. به همین دلیل است که امروز ضایعات میلگرد تا این حد مورد توجه قرار می گیرند.

ویژگی های تولید میلگرد از ضایعات

ویژگی های مکانیکی برای تولید میلگرد از ضایعات وجود دارد. معمولاً میلگردهایی که به صورت نرم و بدون آج تولید می شوند به راحتی با تنش جاری می توانند تغییر شکل دهند. به خاطر ساختار نرم، صاف و بدون آج به آن میلگرد A1 گفته می شود و امروزه در حوزه آهنگری و جوشکاری بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

 اما برای پروژه های ساخت و ساز میلگردهای دارای عاج و ساده که سختی آن تقریبا متوسط است T به نام A2 گزینه ای قابل قبول تر به حساب می آید. میلگردهایی که با آج پیچیده تولید می شوند به هیچ عنوان در حوزه جوشکاری مورد استفاده قرار نمی گیرند.

 میلگرد هایی که سختی و عالی پیچیده دارند، نیز ممکن است به عنوان A4 نیز معرفی شوند و آن را به شکل دوک می توان مشاهده کرد که امروزه به عنوان میلگرد آجدار 500 و 520 آج می شناسند. در بسیاری از ساخت و سازهای ساختمانی این نوع می تواندگزینه قابل قبول تری به حساب آید.

بررسی کیفیت میلگرد جهت بازیافت

این نکته را به خاطر بسپارید که تولید میلگرد از ضایعات به هیچ عنوان کار ساده ای نیست؛ چرا که باید از لحاظ کیفی مورد بررسی قرار گیرد تا بتواند به ارزش واقعی آن برای استفاده مجدد پی ببرد.

معمولاً میلگردی که بتن به آن چسبیده باشد، با استفاده از دستگاه برش آن قسمت را برش می دهند و اگر قطعه باقیمانده بلند و قابل استفاده باشد می توان نسبت به بازیافت مجدد آن امیدوار بود. اما میلگردهای زنگ زده به هیچ عنوان گزینه قابل قبولی نیستند؛ چرا که ایمنی ساخت و ساز را به شدت با مشکل روبرو می کنند.

به هر حال تولید میلگرد از ضایعات را می توان یک کمک بزرگ به محیط زیست در نظر بگیرید. در حال حاضر میلگرد را می توان یکی از رایج ترین ماده های بازیافتی کشور معرفی کرد، حتی از میلگردهای بازیافت شده به عنوان برش میلگرد و یا خم کن نیز می توان استفاده کرد.

 اینگونه است که در حوزه های گوناگون هنری و یا ساخت اشیای زینتی و حتی مبلمان می‌توان از این قطعات استفاده نمود. اما به هر حال عدم زنگ زدگی و نحوه اتصال به بتن در حالت کلی شرایطی که میل گرد از آن بیرون آمده است، می تواند بر روی کیفیت و ارزیابی دقیق تولید میلگرد به این شکل اشاره واضحی داشت.

 

قیمت میلگرد ضایعات

 

قیمت میلگرد

عوامل مؤثری برای استعلام قیمت خرید میلگرد وجود دارد. نوع شکل ظاهری، نوع استاندارد، میزان عرضه و تقاضا در بازار، نوسانات و التهابات بازار فولاد، نرخ ارز، سیاست های داخلی، تورم جهانی و نوع کارخانه سازنده میلگرد هرکدام جزء عوامل دخیل در برآورد قیمت میلگرد به شمار می آیند. شما می توانید به روز ترین قیمت میلگرد را در انواع گوناگون در سایت https://ahanhyper.com/ جستجو کنید.

خرید میلگرد

برای خرید انواع میلگرد ما به شما وب سایت تخصصی آهن هایپر https://ahanhyper.com/ را پیشنهاد می دهیم. در این سایت انواع مقاطع فولادی نظیر نبشی، پروفیل های ساختمانی، ورق ها و.. به فروش می رسند. به هر حال خرید انواع میلگرد از این سایت می تواند شما را با خرید هوشمندانه تری نیز رو به رو کند.

قیمت کمتر از رقبا با تضمین کیفیت محصول همگی جزء ویژگی های خرید این چنینی به شمار می آیند. به همین دلیل قبل از خرید هرنوع مقطع فولادی و آهنی بهتر است سری به محصولات با کیفیت و مرغوب این سایت هم بزنید. این گونه می توانید با کمترین قیمت بهترین و درجه یک ترین محصول مانند میلگرد و یا انواع تیراهن را خریداری کنید. تنها باید قبل از خرید با مشاورین و کارشناسان مجموعه در ارتباط باشید. همچنین در نظر داشته باشید که از سراسر ایران می توانید جهت سفارش مقاطع فولادی مورد نیاز اقدام نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

021-72025

مقالات مرتبط:

بازیافت میلگرد چیست و چگونه انجام می شود؟

کارخانه فروآلیاژی شهریار پارسا 

https://ahanhyper.com//?p=25844

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *