امروز : یکشنبه 24 مارس 2024

[smartslider3 slider="2"]

تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی در چیست؟

مقاطع فولادی از محصولات پرکاربردی هستند که پروفیل یکی از آن ها است. پروفیل نوعی چهارچوب فلزی است که انواع مختلفی داشته و از نظر ظاهری و کارایی با هم تفاوت دارند. در ابن مبحث قصد داریم به بررسی تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی بپردازیم. شما همراهان عزیز می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با این پروفیل ها و تفاوت آن ها همراه ما باشید.

در ابتدای مبحث تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی لازم است با پروفیل آشنا شوید. پروفیل یکی از محصولات فلزی پرکاربرد است که در خودروسازی و قسمت های مختلف ساختمان سازی چون ساخت در و پنجره، نمای ساختمان، لوله و … مورد استفاده می باشد.

این محصول در انواع مختلفی تولید می شود که از نظر جنس، ضخامت، شکل و سایز با هم تفاوت داشته و هر کدام برای کاربردی استفاده می شوند. به طور کلی این مقاطع به دو دسته باز و بسته تقسیم می شوند که هر کدام از این دسته های خود نیز دارای پروفیل های مختلفی هستند. از جمله پروفیل های معروف بازار می توان به پروفیل مکزیکی و فرانسوی اشاره کرد.

 

تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی در چیست؟

 

آشنایی با پروفیل مکزیکی

قبل از اینکه به بررسی تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی بپردازیم؛ لازم است که با پروفیل مکزیکی آشنا شوید. پروفیل مکزیکی یکی از انواع قوطی پروفیل است که از ویژگی های خاصی برخوردار بوده و در صنعت ساختمان سازی به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.‌ این پروفیل دارای ضخامت ۲ میلی متر بوده و طول هر شاخه آن ۶ متر است.

وزن هر شاخه آن ۲۶ کیلوگرم و بسته بندی آن به صورت شاخه های ۳۳ الی ۳۶ عددی می باشد. این مقطع فولادی از ورق های ST37 بوده و از پرکاربردترین مقاطع است. این محصول تحت استاندارد ملی و در چند متریال گوناگون تولید می شود.

این مقاطع در دسته پروفیل های بسته قرار داشته اند و در مرحله خمکاری می توان آن را در اندازه های مختلف به درخواست مشتری برس داد. از کاربردهای این مقاطع می توان به استفاده در ساخت چهارچوب درهای چوبی، استفاده برای درهای ورودی و فرم پنجره های pvc اشاره کرد.

انواع پروفیل مکزیکی

با توجه به مبحث تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی باید بدانید پروفیل مکزیکی براساس انحنای خم به ۲ دسته پروفیل مکزیکی بیرون و مکزیکی درون تقسیم می شود. در پروفیل‌های مکزیکی بیرون قوس پروفیل به سمت بیرون بوده ولی در پروفیل‌های مکزیکی درون قوس پروفیل به سمت داخل می باشد.

هر کدام از این مقاطع ویژگی های مخصوص خود را داشته و برای کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرند. به صورت کلی می توان گفت از این پروفیل ها برای ساخت درهای ضد سرقت استفاده می شود. اما از این نوع پروفیل مکزیکی برای ساخت درب های ام دی اف، چوبی و اچ دی اف استفاده می شود.

مزایای پروفیل مکزیکی

بهتر است بدانید پروفیل مکزیکی به دلیل مزایای زیادی که دارد؛ در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. این‌ مزایا شامل موارد زیر می شود:

با توجه به تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی باید بدانید که نصب مقاطع مکزیکی آسان و کم هزینه است. این محصول در برابر حشرات موذی مقاوم بوده و دچار خوردگی نمی شود. همچنین این محصول را می توان رنگ کرده و استفاده نمود که این کار مقاومت آن را نیز افزایش می دهد. یکی دیگر از مزایای این پروفیل عمر طولانی و دوام خیلی بالای آن است. این مقطع فولادی در برابر ضربات محکم و آتش مقاومت بالایی از خود نشان می دهد.

آشنایی با پروفیل فرانسوی

با توجه به مبحث تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی باید بدانید به عنوان یکی دیگر از انواع قوطی های پروفیل می توان به پروفیل فرانسوی اشاره کرد که در ساخت در و پنجره آهنی استفاده می شود. این محصول به روش نورد سرد تولید شده و ورقی که در ساخت آن استفاده می شود دارای استاندارد G3131 و G3132 DIN می باشد.

همچنین این مقطع دارای ترکیباتی چون کربن ۰.۳ درصد، منگنز ۰.۵ درصد، سیلیس ۰.۳۵ درصد، فسفر ۰.۰۴ درصد و گوگرد ۰.۰۴ درصد است که در استحکام و سبک سازی سازه فولادی بسیار موثر هستند. لازم به ذکر است که این محصول از پروفیل های باز به شمار می روند. از کاربردهای این محصول می توان به استفاده برای ساخت نرده های فلزی، نرده کشی دیوار کارخانجات، کنار راه پله، پنجره منازل و نرده پیاده رو ها اشاره کرد.

 

تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی در چیست؟

 

مزایای پروفیل فرانسوی

پروفیل فرانسوی از مزایای زیادی برخوردار است که به شرح زیر می باشد:

با توجه به مبحث تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی باید بدانید اولین مزیت پروفیل فرانسوی دوام و ماندگاری بالای آن ها است. این محصول از فولاد بوده و کیفیت و استحکام بالایی دارد. از ویژگی های دیگر این پروفیل می توان به رنگ پذیری آن اشاره کرد که سبب ظاهر زیبای آن می شود. همچنین رنگ زدن باعث می شود مقاومت مقطع در برابر خوردگی افزایش یابد. این محصول در برابر حشرات موذی نیز مقاومت خوبی دارد.

آشنایی با تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی

در رابطه با تفاوت پروفیل مکزیکی و پروفیل فرانسوی باید گفت فرق این دو مقطع در طراحی سطح مقطع قوطی و شکل آن ها است‌. به طور کلی این مقاطع در عرض و ارتفاع خم با هم تفاوت دارند. پروفیل مکزیکی خم بیشتری داشته و به همین دلیل هر شاخه آن دارای ۱۵ درصد وزن بیشتر نسبت به پروفیل فرانسوی است‌.

نوع فرانسوی این مقاطع دارای ضخامت ۲ میلی متر و طول ۶۰ سانتی متر بوده و وزن آن ۲۴ الی ۲۵ کیلوگرم می باشد. در صورتی که هر نوع مکزیکی آن دارای طول ۶۰ سانتی متر و وزنی معادل ۲۸ الی ۲۹ کیلوگرم است‌.

 

 

تفاوت پروفیل مکزیکی با پروفیل فرانسوی در چیست؟

 

 

خرید پروفیل مکزیکی وپروفیل فرانسوی

شما مخاطبین گرامی جهت خرید پروفیل مکزیکی و پروفیل فرانسوی می توانید از طریق فروشگاه تخصصی آهن هایپر به آدرس وبسایت https://ahanhyper.com/ اقدام کنید. برای اینکه بتوانید پروفیل مرغوبی را تهیه کنید؛ می توانید با کارشناسان خبره آهن هایپر در تماس باشید و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

برای مشاوره رایگان با کارشناسان خبره ما در آهن هایپر و راهنمایی برای خرید با مناسب ترین قیمت با شماره زیر تماس بگیرید

۰۲۱-۷۲۰۲۵

انواع پروفیل مکزیکی کدامند؟

پروفیل مکزیکی بیرون و پروفیل مکزیکی درون

مزایای پروفیل مکزیکی را ذکر کنید؟

مقاومت در برابر حشرات موذی، نصب آسان، قابلیت رنگ کردن، عمر طولانی و دوام بالا، مقاومت در برابر آتش و ضربه

تفاوت پروفیل مکزیکی با فرانسوی در چیست؟

تفاوت این‌ مقاطع در سطح مقطع قوطی و شکل آن ها بوده و از نظر عرض و ارتفاع خم با هم فرق دارند.

https://ahanhyper.com//?p=71297

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *